Jump to content

trenger råd til skyting


skyttern 6,5

Recommended Posts

Jeg skyter vanlig dfs program med sauer 6,5

På liggende skyter jeg midt i mens når jeg skyter på kne blir serien flytt 2- 3 knepp til høyre.

 

Er det noen som har en eller annen forklaring på dette. Tror ikke alltid at jeg napper skuddene ut til siden. :o

Takker for svar.

Link to comment
Share on other sites

Har du skikkeleg kontakt i skuldra? Sjekk at kolbekappa har god kontakt mot skuldra di, og at du får nok "kjøtt" bak børsa. Hald fast grep om pistolgrepet - ikkje så knokane kvitnar, men som eit fast handtrykk.

Link to comment
Share on other sites

sjekk rekylopptaket ditt! dersom du sitter med skuldrene i en for stor vinkel i forhold til skiva vil pipa gå opp til høyre ved avfyring! et veldig vanlig problem på kne som jeg har slitt med selv.. og selvsagt det aller viktigste: 0-punkt, 0-punkt og atter 0-punkt! (sett deg i stilling, lukk øynene og pust skikkelig et par ganger. når du sikter igjen så skal du sikte på din egen skive) ellers sjekk ut disse linkene:

 

http://www.skytterportalen.net/Skytestillinger/Knestående/tabid/13325/language/nb-NO/Default.aspx

 

http://home.swipnet.se/I20skytte/skjuts ... kjutst.htm

 

og litteratur "ways of the rifle" (fås kjøpt hos Stenvaag) en av de beste investeringer jeg har gjort!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

For det første; finn nullpunktet! ta ladegrep før du tar i magasinet, når du puster så skal siktet gå opp og ned på blinken, når du har pustet ut så skal hullkornet ligge midt i blinken, om det ikke gjør det, flytt på kolben i skuldre opp eller ned. (Avhengig om hvor du ligger)

Når du tror du har funnet nullpunktet, lukker du øynene og puster 3-4 pust, og når du har pustet ut, så åpner du øynene, ligger hullkornet midt i er du nullstillt. Og da skal skuddene gå der du sikter. Men du kan jo også stille ned de kneppene du trenger, om dette er noe som skjer hele tiden. Jeg gjorde det til å begynne med, men nå sitter jeg annerledes enn hva jeg begynte med, så nå ligger jeg på samme plass som jeg gjør på ligg.

 

Let litt rundt, les og ta til deg svarene du får fra folk her på forumet, så skal dette gå bra ;)

Link to comment
Share on other sites

Om du er sikker på at du finner naturlig null midt i egen skive etter at du er i stilling og fortsatt skyter 2-3 knepp forskjellig er det mange av oss som stiller litt mellom de ulike stillingene. Optimalt er det ikke å måtte skru og kødde midt i 10 skudden - men det fungerer med litt standplass drill. Viktigste er fortsatt at skuddene sitter - ikke veien fram til å få dem i senter

:D

 

Bruk litt tid på å bygge erfaring i hva som passer for deg og gjør det. Det er veien til suksess uansett .Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Har du kjeften lukket i begge stillingene? - husk at "kjevestillingen" har litt å si også... gjorde den feilen selv for noen år siden, inntil at en samskytter fulgte med hva jeg gjorde, og sa at jeg hadde åpen på liggende og lukket på kne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...