Jump to content

REVEJAKTA 2011/2012


jmonsen

Recommended Posts

4 stk på meg :) 3 på åte (2 forskjellige) og ein på lokk/elgjakt.. hehe

 

Målet i år for meg og bror min var på 9 stk. Allerede 3 stk var fælt 20.juli og vi satsa på ein god sesong. Men snøen uteblei og å fore på 3 stk åter kontinuerlig og bare kunne jakte nærmere 100 timer er TRIST!!

Går til innkjøp av solcellepanel og ny åte plass opp mot fjellet neste sesong. Da satser vi på 2 stk åter og mykje fleir fellinger :D Ny Åtebu er det første som skal bygges :D

Link to comment
Share on other sites

I år tok jeg min første på lokk. I tillegg tok jeg en på åte

Gratulerer med det :)

Jeg begynte å jakte i år, men alle gangene reven har vært tilgjengelig har ikke skuddet vært mulig å tatt grunnet avstander.

Det går ikke på skyteferdigheter, men begrensninger i kaliberet.

Har bestilt .308w nå, reven har ikke en sjangs :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ble 7 stykk i år!

 

Tror enkelte kan kalenderen! For jeg kom tilbake etter en uke i syden her i natt. peip i varsleren 5 min etter at jeg hadde parkert bilen og lagt meg. gadd ikke stå opp for å sjekke og slo av varsleren! oppe på toalettet halv 8 i dag tidlig og kaster ett blikk på åta når jeg går forbi glugga. der sitterdet jaggu en rev og spiser gris for alle penga. Den var på åta litt av og på fram til kl 12.00. da skjermte jeg den når jeg gikk ut for å starte bilen! veldig gøy å sitte å se på adferden i fult dagslys!

 

461379_10151544063070537_865675536_23653239_620714344_o.jpg

465789_10151544066275537_865675536_23653242_1240077107_o.jpg

Link to comment
Share on other sites

Totalt 6 stk på meg.

 

Bynner og å tro at reven kan kalenderen, aktiviteten på åta har eksplodert den siste uka, reven har gravd ut ca 4 m3 med snø rundt åta og til og med gravd ut i tela for å komme under pallen der godsakene i hovedsak ligger. Natt til lørdag observerte jeg tre stk samtidig på åta når jeg gikk til sengs og lørdagen var det en kar på besøk utover formidagen jevnt og trutt. Natt til søndag var det og full aktivitet. Opprydninga blir nå hvertfall enkel.

Link to comment
Share on other sites

Ble 4 på meg i år. Alle tatt på lokk (en på lokk på åte dog).

 

Min første sesong, så skal si meg fornøyd med dette resultatet! Og lokke-kunsten har først virkelig kommet mot slutten av sesongen, litt for sent, så fom 15. juli skal det virkelig smelle i skogen! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Litt usikker ang felling av skabbrev utenfor sesong. Prøvde å ta kontakt med viltnemda, men fikk ikke tak i lederen.

Ringte Politiet, og de viste ikke noe :?: Men likevel, ser jeg skabbrev, så avliver jeg dem. Også utenfor sesong.

Vil ikke ha skabb på husdyra, og reven pines også.

Link to comment
Share on other sites

For og være helt ærlig, så vil jeg si at det har med dyrevelferd og gjøre når man avliver disse dyrene fortest mulig. De trenger ikke lide unødig på den måten.

Ja det er frednings tid nå, men det er ingen grunn for og la dem pines for det, dessuten så er det ikke organisert jakt, det er de dyrene som trekker inn til folk som blir avlivet.

dessuten er de spredere av parasitten til andre rev og husdyr, og når bikkja får skabb så vil du ikke ha den i hus :shock:

Jeg hater og se dyr lide unødig, når jeg kan gjøre noe med det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...