Jump to content

rambo kniv


remington870

Recommended Posts

Mitt poeng er orlyden i enkelte av innleggene. En må huske på at alle fra ansatte i POD til damene på våpen kontoret leser trådene her inne. :D:D:D:D:D

 

Hvis vi skal være så redde for damen og vennene hennes at vi ikke kan snakke om en kniv, da har vi tapt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:) De som ikke tåler teksten i innleggene her 30R Blaser har ikkenoe i

offentlige (eller private!) verv å gjøre! Er du ikke voksen nok til å lese denne tråden

uten å rope på stenging og moderatorer, bør du kanskje lese innleggene LITT bedre!

Her diskuteres rambokniver og andre lignende verktøy, og IKKE noe ulovlig dommedagsvåpen!

Tror ikke mange GIDDER å bry seg med dette, langt mindre kaste bort tid på å lese denne tråden.

Er faktisk ganske få, om noen her i landet som roper på POD over knivdiskusjoner..

Kniv er en TRADISJON i norge, fullt lovlig!!!

Og en sving til temaet IGJEN.......... ?

Som Keith sier, er rambokniven en avart av den tradisjonelle boviekniven.

Søk på bowie knife på google og bli vis.... http://en.wikipedia.org/wiki/Bowie_knife

Og søk på det samme på Ebay og (ikke SÅ vis..) http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=bowie+knife&category0=

Kjøp noe fint!

Link to comment
Share on other sites

En kinaprodusert Rambo burde antakelig ikke koste mer enn denne:

 

http://cgi.ebay.com/Bowie-Knife-with-to ... dZViewItem

 

De som selger slikt tar inn en kontainer og betaler neppe mer enn 5 dollar stykket, og DA blir det enkelt å hevde made in USA (mer enn 50%) for bare det å pakke ut kontainern koster vel en femmer pr kniv!

 

Vi blir lurt, lurt som F! av at noen får klistra på en logo i Kina i forhold til de som ikke får noen logo på seg.

 

Om 15 år har vi kinesiske merkevarer og -kniver med like bra omdømme som dagens USA og Europa, men betydelig billigere! Se på PC markedet....

Link to comment
Share on other sites

Ein ting er kva ein tåler å lese og ikkje.

Ein annan ting er forumreglane som interimstyret har satt for at ting ikkje skal utarte seg so mykje her som det til tider gjorde på SL. Eg meinar å minnast at det i følge reglane ikkje skal komme personangrep på Kammeret.no

 

Det er vel ingen tvil om at det har vore litt høge kneløft i denne tråden. Og at noko av det har lukta littegrann av nevnte personangrep. Men eg er ikkje mod so det sleppe eg heldigvis å ta stilling til.

 

Rambokniv ja... Har det ikkje. Ville ikkje hatt det om du kasta ein etter meg :D

Link to comment
Share on other sites

Ein ting er kva ein tåler å lese og ikkje.

Ein annan ting er forumreglane som interimstyret har satt for at ting ikkje skal utarte seg so mykje her som det til tider gjorde på SL. Eg meinar å minnast at det i følge reglane ikkje skal komme personangrep på Kammeret.no

 

Det er vel ingen tvil om at det har vore litt høge kneløft i denne tråden. Og at noko av det har lukta littegrann av nevnte personangrep. Men eg er ikkje mod so det sleppe eg heldigvis å ta stilling til.

 

Vi følger med her.. 8)

Tråden ligger på grensen til å bli fjernet.

Link to comment
Share on other sites

:) Da er du kanskje i feil tråd VestlandsJeger.. Hvis du ikke liker rambokniv mener jeg!

Jeg tror vi avklarte det med personalangrep litt tidligere? Det tilfører tråden LITE godt å terpe på sånt?

Se LITT på innlegget ditt over hva DU tilfører denne utmerkede tråd!

Og til Keith: Her har du funnet deg en kvalitetskniv! Lærslire!!! Her lukter det kupp! Kinaknivene

leveres somregel med nylonslirer... Ekte (papp) lær er skjelden kost i den lavere prisskalaen!

Ville uansett gå for nylonslire da denne faktisk fungerer og varer en stund!

Link to comment
Share on other sites

:)hansen deluxe kan jo redigere bort personhenvendelsene? Og zeissoem2 kan

vel ikke forvente å finne mindre oppmerksomhet om rambokniver i en tråd om netopp rambokniver?

Kan gjerne diskutere andre kniver jeg, men ikke under denne tråden?

Link to comment
Share on other sites

Ser de fleste dømmer Rambo kniven nord og ned. Men hva er det dere er så negative til, designet eller kvaliteten de fleste lages i (junk)..???

 

Som nevt over har jeg hatt en slik med på turer gjennom en årrekke, og syntes den funker glimrende til sitt bruk.

Min er laget av Herbertz i 44o stål. Eneste jeg kune vært foruten er den forb.. sagryggen, som ikke er egnet til noe som helst.. Foretrekker denne som en høgge-kniv over min joikakniv..

 

Mvh Søren

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden har fått meg på tanken:

 

Nå skal jeg finne fram den gamle tysklands-produserte Bowien min, det er solingen stål, den burde ha vært rustfri tror jeg men er merket av endel flekker.

 

Så jeg skal polere opp, og sy meg en skikkelig amerikaner slire etter tradisjonelt mønster.

Det burde jeg ha gjort for lenge siden, så har jeg nmoe som er MYE bedre enn alle Rambo.kopiene til sammen.

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Ser de fleste dømmer Rambo kniven nord og ned. Men hva er det dere er så negative til, designet eller kvaliteten de fleste lages i (junk)..???

 

Som nevt over har jeg hatt en slik med på turer gjennom en årrekke, og syntes den funker glimrende til sitt bruk.

Min er laget av Herbertz i 44o stål. Eneste jeg kune vært foruten er den forb.. sagryggen, som ikke er egnet til noe som helst.. Foretrekker denne som en høgge-kniv over min joikakniv..

 

Mvh Søren

 

Du svarer vel selv på spørsmålet ditt, det JEG mener er høggande gale er sagryggen..... og kompasset og den drittdårlige rollefiguren hele greia er bygget over; ja der var det, hadde bare Stallone vært såpass artikulert at han hadde greidd å uttale to ord sammenhengende i noen av sine filmer uten å snøvle, så hadde jeg kanskje sett i nåde på kniven.

Men jeg har en mistanke om at HADDE han vært såpass artikulert, hadde han valgt en helt annen kniv!

 

Så når alt kommer til alt er kanskje kniven uskyldig, det er fyren det er noe galt med!

:-)

Link to comment
Share on other sites

:)neros, jeg må innrømme at jeg drar med meg den første bowiekniven jeg kjøpte ENDA

på turer. Beste turøksa jeg har som KAN brukes til andre ting. Jeg er vel kanskje LITT ironisk

over kinaknivene, men jeg HAR da kjøpt 3-4 sånne også! Lar meg stadig friste!

Designet er ofte utrolig bra og ofte fantasifullt på disse knivene, men kvaliteten er nok selfølgelig

så som så.. De gjør seg FINT på veggen, men i skogen funker nok tross alt de eldre rambo og bowieklonene mye bedre da de er av en mye bedre kvalitet!

Og Keith: Vet at du vet bedre, og dette er derfor unødvendig, men

rustfritt betyr ikke rustfritt. Noe som ble diskutert på det gamle sluttstykket og jeg hadde et innlegg der:

Rustfritt er en norsk oversettelse av det engelske stainless, som bedre oversatt men ikke så flott blir 'mindreflekker'. Det betyr at matrialet som har blitt brukt tåler MER før flekkene oppstår...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Keith: Vi kan være enige i at opphavet til kniven er grunn nok til å være griseflau over å bære den. Den første Rambo filmen var en grei tidtrøyte, mens de resterende var direkte latterlige.. Mest hysterisk morsomme scene er når vår "helt" blåser av en M72 fra pilotsete, ut av frontruta på en heli med folk i baksete.. Autsj..

 

Tilbake til kniver: Min gamle gode Rambo kniv er ikke lengre hva den (aldri ;-) var. Trenger en ny skogsøks i form av kniv. Noen som kan anbefale et knivmerke som er bra..? Gjerne en Bowie lignede sak.. Joikakniv er uaktuell. Been there, done that..

 

Hey, hva med en Croedile Dudee kniv, er jo et real støkke jern det og.. :D

 

Mvh Søren

Link to comment
Share on other sites

Se DEN ja! Lengere kniv enn jeg har!

Bare MÅ ha en sånn!! Hvor finner jeg en sånn på nettet? (Ikke ebay? :wink: )

Rart denne knivtypen ikke har vært aktuell å selge over disk her? Vi må da

ha vår del av verdens krattskog? Og så fin denne må være å felle småtrær med?

Thor link ?

(Hadde forøvrig den NORSKE utgaven av denne.... GLAVA-kniv...... (for å skjere isolasjonsmatter med)

Den hadde kinastål den! Men den var neppe ment til å bruke til noe annet..)

Link to comment
Share on other sites

8) Du skjønte da DEN Thor! Jeg bare spurte om du hadde noen gode linker til lange

tøffe småsverd av machete-typen! Og jeg spesifiserte i spørsmålet videre: såppass rimelige

at de kommer under 200,- kr ferdig levert i Norge.... Videre stod det unevnelig at..... Og så videre...

Link to comment
Share on other sites

Personkrangel? Nei jeg bare undres litt på Fredrik, han har aldri uttrykt noen intersse for norske kniver, ikke det jeg kan huske, og jeg har lest formålsparagrafen i knivforeningen, og jeg kjenner da LITT til de andre som er med der.

 

Har stor interesse for norske kniver. Ikke noen ekspert, men jeg kan såpass som å skille moderne norske kniver i "Vollebakken"-stil fra tradisjonelle norske kniver. Har ikke fått noe inntrykk av det du skriver at du kan det. Neste gang du snakker om norske kniver, så er det fint om du presisserer hvilken type du mener!

Kjøpte nettopp en Agderkniv med Aanun Dalane slire og Aslak Ellefsen blad. DER har du en kniv som er til bruk. "Vollebakken"-knivene kan andre få samle på.

Men så handler denne tråden om "Rambo"-kniver, og da blir det feil å begynne å snakke om bruksegenskapene til en tollekniv.

 

Når det gjelder å lage kniver så ble det lansert et prosjekt enten her elle på SL, å skjære såkalte Trout-kniver ut av ei blikkplate med ei CNC-styrt maskin.

 

1500 kroner for stykket! :shock::shock::shock:

 

Jeg kjøpte en prikk lik kniv på Wistex, ferdigslipt også og med en slik fingerring og MED slire for 125,-

 

Det er DA jeg sier: du kaller deg ikke knivmaker fordi om du får en student(?) til å CNC-programmere og produsere(?) og selger noen blikkbiter for summer som om vi skulle være NASA.

Gjett hvor den er produsert??? :mrgreen:

I det ene øyeblikket klager du over hvor crappy kinesisk produksjon er, og så løper du til butikke fordi du ikke er villig til å betale for norsk arbeid.

 

For en som ikke er interessert i kniv, stål eller norsk håndtverk, så er det nok bare prisen som er forskjell på de to. De som er det, vet godt hva forskjellen er.

Om 1500,- er "NASA" sum for en kniv for deg, så synes jeg synd på de folka du kjøper kniver av.

 

OM DERE IKKE VIL HA "CHINA" STEMPLET PÅ BRUSLETTO/HELLEBLADENE SÅ MÅ DERE VÆRE VILLIGE TIL Å BETALE DET PRODUKSJONEN KOSTER. DET ER IKKE MULIG Å OPPRETTHOLDE PRODUKSJON AV KNIVER I NORGE TIL DEN PRISEN SOM ER PÅ MARKEDET NÅ.

 

Og dette er ikke et personangrep, det er en refleksjon på hva som er lagt ut på nettet.

 

Vil tro at de fleste som leser tråden her kjenner igjen et personangrep. Dette er ikke første gangen du angriper personen, i det du får et motargument du ikke takler.

 

Og profilerer en seg og skal tjene store penger med minimal innsats, så får en tåle å stå ute i regnet.

 

Hmmm... Kan du ikke noe om knivmaking i det hele tatt? :?

De personene som vet hva jeg, og andre knivmakere, legger inn i arbeid i knivene får seg en god latter der.

Den holdninga der er det som ødelegger knivmaking i Norge, både håndlaging og fabrikkproduksjon.

 

Kom med noen gode diskusjonsargumenter!

Og i denne tråden bør de omhandle "Rambo"-kniver!!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

:) Nå får du svar fra feil person Metallurgen! Keith er nok ikke på nett nå så...

Jeg ANBEFALER at dere to fortsetter diskusjonen dere immellom på PM da stadige henvisninger til

uheldige uttalelser og missforståelser fort fører til at moderator kommer med hengelåsen... Vi

får være store nok til å holde oss on-topic her, til tross for at temaet omhandler et mindre godt produkt!

Det er nok MANGE som har en slik kniv i sitt eie..

Du sa:

Kjøpte nettopp en Agderkniv med Aanun Dalane slire og Aslak Ellefsen blad. DER har du en kniv som er til bruk.

Tipper at dette er en kniv JEG ikke kunne ha råd til å bruke i skogen.. :) Hva om du, når du snakker

om fine kniver, kanskje legger ved en link og et bilde? Kan jo være at du åpner øya til noen her da?

Ellers er jeg enig i at moraknivene er det beste du kan få i den laveste prisklassen. Meget god egg, godt stål, nesten rustfri (iallefall STAINLESS!) og godt grep. Ikke rart at dette er den kniven du ser mest av både i fiskerinæringen og hos turfolket.. Men noe rambokniv er den neppe...

Link to comment
Share on other sites

:) Nå får du svar fra feil person Metallurgen! Keith er nok ikke på nett nå så...

Jeg ANBEFALER at dere to fortsetter diskusjonen dere immellom på PM da stadige henvisninger til

uheldige uttalelser og missforståelser fort fører til at moderator kommer med hengelåsen... Vi

får være store nok til å holde oss on-topic her, til tross for at temaet omhandler et mindre godt produkt!

Det er nok MANGE som har en slik kniv i sitt eie..

Du sa:

Kjøpte nettopp en Agderkniv med Aanun Dalane slire og Aslak Ellefsen blad. DER har du en kniv som er til bruk.

Tipper at dette er en kniv JEG ikke kunne ha råd til å bruke i skogen.. :) Hva om du, når du snakker

om fine kniver, kanskje legger ved en link? Kan jo være at du åpner øya til noen her da?

Ellers er jeg enig i at moraknivene er det beste du kan få i den laveste prisklassen. Meget god egg, godt stål og godt grep. Ikke rart at dette er den kniven du ser mest av både i fiskerinæringen og hos turfolket..

 

Har ingen behov for å fortsette den diskusjonen, ville bare svare for meg. :wink:

 

Fikk ikke starta en ny tråd akkurat nå, så slenger inn en link:

http://kniver.blogspot.com/search/label ... er-metoden

Ingen gode bilder av skaft å slire der, men en start.

Disse koster ikke hvitøyet men en 1000-1500,- ny, om man ikke vil ha Dalane slira.

 

Skal man hogge raier, så trenger ikke en "Rambo"-kniv være det værste, saga kan også fungere, bare den er riktig konstruert. Konstruksjonen av denne omtalt her kan jeg ikke si så mye om, men tanken var sikkert å ha den som samlerobjekt.

 

Filmene er jo en interessant sak. De er kjent som den store "shoot 'em up" filmen, men får de som faktisk har sett de, så inneholder de tydelig budskap om hvor dårlig vietnamveteranene blir behandlet (film 1 og 2), og hvordan amerikanerne "støtter" opprørergrupper som det passer dem (film 3). Merkelig at så få får med seg det. :?

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte nettopp en Agderkniv med Aanun Dalane slire og Aslak Ellefsen blad. DER har du en kniv som er til bruk.

Jeg kunne også godt tenke meg å se (bilder av) den kniven. Kanskje du kunne legge ut bilder i tolleknivtråden min, så slipper vi å dra denne tråden enda lenger off topic?

 

denne tråden bør de omhandle "Rambo"-kniver!!!

*kremt* :oops: Hmm... Rambokniver, ja... Nei, jeg personlig liker dem ikke. Jeg liker ikke størrelsen, jeg liker ikke designet, jeg liker ikke måten noen av dem blir markedsført på, og jeg liker ikke at de -- i likhet med en del skytevåpen som det også finnes 100% legitime bruksområder for -- appelerer til folk som ikke burde inneha noe farligere enn en smørkniv. Derfor har jeg null brukserfaring med dem og skal ikke si noe om brukbarheten av noe slikt. Men om man synes slike er tøffe, velbekomme. Jeg skal ikke tvinge min personlige smak på noen. Bare husk at utenforstående fort kan få et litt skjevt inntrykk av deg hvis du vandrer rundt på feil sted til feil tid med noe slikt hengende i beltet...

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne også godt tenke meg å se (bilder av) den kniven. Kanskje du kunne legge ut bilder i tolleknivtråden min, så slipper vi å dra denne tråden enda lenger off topic?

Gjort. :wink:

 

*kremt* :oops: Hmm... Rambokniver, ja... Nei, jeg personlig liker dem ikke. Jeg liker ikke størrelsen, jeg liker ikke designet, jeg liker ikke måten noen av dem blir markedsført på, og jeg liker ikke at de -- i likhet med en del skytevåpen som det også finnes 100% legitime bruksområder for -- appelerer til folk som ikke burde inneha noe farligere enn en smørkniv. Derfor har jeg null brukserfaring med dem og skal ikke si noe om brukbarheten av noe slikt. Men om man synes slike er tøffe, velbekomme. Jeg skal ikke tvinge min personlige smak på noen. Bare husk at utenforstående fort kan få et litt skjevt inntrykk av deg hvis du vandrer rundt på feil sted til feil tid med noe slikt hengende i beltet...

 

Det er viktig å skille de enstaka individene som ikke skulle ha hatt kniv, fra flertallet som stort sett er samlere.

Du refererer til markedsføring. Noen spesiell du sikter til?

Den eneste "negative" markedsføringen jeg har sett, er framsatt av folk som har en forutbestemt mening, siden dette er en "Rambo"-kniv, og har som regel ingen kjennskap til produktet. (Media og den generelle opinionen, det er mulig du har lest mye om denne.) :)

Når det kommer til faktisk markedsføring, så er det for denne kniven omtrent hva man skulle forvente av en filmeffekt.

 

Stor kniv: ja. Brukbar til noe: godt å si. Designet av Jimmy Lile for å være et drapsvåpen: nei. Interessant historie bak og verdt å samle på for de som har lyst: absolutt.

Link to comment
Share on other sites

Rambo4 http://www.hibbenknives.com/images/Cust ... Rambo4.jpg

 

 

Her er den nyeste kniven fra filmen nr 4 og jeg synes den er den enkleste og den beste av de . Enkel og bra bygd . Stallone samler på kniver og han var med og designet den her som det står på siden til Gil Hibbens. Han ville ha en kniv som var rustikk og som så ut som den var lagd i ei smie langt inne i villmarka .

 

Men Strømeng med søringsperre på er en bra kniv som er en av de mest fornuftige typene som er konstruert til flerbrukskniver .

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

http://www.hibbenknives.com/images/Cust ... Rambo4.jpg

 

 

Her er den nyeste kniven fra filmen nr 4 og jeg synes den er den enkleste og den beste av de . Enkel og bra bygd . Stallone samler på kniver og han var med og designet den her som det står på siden til Gil Hibbens. Han ville ha en kniv som var rustikk og som så ut som den var lagd i ei smie langt inne i villmarka .

 

Men Strømeng med søringsperre på er en bra kniv som er en av de mest fornuftige typene som er konstruert til flerbrukskniver .

 

Stallone var med å designa knivene i 1 og 2 også. Det er med på å gjøre historia bak knivene litt artig.

I både 1, 2 og 4 er det flere prototyper bak.

Link to comment
Share on other sites

Men Strømeng med søringsperre på er en bra kniv som er en av de mest fornuftige typene som er konstruert til flerbrukskniver .

 

Absolutt enig, min bor fast utenpå tursekken. Kjempefornøyd med den!

Link to comment
Share on other sites

Eg er og av den formeining at ein skapleg samekniv av typen Strømeng eller andre, er eit hendig reidskap til mykje rart på tur. Kanskje ikkje ideell til nokon spesifikk oppgåve, men brukbar til nesten alt!

Lengde og vektfordeling gjer dei jo veldig fine til å hugge ned raier og småved med.

No har eg aldri hatt gleden av å teste ein høgkvalitets rambokniv til samme formålet, men mitt inntrykk er at tyngdepunktet ligger lenger bak mot skaftet, og derfor ikkje er like god som samekniven til dette.

Til brødskjering, fiskesløying, sjølforsvar mot skogens dyr og andre klassiske turrelaterte oppgåver so vil eg tru at dei er ganske likestilt.

Men so lika eg utsjånaden og opprinnelse/tradisjon på samekniven betre enn på rambokniven.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Gerber macheten er tynnere enn brevåpneren min og han Jimmy Lile (usikker på stavinga) tar vel 1300+$ for den forvokste synåla si..... :lol:

 

Han tok vel ikke så mye, men kombinasjonen av at noen av hans kniver ble brukt i en av de mer kjente/omtalte filmene i historien samt at han er død nå, har ført til en rimelig høy pris blant samlere.

1300$ er jo ikke en upris for en forseggjort custom heller...

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte kniven fra Rambo 2 filmen da jeg var rundt 14 år. Kniven var jo drittøff, og tålte det meste......MEN det var umulig å få den skarp. Stålet i den var ikke verdt det den var laget av. Så den bytta jeg bort i noe annet ræl noen år seinere.

 

Kjøpte også Crocodile Dundee kniven da jeg var rundt 16 år, til en pris av 638,-

Den var dritrå og dritstor, men vanskelig å få skarp med et bryne. Så jeg leverte den til en kompis av fattern som nettopp hadde kjøpt seg en knivslipemaskin. Skal love deg at den var det godt stål i. Den ble sinnsykt skarp. Førte du den oppover armen, så var du nybarbert.

 

Prøvde det samme med Rambokniven. Det funka ikke, så den hadde virkelig ræva stål. Ifølge han som slipte den, så smuldra stålet bort. Det er jo tragisk. Derfor ble den bytta bort. Men hvis du skal samle på dem. Altså bare kjøpe dem, og henge dem på veggen, så er det jo stilig, men da ville jeg ha kjøpt den fra 3'ern også. Den er jo drittøff. Jeg har holdt i den, for jeg ville ha den. Men jeg gir ikke 2400 spenn for en kniv. Et sted går grensas gitt. Jeg har sett Rambo 4, men beit meg ikke noe særlig merke i åssen kniv han brukte.

 

Nå har jeg en 9" Samekniv som jeg kjøpte i forsvaret, og jeg har en Bowiekniv. Det er Boviekniven som stort sett er med på jakt, men det hender Samekniven følger med i sekken.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Når det gjelder bowie formen, så har den jo blitt brukt til jakt i alminnelige tider

på kontinentet over atlanter'n. om den er den beste jaktkniven skal jeg ikke si no på,

men den er en ypperlig flerbrukskniv/feltkniv (vis den overholder en vis kvalitet da selvsagt).

 

min CS recon scout er jeg meget fornøyd med i det minste, og velger den

framfor forsvarets strømeng.

 

etter min mening så er det en grunn til at nettopp denne formen blir dratt fram gang på gang

når kniver skal designes rundt om kring i verden(ikke bare i statene).

 

men for å få det sakt, de offisiele ramboknivene er ikke noe jeg ville tatt med på tur,

sikkert framstil i 420j2 eller noe lig. holder egg som en spade.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
rambo kniv (...)kompasset funker? (...) spikking,brødskjæring og til pynt?

For det du legg i ein Rambo-kniv, kan du få ein rimelig god kniv og godt kompass for samme prisen. For eksempel denne kombinasjonen bør møte samme behov, og kniven har også det ein kan kalle "tøfft" utseende:

38CK.jpg

Cold Steel SRK (Survival Rescue Knife) (AUS 8A stål) kr 849,- (http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=82693)

 

 

evt denne

13RTK.jpg

Cold Steel Recon Tanto (AUS 8A stål) kr 999,- (http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=82692)

 

 

og eit godt kompass:

 

Silva Ranger kr 16 kompass kr 329,- (http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=62309)

 

 

 

vs.

 

Rambo II ("Stainless Steel") kr 1.290,- (http://topsecret.no/ds_product_info.php?products_id=903)

Link to comment
Share on other sites

:) Velkommen til forumet evil jaricho!

Tror ikke du finner ludo her, nei! Men les gjerne litt i underforumet kniver.. Det er neppe noen egnet 'brukskniv' du spør om, den er heller 'kjekk å ha'. Hvis du skal bruke penger på en bra kniv finner du mye som er mer egnet enn kopi-kniver fra kina. Og kompasset er det nok bare Rambo som finner brukbart... Men kniven ser jo fin ut da... (Mine kina-kniver henger på veggen, der gjør de nytten!)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Det er så mange som sier at rambo-2-kniven er så dårlig...

Er kniven fra film nr.1 eller 4 skarpest og best å sage med? MÅ ha en med plass til litt hyssing inni og kompass som på kniv nr. 2 :P

Noen som vet hvem som er best ?? samma hvem som koster mest... skal finne meg en valg-fri kniv i julegave skjønner dere :P

 

mvh sebastian (ekte navn)

Link to comment
Share on other sites

Kamerat - dette er ikke brukskniver. Ingen av dem er egnet til noe som helst annet enn å henge på veggen eller skremme forbipasserende. Det er meningsløst å spørre hvilken som er best, eller hvor skarpe de er.

 

Hvis du har fri tilgang til noens kredittkort og har bestemt deg for en kniv med hult skaft - kjøp en Chris Reeve. Tar du den inn fra USA koster den 2000 - 2500 ferdig fortollet og levert, og det er en ordentlig kniv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...