Jump to content

Brno 300-serien


7 mm Rem Mag

Recommended Posts

Du skal ha tak i en Swedmount, den er kanskje lettere å finne i Sverige?

 

Jeg hadde en slik på min, det var bare å ta av og sette på kikkerten, den endra ikke treffpunkt.

Hadde forresten to løpssett, 12-12 og 12-7x57R Hva har du?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har Jakt&Friluft skaffet meg montasjen, til tross for ingen norske importører. Takk til dem.

Så får vel testa presisjonen om kort tid. Settet på en S&B 1,5-6x42 som jeg har liggende. Noen som har noe å fortelle om presisjonspotensialet i 5,6x52R, gjerne i brnovåpen?

Link to comment
Share on other sites

Vedder 13 kroner på at de ikke måtte lengre en til nabobyen for å finne den montasjen. Der befinner det seg nemlig en butikk som en gang hadde en del slikt, og sist jeg snakka med de hadde de en del montasjer igjen.

Jeg har to. Den ene er tipptopp, den andre kjøpte jeg brukt, og den har vært utsatt for noe uvøren hjemmemekking. Alikevel skrur jeg disse av og på uten å være redd for treffpunktendring. Jeg har testa mine grundig gjennom mange år, og har alltid fått samme treffpunkt.

 

Montasjene er nesten like bra som 300-låsen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Nå har jo vi importert BRNO i flere tiår, før Schou overtok agenturet.

Har montasjer inne fortsatt og kommer til å ha montasjer så lenge vi holder døra åpen.

 

Montasjer finnes i nettbutikken for de som trenger..

 

 

 

Moderator: håper dere anser dette som hjelp til trådstarter, ikke reklame.

Link to comment
Share on other sites

Vedder 13 kroner på at de ikke måtte lengre en til nabobyen for å finne den montasjen. Der befinner det seg nemlig en butikk som en gang hadde en del slikt, og sist jeg snakka med de hadde de en del montasjer igjen.

Jeg har to. Den ene er tipptopp, den andre kjøpte jeg brukt, og den har vært utsatt for noe uvøren hjemmemekking. Alikevel skrur jeg disse av og på uten å være redd for treffpunktendring. Jeg har testa mine grundig gjennom mange år, og har alltid fått samme treffpunkt.

 

Montasjene er nesten like bra som 300-låsen. :wink:

 

Hva er fantastisk med denne låsen?

 

MVH

nysgjerrig som bare har hatt Tikka og Valmet... :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Demontering: Hold børsa med begge hender, med løpet mot venstre og trykknappen opp. (som om den skulle ligge på bordet)

Åpne mekanismen og før den tilbake til den nesten lukker seg

Trykk innknappen med venstre tommel, og åpne mekanismen.

Bryt opp børsa mens du holder knappen inne. Åpne mekanismen helt, og du kan trekkedelene fra hverandre.

 

Montering:

Hold delene i samme posisjon som nevnt over.

Før nedre kammer mot øvre del av baskylen mens du holder knappen inne med venstre tommel. Delene skal være i linje.

Skyv baskylen bakover med pipedelen.

Bend hullet i kassa opp mot knappen og over denne. (samme bevegelse som om man åpner våpenet.

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Demontering: Hold børsa med begge hender, med løpet mot venstre og trykknappen opp. (som om den skulle ligge på bordet)

Åpne mekanismen og før den tilbake til den nesten lukker seg

Trykk innknappen med venstre tommel, og åpne mekanismen.

Bryt opp børsa mens du holder knappen inne. Åpne mekanismen helt, og du kan trekkedelene fra hverandre.

 

Montering:

Hold delene i samme posisjon som nevnt over.

Før nedre kammer mot øvre del av baskylen mens du holder knappen inne med venstre tommel. Delene skal være i linje.

Skyv baskylen bakover med pipedelen.

Bend hullet i kassa opp mot knappen og over denne. (samme bevegelse som om man åpner våpenet.

:wink:

 

Og IKKE klikk ned hanene når den er demontert, for da er den ennå hardere å få sammen igjen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...