Jump to content

Range box


.30 Herrett

Recommended Posts

Etter å ha bestemt meg for å delta på Nordisk i år, dukket det opp et behov for "range box"

Ser flere som bruker verktøyvesker ol. men ønske om noe annet er jo alltid tilstedet :wink:

Et lite søk på div amerikanske forum innen ms skyting, fikk jeg nok ideèr.

 

Et par timer i garasjen senere stod "underverket" ferdig :)

 

 

normal_IMG_7832_%281409_x_939%29.jpg

 

Da håper jeg bare resultatene kommer like lett :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dette ble jo riktig pent, tar du opp bestillinger :?:

 

Ser at du har plass for skrujern, men har du tenkt på en plass for å ha klikkskjemaene?

 

"Kammen" er vel håndtaket på pussestokken som skal brukes når du har glemt å ha krutt i hylsa :mrgreen:

 

Jeg tror vi må konkludere med at jeg nok hadde høyere treffprosent enn deg på forrige stevne vi deltok på begge to, men du kommer helt klart til å ha en penere range box enn meg på mange av de fremtidige stevnene våre :D

Link to comment
Share on other sites

Blinker? Har ikke sett noen blinker jeg (og min nyervervde gong (som sa plink når den ble skutt på med 22lr, og ding når den hilste på 6,5Grendel) forsavnt ut i bushen etter et treff med 7,62Nato). Bare arbeid denne skytinga så nå blir det fiske med kinesisk snøre, så slipper en ihvertfall å få gummijolla full av kveite og annen ufisk!

 

EDIT-pusset salongrifla etter at smeden hadde hugd av 20cm av pipa og filt noen gjenger på tuten; kom ut masse møkk, Etterpå var det null presisjon og tvilen rev og slet i meg-var det dumt å kappe løpet på en Anschutz?? Men etter å skutt en eske patroner (og møkket ut den rene pipa..) ble det sving på sakene og det var ikke noe problem å sette 5 skudd i øyet på reinsskiva på 100meteren. Rifla går faktisk bedre etter at jeg kappet løpet, stikk i strid med alle dommedagsprofetier om dårlig presisjon, veigrep og potens.

 

Dette har jo ikke noe med rangebox å gjøre da :D ; men jeg har en; rangebox altså. Gul sak i ekte plast som passer fint i Biltema verktøybagen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hmm, Herrett`s range box fabrikk :idea:

 

Kommer nok ikke til å bli så stor produksjon når man ser på antall skyttere :wink:

 

Men det blir det nok forandringer på :D

 

Klikktabellen og stoppeklokke er det magnet fester for og mange plasser for ting og tang :)

 

Mangler bare noen klistremerker fra stevner osv, blir det egne på nordisken?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...