Jump to content

Passer dempern min på 6,5?


fredrik

Recommended Posts

det står stemplet inni dempern på flammedemperen... skru opp og se inni den bakerste modulen. Hva mener du med at M14 er 22mm? Mener du 14mm? standard er enten 1,5 eller 1mm stigning på gjengene, og ytre diameter er 14mm

 

Ah, tusen takk :) Fant det nå.. Hadde sett inni der, men det var jo nesten usynlig da, pluss litt nedsmusset..

 

Men faen, var M14x1.. Og den rifla jeg har bestilt er gjenget med M14x1,5. Er vel ikke mulig å "gjøre om" på det? Må bare krype til korset å kjøpe en demper til da eller?

Link to comment
Share on other sites

Er dessverre for kort allerede.. Æsj..

 

Er en Howa 1500 det er snakk om, i 6,5x55. Den er kappa til 50cm.. Og jeg har tenkt å bruke den til langhold.. Ideelt sett skulle den ikke vært kappet, men tror ikke det har så mye å si... Men å kappe ytteligere 2 cm er lite aktuelt..

 

EDIT: Ser jo at man nå kan få temmlig rimelige dempere.. Den Sonic 45 f.eks, 1500,- hos jaktdepotet.. Så da er det ikke rare smellen..

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Jørund Lien så skal det ha effekt ja, kanskje ikke helt optimal demping, men absolutt verdt å tenke på. Jeg har planer om å bruke min .30 demper på .22, noen som har forsøkt det?? :roll:

 

Eg har brukt .30 hausken demper på 22-250. Det funket fint. Vil nok sikkert dempe mer med ein .22 demper, men om det er vert å kjøpe ny er jo opp til kvar enkelt. For meg funket det fint med .30 kaliberen :)

Link to comment
Share on other sites

får en lyddemper noe effekt hvis man bruker den på et kaliber som er mindre enn demperen i utgangspunktet er laget for? eks å bruke en demper til 9,3 x 62 på ei 6,5 x 55 rifle, vil den ha noe effekt??

 

Kjører en 9,3demper på 7-08'en min, og det funker helt greit...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...