Jump to content
RKR

Howa klubben!

Recommended Posts

6 minutes ago, spindrift said:

Ta et ladegrep (uten patroner i magasin eller kammer, tom børse altså), og kjenn på sikringen da. 

Det skal jeg teste. Testet riflen med klikkpatroner her en dag, og det var da jeg la merke til problemene...

Du må gjerne bruke klikkpatron, altså.
Tanken var nok bare at du ikke må prøve dette med ekte patroner.

Sett i klikkpatron, kamre denne (ta frem bolt/hevarm) og prøv å sikre da.
Ikke ta avtrekk før du prøver.

Funker det ikke da er der noe galt!

• Like 1

Følger tråden ang justering av avtrykk🧐 noe jeg ønsker og utføre hvis det en grei måte å gjøre det på, og sikkringen fungere greit etterpå 👍

On 9/20/2019 at 10:22 AM, tunderbrd said:

Du må gjerne bruke klikkpatron, altså.
Tanken var nok bare at du ikke må prøve dette med ekte patroner.

Sett i klikkpatron, kamre denne (ta frem bolt/hevarm) og prøv å sikre da.
Ikke ta avtrekk før du prøver.

Funker det ikke da er der noe galt!

Det var noe galt. Var innom en børsmaker idag og han justerte avtrykket, og da fungerte også sikringen. Kunne visstnok tyde på at forrige eier har fiklet noe med dette selv. 
Takk til dere som kom med tips!

• Like 2

Så bra du fikk orden på det!
Det er ikke for ingenting at ikke alle av oss skal plundre med slikt på egenhånd.
Jeg har selv skutt min egen bil, for mange år siden, etter å ha "fiksa" avtrekket på et salonggevær...

😱🤣🙈

• Like 1

Hei,

noen her som har tips til en god stokk til Howa 1500 LA med "pistolgrep" eller hvertfall lignende vinkel som GRS bruker på grepene sine,

jeg har ikke lyst på tre/laminatstokk, har lest at dem sprekker over tid, og det er mer vedlikehold sånn jeg har forstått det.

Jeg har sjekka ut: GRS Berserk (men den er visstnok kun til SA)

KRG Bravo (kun SA)

Archangel (er en mulighet med LA, men har lest at det er litt kjip kvalitet?)

Setter pris på innspill og tips her :)

MDT LSS-XL gen2

Med en enkel kolbe som feks MDT CCS-lite eller noe i den duren har du en ikke så fryktelig dyr løsning og tung løsning. Du må bruke AICS magasin til denne løsningen men det er vel ikke nødvendigvis negativt iflg mange.

• Like 1

Vet ikke om jeg får lov til å bli med her, men har da en Smith & Wesson 1500 i .30-06. Dette er jo bare en Howa 1500 produsert på kontrakt for S&W :D Linselusa mi måtte også bli med der det skjedde noe :lol:001.JPG.1541373239b998ca99c9a0101ac4c5c0.JPG

• Like 1

37 minutter siden, Mas-36 skrev:

Vet ikke om jeg får lov til å bli med her, men har da en Smith & Wesson 1500 i .30-06. Dette er jo bare en Howa 1500 produsert på kontrakt for S&W :D Linselusa mi måtte også bli med der det skjedde noe :lol:

Joda, du er en herlig ambassadør for våpen for Hvermannsen - stå på!

Har sjøl skutt mye med ei slik ei for leeeng sia - er jo nesten Smith & Wesson 🤠

• Like 1

Hei!

er på jakt etter en Talon stok til min 6,5x55 altaå long action.

noen som vet hvor jeg kan finne en?

hilsen

Andreas

06DEAB9C-DE21-4302-9A60-D84C309BDD6B.jpeg

Jaktdepotet har sluttet som importør av Howa og kan ikke skaffe heller:/

Hei, fellow howafolx.

I februar 2008 kjøpte jeg en Howa Lightning 1500 cal. 223 i et pakketilbud fra Interarms, og den sjappa finnes jo ikke mer(?).

Nå har detaljkunnskapen om min egen gønnert gått i glemmeboka, og jeg finner ikke krystallsvare klar ved googling.

Men er det noen som vet hva slags riflestiging(?) (litt usikker på hva det heter) min Howa har? Er det 1:9, 1:12 eller noe annet?

Det er godt mulig en kan finne ut av det med rifla i hånda, men den befinner seg et meget langt jessunavn unna her jeg er nå. Emballasjen den fulgte i likeså. Har gått gjennom alt av papirer og kvitteringer fra riflekjøpet, som jeg har skannet og dermed har tilgang til, men akkurat denne informasjonen er ikke oppført noe sted. 

På forhånd, takker for svar.

Howa skiftet riflestigning i .223- løpene fra 1:12 til 1:9 for...... 5-6 år siden, kanskje? Jeg er 99,5% sikker på at du har 1:12.

Noen spørsmål, gjelder Howa 1500 30-06.
- Er det enkelt for en amatør å skifte til magasinløsning, og hvilken løsning anbefales?
- Har idag montert kikkertsikte, hvilke muligheter finnes for å ta av dette og ha et annet sikte? Brukes som isbjørnbeskyttelse på Svalbard, og har da ikke behov for kikkert.

Takk for tips!