Jump to content

Basset Fauve de Bretagne(BFdB)


Peacemaker

Recommended Posts

  • 2 years later...
  • 6 months later...

Heisann!

 

Ser det er mange aktive fauve eiere her! Jeg og madammen har i en lengre periode vurdert å skaffe oss hund. 

Jeg driver aktivt med jakt på rådyr, hjort og elg, så en løs på drevet halsende hadde vært gunstig! 

I utgangspunktet var det dachs som var det mest aktuelle, til jeg kom over denne rasen. 

 

Jeg har lest en del om rasen, men føler selv at jeg ikke klarer å lese "nok" om rasen til at jeg kan vurdere den på lik linje andre alternativer. 

Jeg trenger derfor noen til å overbevise meg om at Fauve er et fullgodt alternativ til å ha på jakt og i hjemmet :D  

 

- spørsmål i stikkordsform:

 

- Helseplager

- Jaktlyst

- Aktuelle/ seriøse oppdrettere

- Hvordan hunden er i hjemmet?

- Hvordan hunden er med andre hunder/ det motsatte kjønn?

 

I tillegg er jeg også på utkikk etter en løpekompis. Er Fauve aktuell til dette?

Det kan også hende jeg må jobbe lange dager og at hunden kan være alene hjemme over det som er normalt. Er det noen som har erfaring med dette?

 

Håper på mange gode svar :D 

 

Mvh

 

FInn

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Sjå der ja. Da ble det valper noen dager før hos deg enn her. Ut fra bildene kan det se ut for at du ikke har ramme inni kassa for at valpene skal beskyttes mot at tispa ligger på dem mot "yttervegg". Dersom jeg ser rett, lag deg ei ramme du kan sette nedi noen dager som beskytter dem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...