Jump to content

Feltrevolver


Hans Torslett

Recommended Posts

Den var enkel..

Du blir nok ikke tilfredstillt av kjøpevare. Har villet kikket mot PPC revolvere, men kanskje ikke like ekstremt i fargevalg og tyngde.

.38 med Lothar Waltherpipe, tung pipe med frest slabside. Alu underlugg. Friborring av pipa. Mekanisme S&W.

Sikte av en eller annen Aristocrat type.

Men det enkleste hadde nok vært å kikke på en Performance Center revolver. Spørst hva man er villig til å betale.

Link to comment
Share on other sites

Den var enkel..

Du blir nok ikke tilfredstillt av kjøpevare. Har villet kikket mot PPC revolvere, men kanskje ikke like ekstremt i fargevalg og tyngde.

.38 med Lothar Waltherpipe, tung pipe med frest slabside. Alu underlugg. Friborring av pipa. Mekanisme S&W.

Sikte av en eller annen Aristocrat type.

Men det enkleste hadde nok vært å kikke på en Performance Center revolver. Spørst hva man er villig til å betale.

 

For eksempel noe sånn som min, men jeg har ikke tenkt på vekt så pipa mi er ikke nedfresa og jeg har stål underlug.

Sikteskinne fra Wichita.

Det er nok ikke vits å sette på en slik skinne hvis en ikke skal skyte PPC, da er det mere fornuftig med en enkel skinne fra Aristocrat uten tri-set.

 

normal_rev2.jpg

 

normal_Rev1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Revolveren din HK416 er relativt nær det jeg ønsker,etter 14 år med en umodifisert mod 14(har ekstra lug da)har ønsket om "noe annet" begynt å melde seg,selv om jeg har påstått ofte att man ikke trenger å gjøre noe med en frisk Smith. Våpeninteresse har vel noe med saken å gjøre..... Selv om en orginal Smith er bra nok til hva som helst :winke1: Får se hva som skjer til neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Ja, noe sånt er det jeg har i tankene. Ser at Børselars har en som dem har bygd på en m28. Skal ringe dem i morgen og høre hva det er som er gjort med den.

Såg fin ut den 686 preformance center revolveren som Winge har på sida si også, men jeg holder en knapp på europeiske løp når det gjelder presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Har "Old spice" skamfilt en revolver?

Var det ikke "Kjøkkenbenken Custom Shop" som var det offisielle navnet på dette konsernet?

Jo, men etter at han kjøpte seg Pardini til mil felt syntes "noen"enkle skjeler at han fortjente å bli dynket med parfyme på feltstevner han dukket opp. Old Spice er en verdidg representant i duftbransjen.

Men nå er vi relativt langt ute å sykkler.

Link to comment
Share on other sites

Det du trenger er en 686 i .38spec. De to jeg har kjennt på har vært supre i mekanismen.

 

S&W mod 686 leveres vel kun kamret for 357 mag. At det GÅR AN å skyte 38 spes i den er en annen sak..

 

S&W mod 14 er en fin sak på k-ramma, full lug, gode sikter og med 38-spes kammer.

 

M

Link to comment
Share on other sites

Har "Old spice" skamfilt en revolver?

Var det ikke "Kjøkkenbenken Custom Shop" som var det offisielle navnet på dette konsernet?

Jo, men etter at han kjøpte seg Pardini til mil felt syntes "noen"enkle skjeler at han fortjente å bli dynket med parfyme på feltstevner han dukket opp. Old Spice er en verdidg representant i duftbransjen.

Men nå er vi relativt langt ute å sykkler.

 

Nuvel, alt er tydeligvis mulig her på Kammeret: en tråd om feltrevolver ender opp i hetsing av en ellers fornuftig mann angående et uheldig våpenkjøp, iblandet et etterbarberingsvann av tvilsom kvalitet :)

 

Men, den "skamfilte" revolveren fungerte da aldeles utmerket i feltløypa i dag, alt for tung i nebbet som vanlig, men men.

Link to comment
Share on other sites

Når brukeren er nebbete, kan vel revolveren føles tung ja :twisted:

Ellers så registrerte jeg i forbifarten at løypa ble fyllt med hver sin ufilte mod 14.

Ufilt og ufilt fru Blom, registrerte at hanen på revolveren din både manglet deler og etterlignet en sveitserost i utseende. For ikke å snakke om en viss ettermontert underlug. Men slik regnes vel knapt nok som filing/fiksing på dine kanter?? :) Din eneste trøst må vel være at "Kjøkkenbenken Custom Shop" ikke tar på seg oppdrag utover egne våpen og egen kjøkkenbenk, så den vil ikke bli verre enn den er pr i dag.

 

Forøvrig er jeg hellig overbevist om at dersom min skamfilte 586 hadde vært noen gram lettere i nebbet, hadde alt gått så meget bedre for min del og. At forsiktet dupper nedover midt i serien er aldri en fordel, de tapte poengene satt alle under skiva. Note to self: litt lettere pipe på neste prosjekt!!

Link to comment
Share on other sites

Dette er vel trådkupping, men under diskusjonen vi hadde, der du satt og sikklet over min dønn orginale mod 14, kom du jo til å nevne at løpsemnet kom fra Junell. Hvor vakkert hadde det ikke vært om jeg hadde utnyttet Junells skrale studenøkonomi og tilranet meg resten av emnet? Vi hadde da i praksis blitt brødre. Vakker tanke.

På den annen side så syntes jeg revolveren din slett ikke så dum ut, og denne tråden kunne godt vært beæret med et bilde av den. Du fikser det?

Link to comment
Share on other sites

(...) Hvor vakkert hadde det ikke vært om jeg hadde utnyttet Junells skrale studenøkonomi og tilranet meg resten av emnet? Vi hadde da i praksis blitt brødre. Vakker tanke. (...)

Sidan vi likevel er langt "hoff tåppikk".. Eg kan jo ta med ein liten beta av det til Jendem, dersom du skal dit? So kan vi diskutere emnet videre der.

Link to comment
Share on other sites

(...) Hvor vakkert hadde det ikke vært om jeg hadde utnyttet Junells skrale studenøkonomi og tilranet meg resten av emnet? Vi hadde da i praksis blitt brødre. Vakker tanke. (...)

Sidan vi likevel er langt "hoff tåppikk".. Eg kan jo ta med ein liten beta av det til Jendem, dersom du skal dit? So kan vi diskutere emnet videre der.

Ta med biten du.

Og salær betales med gamle grimer og .45acp tomhylser(berdan)

Link to comment
Share on other sites

Dette er vel trådkupping, men under diskusjonen vi hadde, der du satt og sikklet over min dønn orginale mod 14, kom du jo til å nevne at løpsemnet kom fra Junell. Hvor vakkert hadde det ikke vært om jeg hadde utnyttet Junells skrale studenøkonomi og tilranet meg resten av emnet? Vi hadde da i praksis blitt brødre. Vakker tanke.

På den annen side så syntes jeg revolveren din slett ikke så dum ut, og denne tråden kunne godt vært beæret med et bilde av den. Du fikser det?

Den stumpen som er igjen etter prosjektet burde vel holde til et brukbart løp på hjulvispen din. Økonomien til Junell er aldri god å bli klok på, men det gjelder vel resten av mannen og. :D

 

Men bilder ja.

 

Utgangspunktet er en S&W M586-4 med 4" pipe som fikk skamfilt den interne mekanismen (med varierende hell) for maaaaange år siden. Etter som årene gikk, og jeg ikke kom meg andre veier enn nedover på resultatlistene kom jeg fram til at å gå rundt i feltløypa med en 4" revolver kun for å være sær, var tja, sært??

Etter å ha sett på PPC revolvere til øyet var stort og vått, og Junell kom over et rett staselig løpsemne, ble avgjørelsen tatt. Vi skulle lage den tøffeste (og særeste) feltræseren på denne siden av Drøbaksundet!!

Jeg løp avgårde til Brownells med en bestilling på Aristocrat sikteskinne, og galskapen kunne begynne.

normal_kbcs1.JPG

Underlugen er i stål, den er kun der fordi jeg synes revolvere med bullbarrel uten underlug er styggere enn en god porsjon juling, nøkken og ei saftig bakfylle til sammen. Materialvalget i underlugen var nok ukritisk håndtert, vektmessig burde vi funnet noe annet enn stål, men det var nå det vi hadde for hånden. For å sitere Junell når han entusiastisk sto med en stor bit stål i neven: "denne skal vi lage en frekk radie på!!" Og frekk ble den. Jeg er bare sjeleglad vi ikke gikk for ideen med å lage den like lang som løpet, dog uten radie.

normal_kbcs2.JPG

And the business end:

normal_kbcs3.JPG

 

Vekta på revolveren er ukjent, (har ikke kjøkkenvekt og kruttvekta går ikke høyt nok) men jeg vil tro den ligger rundt 2kg. Jeg sitter og vurderer hvordan jeg kan få vekten ned, slabbing av sidene på løpet er et alternativ, et annet er å fjerne sikteskinnen og bruke andre sikter. Vekten er i meste laget å håndtere på beste hånd i feltløypa. Fordelen med den avsindige vekten på revolveren er at med fast grep klarer jeg å dra avgårde både 3 og 4 skudd på stans med treff i skiva.

 

Som den observante leser sikkert har sett på bildene allerede: Løpet er ikke i rustfritt stål, det er bare ikke blånert enda. Har sagt til meg selv etter de 2 siste feltsesongene at "nå skal hele hjulvispen inn til blånering", men til høsten er det ikke bønn. Bittesmå usjarmerende svarte prikker begynner å vise seg hist og her på løpet.

Link to comment
Share on other sites

Der var den ja :D

Angående vektreduksjon(revolver) så kunne jeg sikkert skaffet deg en bit aluminium slik at Junell kunne brukt entusiasmen sin på den og lagd en ny underlug. Frese slabside er jo ok, men dette løpsemnet kan jo utsettes for ganske kraftig fluting, ikke så mange som har det på en revolver. Mulig slabside kan kombineres med fluting og? Du har nå muligheten til å overgå S&W customshop en høy gang. Slå deg løs!

Link to comment
Share on other sites

Fluting på revolver kan bli kult, men det er som regel nokre detaljar rundt utstøterstanga som blir litt knotete. Det eg har sett frå bl.a. Børselars har ikkje vore heilt min tekopp. Det skal likevel være mogleg å få det til å sjå bra ut, men det er ikkje sikkert det blir på det første forsøket. :? Dessuten har denne revolveren rette flater på både lug og skinne, slik sett blir det mest truleg penare med slabba sider enn fluting. Men det er då mi meining.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...