Jump to content

Håndkikkert til jakt med spets

raysaur

Recommended Posts

Hei! Skal kjøpe meg en kikkert som hovedsaklig skal bli brukt til jakt med spetsen min, men som også vil bli brukt litt under elgjakt og turer generelt. Ikke tenkt å legge i noe mye mer enn 3000 kr. Hva slags kikkert bør jeg gå for? Anbefalinger og erfaringer mottas med takk..

Hei! Skal kjøpe meg en kikkert som hovedsaklig skal bli brukt til jakt med spetsen min, men som også vil bli brukt litt under elgjakt og turer generelt. Ikke tenkt å legge i noe mye mer enn 3000 kr. Hva slags kikkert bør jeg gå for? Anbefalinger og erfaringer mottas med takk..

Nikon monarch 8x42 dcf eller Ka an hette, 3300 på Xxl, se klikk.no for test.. Hatt den selv, kjempe kikkert til den prisen.. Lykke til me valget :)

http://theopticzone.com/ Ta ein kikk her, du kan spare masse på å handle der, For max 3000kr inkl moms og frakt får du ganske bra optikk.Eg har sjølv nettopp handla der og det går problemfritt. Dei har for tida 7% avslag på oppgitt pris. Ta for eksempel ein kikk på Bushnell sine 2 dyraste seriar. Elite modellane blir på rundt 3000kr totalt,mens Legend Ultra HD kjem på godt under dette. Etter å ha lest omtale og brukarerfaringar så er dette veldig mykje optikk for pengane. Rett nok ligg dei fortsatt bak dei mange gonger dyrare europearane,men med den nyaste typen glas som er i desse kikkertane så har dei kome enda litt nærmare dei aller beste.

Den legend ultra hd så jo perfekt ut da, spørs om jeg bestiller en sånn! :D

Takk for tipset! 8)

Edit ; Da er den bestilt, i camofarge!! :) Kom på ca 2000 kr inkl.frakt, spørs om det kommer toll i tillegg da, men blir vel bare ett par hundrelapper i så fall.

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...