Jump to content

Flyttet! NMFs jubileumsstevne


001

Recommended Posts

Edit: NMFs jubileumsstevne flyttes til 1.oktober på Meheia.

 

Minner om at NMF har 30års jubileum i år, og at det arrangeres en jubilumsskyting 29.mai på Myrhespiten.

Alle NMF medlemmer er velkommen til grilling, kake, kaffe og en uformell skytekonkurranse.

 

Denne infoen finner dere også i infoskrivet som ble sendt ut sammen med kontigenten og i NMFs terminliste på http://www.metallsilhuett.no

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil prøve typiske MS pistoler i "ukurrante" kaliber så vil jeg anbefale deg å ta turen til MS banen på Meheia tirsdag 24.mai. Da har KMS trening, og jeg kan evnt. ta med noe slikt du kan se på og prøve :)

 

Den treningen passer jo også veldig bra som oppkjøring til konkurransen 28.mai.

Link to comment
Share on other sites

Minner om NMFs jubileumsstevne 29.mai 2011.

 

Oppstart ca 12:00 på Myrhespiten.

Det blir grilling, kake, kaffe og annet som hører til.

 

Det blir uformelle skytekonkurranser, og alternative premier.

 

Forhåndspåmelding til meg.

Link to comment
Share on other sites

NMFs styre må desverre informere om at NMFs jubileumsstevne 29.mai flyttes pga. få påmeldte.

Stevnet flyttes til 1. oktober på Meheia. Ny tråd og mer informasjon om stevnet 1. oktober kommer.

Link to comment
Share on other sites

30 Herret:

I og med at det ikke er noen feltstevner på hele østlandet :shock: denne helgen - så kanskje jeg skal representere oss - med en 4" 357 :D (eneste jeg har med :roll: )

 

Som du ser av mitt forrige innlegg flyttes jubileumsstevnet til oktober, men du er hjertelig velkommen til å delta på det åpne MS pistol stevnet som arrangeres på Meheia lørdag 28.mai.

 

Med 4" 357 kan du jo f.eks. skyte field øvelsene:

Field produksjon

Field Any sights

Field revolver

 

Alle disse går kun ut til 100m, og det klarer du med en 4" også :D

Link to comment
Share on other sites

NMFs styre må desverre informere om at NMFs jubileumsstevne 29.mai flyttes pga. få påmeldte.

Stevnet flyttes til 1. oktober på Meheia. Ny tråd og mer informasjon om stevnet 1. oktober kommer.

Litt synd egentlig. Selv om jeg har masse å gjøre hjemme med huset hadde jeg sett frem til denne eventen.

 

Kanskje en ide å forandre headingen i denne tråden med ny dato, eller uten dato i det hele tatt?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Det er noe med denne sporten som tiltaler meg... Jeg VIL prøve... Har en ubendig lyst til å teste ut stevner på Vidtjern... (Innrømmer glatt at rifle på 500 meter -stående og uten reim, høres i overkant heftig ut...).

PS: Vet at maksimal-holdet på bana til Eidsvoll Sportsskyttere er langt kortere, men kjenner jeg presidenten i forbundet rett, så reduserer luringen bare størrelsen på ståldyrene tilsvarende ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå var det ikke nåværende president som kom på ideen med å redusere størrelsen på figurene i forhold til avstanden, men det er jo like fult en god måte å gjøre det på når man ikke har lang nok bane.

 

På Eidsvoll har vi en utfordring med nettopp Vidtjern, det blir ganske vått på 250m. Vi må jo forsøke å få løst dette på en måte, og eventuelt så må vi gå for 300m løsningen. problemet med 300m løsningen er at vi får våt kalkun på 235m isteden for våt bukk på 250m. kanskje vi må bygge en flåte som dyrene kan flyte på, og håpe at ingen av dyrene faller i vannet :mrgreen:

 

Jubileumsstevnet må kunne sies å ha vært en suksess, vi hadde storinnrykk (alt er relativt, må dere huske på) av nye og forholdsvis nye skyttere. De eldre og gamle MS skytterne var sannsynligvis på jakt, men noen erfarne MS skyttere var også tilstede. Det ble mye utprøving av nye øvelser for de som hadde skutt litt MS tidligere, og det ble utprøving av MS for de som ikke hadde prøvd det tidligere.

 

Det har i hele år virket som at antallet metallsihuettskyttere er på vei opp, og at det er flere som sørger for mer og mer aktivitet innen metallsilhuett. Dette er jo meget positivt.

Dere finner mer info på: http://www.metallsilhuett.no og NMF er også på facebook: https://www.facebook.com/pages/Norges-Metallsilhuettforbund/157731110976978

 

Det ble grilling, kake, kaffe, brus og masse skyting. med andre ord en fin dag på skytebanen.

 

Dere som ikke var der kan angre på det 8)

 

Neste mulighet for å prøve MS blir på Eidsvoll 15. og 16. oktober. Da skytes det Field pistol Produksjon, Field pistol Any Sight og Fin pistol Stående utendørs med oppvarmet standplass (15.) og Luftpistol innendørs (16.).

Hvis noen har lyst til å komme å skyte så kan dere sende meg en mail eller en PM. det samme kan dere gjøre hvis dere vil ha mer info om Norges Metallsilhuettforbund, Metallsilhuettskyting eller om de enkelte øvelsene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...