Jump to content

Weatherby-klubben


PederR

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Da må du først skrive hvilken løpslengde børsa skal kuttes på, eller skal den kun gjenges, ikke kappes?

Skal nok bare gjenge, er ikke helt sikker enda, men skal høre hva børsemakeren sier. Men fikk tak i diameteren nå :smile:

 

weatherbyen din ble jo bra også med lyddemper på også da :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ja har fikla endel med grs stokken, da jeg jobber på xxl. Hehe men syns det er veldig mye for en stokk. Men nå har det ordnet seg. Kjøpte den b&c medalist stokken som lå til slags her på kammeret, så nå blir det snart en rå og over gjennomsnittet påkostet weatherby stående i skapet :) børsa sendes snart for å bygges om til systemvåpen :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tenkte å legge ut noen bilder av mitt ny fullførte prosjekt. Holdt på en stund nå med å teste div komponenter osv som jeg ville ha. Men nå ser det ut til at jeg er blitt fornøyd :D Mangler bare ett løp i 358win eller ett i 458 socom. Ikke helt bestemt meg enda. Det eneste orginale igjen ifra weatherbyen er kassa og 308w løpet. Børsa har også vært hos Rafdal våpen for ombygging til løpsbytte system og gjenging av bolt knott for enkelt bytte. Avtrekket er byttet til timney, stokken er B&C medalist, magasin løsning ifra legacy sport, 20moa tilt skinne,remington varmint løp i 22-250rem med s&l hardcore demper, 308w løpet har en sonic 45 demper og en jaktfall rekylbrems får di gangene man vil bråke litt ekstra.

 

Venter bare på to sett qrw ringer nå slik at jeg kan ha en 6-18*50 kikkert til 22-250 løpet og zeissen til 308w løpet.

 

Bildene ble dessverre veldig blasse. Mobilkamera imponerer igjen...

 

DSC_0017_zpsf54ac173.jpg

DSC_0016_zps4d5400db.jpg

DSC_0015_zpsd6673cc1.jpg

 

Norges mest påkostet vanguard? :oops:

Link to comment
Share on other sites

Takker, meget for øyd med den:) glemte å nevne at jeg har en lett og smekker houge stokk til jaktbruk, og en laminat stokk til bruk i jaktfelt. B&c stokken er alfor stor og klumpette til bruk i jaktsituasjoner syns jeg. Magasinløsningen er ti howa 1500/weatherby vanguard medl kort kasse. Usikker på om det passer mark 5 kassa, men skal ikke se bort ifra det.

Link to comment
Share on other sites

Om du måler avstand imellom skjefte skruene på din så kan jeg måle på min. Såmkan vi se om lengden er lik ihvertfall. Eller om du bor i østfold området så kan du komme hit å teste...

 

Takker igjen "Herr Arnesen"!! Sjekket i dag om rekylbrønnen var beddet, og sannelig var den det :D . Målte da avstanden fra senter skruhull til senter skruhull, og avstanden var da 206mm.. Håper du får tid og mulighet til å måle, så blir det spennende å se om den passer..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Får melde meg inn jeg og da.

Har en Weatherby Vanguard 1, med Harris tofot og en Redfield Revolution 3-9x50mm kikkert.

Ikke så voldsomme greiene akkurat, med går bra. Har tenkt å sette på demper og ny stokk når pengene strekker til.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Heisann!

 

Jeg har akkurat fått meg en Weatherby Mark V Ultra Lightweight, 308. Jeg har bare fått skutt med den en gang foreløpig, men det bilr mer fremover. Er det noen som har erfaring med ammo som går godt i børsa, tenker kulevekt og kuleform og alt sånn som jeg ikke har noe greie på i det hele tatt :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 4 weeks later...

Hei

 

Får også melde meg inn i klubben med ei Vanguard med trestokk og i kaliberet 30-06.

Toppet med en Nikon Monarch Gold 1,5-6x42. Fikk et meget godt pakketilbud fra XXL i høst,

så da var det bare å slå til. Har allerede felt elg med børsa.

 

Det første jeg gjorde var å frilegge løpet før innskyting, samling på 100m med Norma 150 gr FMJ

ligger på 20-25mm og det er jeg mer enn godt fornøyd med. Nok for å legge elgen i bakken.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg har gleden av å inneha en Weatherby Vanguard i 30-06. Jeg vil nå oppgradere denne slik at jeg kan bytte mellom to eller flere kikkertsikter, hva vil være den beste løsningen ifølge Kammeret?

Jeg tenker å få skrudd på en Picatinny-skinne som trinn 1, deretter burde det vel være en smal sak å ha et system som gjør at jeg kan bytte mellom flere kikkertsikter uten innskytning mellom hver gang? Har dere noen tanker om dette? Idiotisk, genialt eller praktisk umulig? Noen tips om hvilke produkter jeg evt bør kjøpe inn?

Link to comment
Share on other sites

Melder meg inn her!

 

Jeg har gått til anskaffelse av en ubrukt men 3 år gammel vanguard syntetisk 223. Sitter på en ubrukt billigkikkert av typen Bushnell Banner 3-9x40. Pakka fikk jeg for 2000 kr inkl 20 skudd med Norma oryx 55g og 20 skudd Remington UMC 55g.

 

Ett par ting jeg ønsker å montere:

 

- Tofot

- Triggerguard med løst magasin

 

Kan noen tipse meg om rimelig tofot?

Hvilken ammo går bra?

Link to comment
Share on other sites

hei jeg lurer på om dette kan være den rette siden å sprøe om det er noen som vet om det finnes 5 skudds magasin til Weatherby/Howa.

Jeg kjøpte et underbeslag med magasin på Midway til min Howa 1500 men kunne tenke meg et 5 skudds magasin til den. Kan det vær magasin fra andre produsenter som passer ?http://www.midwayusa.com/product/179738/weatherby-detachable-magazine-retrofit-kit-vanguard-howa-1500-30-06-springfield-270-winchester-25-06-remington-3-round-polymer-black?cm_vc=ProductFinding

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det blir egentlig et spørsmål uten fasitsvar, siden to identiske rifler kan ha forskjellig treffpunkt og presisjon med samme ammo.

P.g.a microskopiske forskjeller påført av verktøyet under produksjon, har riflene hver sin "personlighet".

 

Men, oftere enn ikke, gir dyrere "match grade" ammunisjon bedre samlinger. Kanskje.

Min .308 liker Norma Jaktmatch helmantel. Den går sub MOA, og brukes på jakt dær helmantel er å foretrekke.

Sellier & Bellot's helmantlede trenings ammo har godkjent presisjon til trening. 1 MOA pluss litt til.

180 grains blyspiss fra Sellier & Bellot samler også under 1 MOA. Den bruker jeg til jakt dær ekspanderende prosjektiler er å foretrekke, eller er påbudt. Som til storviltjakt f.eks.

Legger til enda engang at dette gjelder mitt våpen, og stemmer ikke nødvendigvis for din rifle.

Det er bare å prøve seg fram. Men hær har du værtfall et utgangspunkt :)

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

hei jeg lurer på om dette kan være den rette siden å sprøe om det er noen som vet om det finnes 5 skudds magasin til Weatherby/Howa.

Jeg kjøpte et underbeslag med magasin på Midway til min Howa 1500 men kunne tenke meg et 5 skudds magasin til den. Kan det vær magasin fra andre produsenter som passer ?http://www.midwayusa.com/product/179738/weatherby-detachable-magazine-retrofit-kit-vanguard-howa-1500-30-06-springfield-270-winchester-25-06-remington-3-round-polymer-black?cm_vc=ProductFinding

 

Så det hang noen slike hos Jaktdepotet Fauske.

 

Address: Storgaten 46, 8200 Fauske, Norway

Phone:+47 75 64 85 37

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Blir vel strengt tatt ett prøvemedlemskap dette. Rifla henger pent med mitt navn på frem til papira er i orden. Kan ikke annet enn like ryddesalg hos XXL. Weatherby Vanguard i 308win med GRS stokk og (noe man kan kalle en) kikkert. Dette våpenet kler virkelig GRS stokk.Noen som har GRS Hunter stokk og magasin på sin? Ble det en tilpasnings jobb?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Har kjørt den pakken med optikken et år nå og har vært særdeles fornøyd ift. prispunktet. Rifla samler greit rett ut av boksen som var en god fordel for meg som rookie. Stokken bør beddes for å få god presisjon og optikken bør oppgraderes etterhvert. Optikken funker helt fint så lenge det er godt lys.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...