Jump to content

rambo kniv


remington870

Recommended Posts

lurer bare på om rambo-1-kniven er bra...samma med prisen har en liten samekniv med 5cm langt blad (kjøpt av en same -håndlagt-)og en stor samekniv med 21cm langt blad (kjøpt av en same -håndlagt-) :P ... og er veldig dårlig ca. 150.- kroners spedier-kniv :) er rambo 1 kniven bra?

 

 

mvh sebastian

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Som sagt: hvis det er til å henge på veggen - altså vise frem - så klin til.

 

Men jeg vet hva slags stål den forrige som hadde lisens til å lage Rambokniver brukte, og det stålet er praktisk talt ubrukelig som eggstål. Dagens produsent forteller ikke engang hva slags stål han bruker, og da kan du nesten garantere at det ikke er noe bedre.

 

Altså. Regn med at alle er "like gode", og kjøp den du liker best.

Link to comment
Share on other sites

bruker ikke en kniv 24-7 lol :P den er til å spikke bitte-litt med å henge på veggen...Men mange her som sier den er så dårlig. Dere har fått meg til å bytte mening - velger denne i julegave i stedet: Adventurer Survival Knife

http://topsecret.no/ds_product_info.php?products_id=947

noen som vet helt sikkert at den er passe bra?

 

 

 

mvh sebastian

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
:oops: Fikk du ikke lov til å ha kniv du da Kriegh? Kanskje noen heller burde stoppe deg? Jeg har ikke hørt at det er skadelig for en på tolv år å eie en kniv! Det er stor forskjell på å bruke / bære en kniv i Oslo sentrum og i skogen som Sebastian sier... Bruk hodet!
Link to comment
Share on other sites

Deler et lite minne fra barndommen med dere :wink: Nabogutten (som var like gammel som meg 4 år) hadde fått speiderkniv. Det fikk ikke jeg men mor spikket en trekniv til meg. Det første en lykkelig 4-åring gjør, er å løpe ut med trekniven i hånda, snuble og spidde kinnet :oops: Arret er der den dag i dag :) Nå er det stor forskjell på en 4-åring og en 12-åring, så kos deg med kniven din du Sebastian :D

Link to comment
Share on other sites

Takk :) vet at man må være 18 år på topsecret for å kjøpe den. Men har jo litt vett også da... har en samekniv med fingerstopper som er 9'' og det samme er rambo kniven. Har i tilleg en speiderkniv med blad ca. 10cm og en liten samekniv med blad ca. 7cm;P det minnet var nesten en liten ''historie'' hehe, dkkar deg, ikke noe fint med arr :(

har vært litt uheldig med kniven før, men det er veldig sjeldent.

 

 

mvh sebastian

Link to comment
Share on other sites

Det er jo en grunn til at det er 18 års aldersgrense for å kjøpe denne kniven. Jeg sier ikke at en 12 åring ikke skal få ha en kniv, men å legge ut her at det er en rambokniv du vil ha, og at den i tillegg ikke kan kjøpes lovlig før i 2015 det synes jeg er litt drøyt.

Link to comment
Share on other sites

:oops: Fikk du ikke lov til å ha kniv du da Kriegh? Kanskje noen heller burde stoppe deg? Jeg har ikke hørt at det er skadelig for en på tolv år å eie en kniv! Det er stor forskjell på å bruke / bære en kniv i Oslo sentrum og i skogen som Sebastian sier... Bruk hodet!

 

Jævla idiotkommentar!! Hvem faen snakker om å bære kniv i Oslo sentrum? Det er en grunn til at enkelte gjenstander er ment for voksne folk.

Link to comment
Share on other sites

:oops: Fikk du ikke lov til å ha kniv du da Kriegh? Kanskje noen heller burde stoppe deg? Jeg har ikke hørt at det er skadelig for en på tolv år å eie en kniv! Det er stor forskjell på å bruke / bære en kniv i Oslo sentrum og i skogen som Sebastian sier... Bruk hodet!

 

Jævla idiotkommentar!! Hvem faen snakker om å bære kniv i Oslo sentrum? Det er en grunn til at enkelte gjenstander er ment for voksne folk.

Link to comment
Share on other sites

Gratulere med Ønskekniven. Ser ikkje noe galt med en kniv bare for at den heter Rambo-kniv

Hva er galt med Rambo kniv? det er en kniv laget som filmeffekt i en underholdningsfilm en film som tilogmed er god underholdning,ser ikkje forskjell om filmen heter Rambo eller veiviseren.

Link to comment
Share on other sites

Det er forskjellig på å bære en kniv i skogen og i Oslo sentrum. Jeg har nå to 9'' kniver, en rambo-1-kniv (fabrikklaget) og en samekniv til hogging, kløyving så å si alt, det er mørkt blad og et tre-håndtak. Noen mener at samekniver er de beste knivene du får tak i her i Norge.

Den er kjøpt på en samesløyd butikk på saltfjellet, den er like stor som ''rambo kniven'' min, men selv om den heter det betyr det ikke at en 12-åring ikke klarer å håndtere den.

Link to comment
Share on other sites

saging, spikking..? ting man bruker en kniv til? tror jeg kommer til å velge den som julegave xD elsker ting som få har og elsker kniver :P lol er kun 12år :o ingen av vennene mine har noe lignede :P

 

 

Enten så driver noen gjøn med oss her eller så har man ikke funnet ut hva som er mest hensiktmessig til spikking etc . En rambokniv må jo være den dårligste investering som finnes ,men det er nå fritt fram til å velge selv.

Link to comment
Share on other sites

Det er forskjellig på å bære en kniv i skogen og i Oslo sentrum. Jeg har nå to 9'' kniver, en rambo-1-kniv (fabrikklaget) og en samekniv til hogging, kløyving så å si alt, det er mørkt blad og et tre-håndtak. Noen mener at samekniver er de beste knivene du får tak i her i Norge.

Den er kjøpt på en samesløyd butikk på saltfjellet, den er like stor som ''rambo kniven'' min, men selv om den heter det betyr det ikke at en 12-åring ikke klarer å håndtere den.

 

Jeg tror faktisk etter å ha lest dine innlegg at DU klarer å håndtere den. Men det er tvilsomt at den gjennomsnittslige 12åring er som deg, med dine interesser og din erfaring.

 

Lykke til med kniven :D

Link to comment
Share on other sites

Ønsker meg faktisk en kniv som nesten ser ut som rambo-kniv selv, men denne kniven er mer en slags tur-øks som til nød funker som kniv. Klarer alikevel ikke forsvare å kjøpe den, da jeg har en rusten og fin samekniv som funker til alt fra spikking og åpning av hermetikk til hogging av ved.

 

TOPS Knives, Tom Brown Tracker

 

trackera.jpg

 

Har en foldekniv fra TOPS, kvaliteten og detaljene er upåklagelige.

Link to comment
Share on other sites

kinaprodusert rambokniv som etter litt bruk er så sløv
:lol: Det fine med de er at du får en utrolig bra teknikk på å slipe kniver... En Morakniv er nok adskillig skumlere for egne (og andres) fingre ja! http://sv.wikipedia.org/wiki/Morakniv
Klarer alikevel ikke forsvare å kjøpe den
Du trenger da ikke ha unnskyldninger for å kjøpe denne? (Vil heller kjøt denne utgaven selv men... :wink:http://www.topsknives.com/product_info.php?cPath=6&products_id=199)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

"Sagtennene" på rambokniven er en sikkerhetsforanstaltning slik at psycho idioter skal stikke færrest mulig med dem,

da det etter første stikket vil et helvete å få den ut igjen. Er i ihvertfall eneste bruksområdet jeg kan tenke meg.

 

Humm noen ganger lurer jeg på om Filipino Martial Arts er helt sunt for hjernen.

Link to comment
Share on other sites

"Sagtennene" på rambokniven er en sikkerhetsforanstaltning slik at psycho idioter skal stikke færrest mulig med dem,

da det etter første stikket vil et helvete å få den ut igjen. Er i ihvertfall eneste bruksområdet jeg kan tenke meg.

 

Sagtennene var tiltenkt å for å sage med!

Hvor gode/dårlige sagtennene på kopiene er, er uinteressant når man diskuterer designet på Jimmy Liles kniv, da disse bare er middelmådige kopier.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...