Jump to content

Garmin Astro 320?


Trippelsss

Recommended Posts

Jeg liker ikke "å fikse" noe som funker, men valgte nå å oppdatere all programvare i alle mine Garmin-enheter. Hadde versjon 2.70 og ble nå oppgradert til 3.80 tror jeg.

Blir spennende å se hvordan mine DC-20'r, Dc-30, og DC-40 sammarbeider mot både 220'n og 320'n. :|

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gjorde det samme med min i dag buster og det gik til he..... :evil: Det har gått bra tidligere, men tok nå sjansen selv om jeg skal ut i morgen, men det giokk ikke. Alt funket med oppdateringen og fikk 3.70 på hånddelen og 3.80 på hundedelen. Men etter jeg slo av og på igjen så funket det ikke. Halsbåndet blinker ikke som det pleier og det er ingen kommunikasjon mellom delene. Så det ble sendt inn i all hast

Link to comment
Share on other sites

Hei. Er det noen som har problemer med å overføre veipunkter fra 320'en over på Mapsource. Jeg sliter med dette har nyeste progvare av alt. Sporlogger går greit med veipunktene kommer ikke inn. Har løst dette ved å eksportere hele fila via Basecamp men dette er jo unektelig noe tungvindt. Er det flere som har merket tilsvarende?

Link to comment
Share on other sites

Fikk endelig min 320 i postkassa i går, og må bare ta av meg hatten, for en revolusjon. Mye som er blitt bedre, men det beste må være den vanvittige prosessoren som sitter i den. Jeg bruker Garmin Topo Premium-kartene, og de er vanvittig detaljerte og kunne ta opptil 45sek å laste inn om du panorerte rundt litt på 220. 320 gjør jobben i løpet av et par sekunder, selv om du zoomer godt ut. Fargeskjermen og skygge-tillegget er rått. I tillegg så har til og med US-utgaven valg for norsk meny 8)

Link to comment
Share on other sites

Har nå prøvd 320 i ei uke, men det som irriterer meg er batteritiden. Jeg har innstilt på batterisparfunksjon, og lyset er slått av, riktig batteritype er stilt inn.

 

MEN, jeg må bytte batterier to ganger daglig. Skiftet batter i går, jaktet to timer, å slo så av 320`n.

 

Da jeg slo den på i dag, hadde jeg strøm i 15 minutter, så var den død.

Har prøvd både oppladbare og engangs batterier.

 

 

Noen som har samme problem??

Link to comment
Share on other sites

NSB har den ene frekvensen, 3 av de andre ligger i allefall i Oslo Sporveiers(Ruter) sine områder, og da vil disse radioene i bussene bli satt ut av drift om man bruker US utgave i Osloområdet. Men å få inn rovdyrbånd tror jeg du kan glemme, da GA220 og GA320 bruker MUX, noe som ikke er lovlig i Norge. Så disse prater definetivt ikke sammen, alså GA220 og GA320 mot rovdyrbånd!

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Har nå prøvd 320 i ei uke, men det som irriterer meg er batteritiden. Jeg har innstilt på batterisparfunksjon, og lyset er slått av, riktig batteritype er stilt inn.

 

MEN, jeg må bytte batterier to ganger daglig. Skiftet batter i går, jaktet to timer, å slo så av 320`n.

 

Da jeg slo den på i dag, hadde jeg strøm i 15 minutter, så var den død.

Har prøvd både oppladbare og engangs batterier.

 

 

Noen som har samme problem??

 

sjekka min nå. jakta 8 timer på torsdag. å når jeg slår på astron nå ser jeg at alle batteri lampene lyser. dvs fullt batteri. så har ikke samme erfaringen enda. nå bruker jeg Duracell batteri

Link to comment
Share on other sites

Fordelen med US, er at du har 50 forskjellige frekvenser å velge mellom, så sannsynligheten for forstyrrelser er bitteliten. Dessuten slipper du forstyrrelser med andre nordiske enheter. Du kan regne med å spare en tusenlapp på komplett Astro 320-pakke fra USA.

 

MEN(!): Du bør legge til grunn hva dine jaktkompiser bruker, når du skal velge. Om de du jakter sammen med har US, og du kjøper Nordisk, vil du ikke få inn deres bikkjer, og vice versa.

 

 

Ja, det blir jo bare litt mer spennende av det. Skitt jakt, bare husk å skille mellom hundelføyta og togfløyta.

 

Garmin Astro 320 US har 50 frekvenser. Dvs 2% sjanse for å velge den frekvensen som NSB bruker, og så må du i tillegg jakte nære toget, noe få tør, pga faren det medfører for bikkja...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hei, har brukt astro 320 en stund nå og er stort sett fornøyd, men det er en ting som irriterer meg veldig, på den gamle astroen når man trykte dog, enter , og kart så fikk man hunden i senter og kartet fulgte hunden hele tiden, gjør man dette på 320 så får man opp hele sporloggen og ikke hunden i senter. var mye lettere med 220 der hunden var på kartet hele tiden mens nå så må man flytte markøren etter hunden hele tiden, hvis det ikke er jeg som ikke fått med meg en instilling da ?

 

er det noen andre som sliter med dette eller eventuelt vet hvordan man kan justere den så kartet følger hunden hele tiden ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vurderer og kjøpe en astro 320.

Er helt blank på denne type peiler, men må innrømme at det ser ut som de som bruker denne har bedre kontroll en jeg har med min gamle Hundra.

Jeg lurer på om det går an og skjule sin egen hund for andre(med feks. en egen pinkode)?

Det er jo ikke alltid du vil at andre skal kunne se hvor du og bikkja er eller at kanskje noen andre ser at "storjageren" din egentlig er en skopusser.

Link to comment
Share on other sites

Vurderer og kjøpe en astro 320.

Er helt blank på denne type peiler, men må innrømme at det ser ut som de som bruker denne har bedre kontroll en jeg har med min gamle Hundra.

Jeg lurer på om det går an og skjule sin egen hund for andre(med feks. en egen pinkode)?

Det er jo ikke alltid du vil at andre skal kunne se hvor du og bikkja er eller at kanskje noen andre ser at "storjageren" din egentlig er en skopusser.

 

Jepp, med 320 kan du legge på PIN-kode, sånn at alle som skal legge inn bikkja må ha koden :)

Link to comment
Share on other sites

Har brukt den veldig mye nå i elgjakta og jeg må si at det er fin å bruke, men fysj for en batteri sluker. Så nå må det handles oppladbare batterier. Og rekkevidden har økt betraktelig i forhold til min 220, men nå virker det so mden ikek var helt god for jeg fikk ny når jeg sendte den inn til sjekk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen god erfaring med å bruke pinkode på halsbåndet. Båndet datt ut ofte og jeg måtte da taste inn pinkode, og pinkoden jeg da tastet var alltid feil, så jeg måtte ha bikkja helt inntil før jeg fikk kontakt med båndet igjen. Så jeg har kuttet ut å bruke pin.
Alle operasjoner hvor håndenheten skal kommunisere med båndet, altså ikke bare motta signaler, må skje med båndet i umiddelbar nærhet.
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen god erfaring med å bruke pinkode på halsbåndet. Båndet datt ut ofte og jeg måtte da taste inn pinkode, og pinkoden jeg da tastet var alltid feil, så jeg måtte ha bikkja helt inntil før jeg fikk kontakt med båndet igjen. Så jeg har kuttet ut å bruke pin.
Alle operasjoner hvor håndenheten skal kommunisere med båndet, altså ikke bare motta signaler, må skje med båndet i umiddelbar nærhet.

 

Så om båndet detter ut og jeg må taste inn pinkoden, så må bikkja helt inntil? Det hørtes jo helt dumt ut. Det er ikke snakk om å endre pinkode, men å taste inn pinkode for å kunne spore båndet.

Link to comment
Share on other sites

Skal batteri og kom. info fra hundeenheten vises selv om den ikke har GPS dekning. Sitter i en blokk leilighet på terassen, men sliter med at hunde enheten ikke komuniserer med den håndholdte. Den håndh. enheten har bra med gps dekning og da burde vell båndet også ha greit med dekning. For vel lage meg en kopp med kaffe imens og smøre meg med en klatt tålmodighet....

Link to comment
Share on other sites

Hm, er du sikker på det Rufus.?

Har flere ganger opplevd at halsbåndet har mistet satelittkomm. mens komm. med båndet er på topp.

 

Har også mistet sat. i skauen og hatt komunikasjon på strøm og signal, men aldri fått komunikasjon med bandet når det blir startet før det har gps signal.

Link to comment
Share on other sites

Er i skrivende stund ute en kveldstur med bikkja for å teste båndet. Hadde fra starten av full dekning samme med den håndholdte. Men jeg fikk ikke inn hundeenheten før etter den tredje gangen jeg slo den h.holdte av/på. Er det flere som sliter med å få kom. mellom enhetene?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Hei.

 

Eg skal kjøpe ny gps til hunden.... hvor får jeg den rimeligst? Er også viktig at eg får den servisen og hjelpen eg måtte trenge.

 

Har sett flerne på nettet som selger å det ser ut som om de fleste er i samme prisklasse. Har ikke noe imot og handle på nettet men eg

vil gjerne at det skal være mulig å få tak i forhandleren etter at eg har kjøp. ( har gått på en smell der med Winge våpen) ...

 

 

Noen forslag på pris og eventuelt plass/nettside??

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Magasinet.no

:arrow:http://www.magasinet.no/display.aspx?me ... rodid=8302

 

Jaktfall.no

:arrow:http://www.jaktfall.no/produkt/garmin-r ... isk-modell

 

Pussig nok opererer de to forhandlerne med nøyaktig samme pris... ;) Kr 4759 er en fin pris, ikke noe å si på det, særlig med tanke på at den lokale "lavprisbutikken" her tar veiledende pris på over 6200 kroner.

Jeg har ikke handla på Jaktfall, men har gode erfaringer med magasinet.no. Jaktfall har jeg også hørt mye bra om.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Min 320 zoomer ut av seg selv når jeg er på kartsiden.Jeg kan zoome inn til feks 200m,så etter ca 30 sekunder så zoomer den ut til 30 eller 50 km av seg selv.

 

Noen som har vært borti dette?Han har ikke vært sånn før.

Både Premium og Adventure kartene er sånn.

 

Den oppfører seg sånn selv om jeg prøver med autozoom skrudd på og av.

 

:?:

 

Edit:Etter mange timer bannskap,googling og sår tommeltott fant jeg ut av det.Problemet var ikke kart eller oppsett av kart.Under "setup dogs"hadde jeg haket av for zoom kart til hund.Sist gang jeg peilet kjøtern var over på feil side av Drøbaksundet,derfor zoomet den ut til 50 km.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tengte det var unødvendig å lage ny tråd, så håper det er greit at jeg legger det inn her.

 

Er det mulig å kjøpe Topo Adventure eller Topo premium og bruke denne på to ulike GPS-enheter. Slik at jeg og en kamerat kan gå sammen om å kjøpe et CD-rom?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Hei! Håper noen kan svare meg på følgende: Jeg har fra før Garmin 220 norsk versjon...tenker å kjøpe en 320 når jeg er i statene nå. Vil det gå helt fint å bruke de to halsbåndene norsk/amerikansk på samme håndholdte gps?!!?

 

Halsbånda går ikke om hverandre på Nordisk og US versjon dessverre...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Den feilen som plager halsbåndene har det nå kommet en oppdatering på svensk Garmin

 

http://www.garmin.com/se/service/

 

Viktigt meddelande till Garmins återförsäljare och kunder

 

Vi på Garmin arbetar med att göra våra produkter så bra som möjligt i alla led men har i dagarna identifierat ett problem med vårt hundhalsband, DC40.

Problemet är att DC40 kan tappa satellitmottagningen efter 1-3 timmar fastän man har kontakt mellan DC40 och handenheten Astro 320.

Detta fel kan uppkomma på DC40 enheter som har ett serienummer högre än 216051899.

 

Serienr står på esken eller så kan man ta av dekslet på båndet så står det under dekselet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...