Jump to content

Lothar Walther rustfrie løp - Molykuler


Hornetman

Recommended Posts

Pussig når du nevner det så fikk jeg samme erfaring her i vinter da jeg fikk montert inn et Walther SS-løp. Norma diamondline gikk veldig godt med det gamle løpet, men med det nye var spredningen opp i 50-60 mm. 6,5 grams Norma rekruttkule går under 20 mm. Men velger alikevel inntil det motsatte er bevist å tro at det er tilfeldighetene som rår. Mange faktorer som spiller inn. Riflestigningen kan f.eks. påvirke det hele. Selv om jeg sendte mail til børsemaker har jeg ikke fått svar på hva slags riflestigning som ble satt inn. Men jeg opplyste om at jeg stort sett bruker lette kuler i 850 ms. Kan jo måle selv, men det fungerer så greit sett opp mot bruken min så det koker vel bort.

 

35 VRM

Link to comment
Share on other sites

Gjør det,

 

Jeg sleit som f... med den første 47'n helt til jeg fant det ut. Var rart at 8g scenar ikke gikk særlig bedre enn 16-17mm, helt til jeg prøvde samme kula uten Moly - vips halvparten.

 

Men det var med en sklanglete Kimber på 2,85kg og da kan en ikke forvente all verden :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

har en sako 75 i 260 rem,den er det rustfri lohtar pipe på 21mm profil og 1/9. har brukt senar 123gr moley ladd til 810ms og den har godt 10mm i benk med meg bak,og jeg er inga benkskytter.nå bruker jeg 123 sierra mk med samma ladningen og dem går 820ms,har ikke testa så mye men virke ikke som dem går like bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • 3 years later...
På 4.12.2016 den 23.08, M67 skrev:

70cm LW pipa mi gjør 905-910m/s med DL Felt i sommertemperatur.

 

K

Akkuratt fått ny pipe i min STR, LW 73 cm. Skutt +-75 skudd før i dag. Kronografen ga i dag (en billig brukt chrony) en snittfart på 941 m/s. (10 skudd) med Norma DL felt. (førsteskuddet som jeg ikke tok med i beregninga var 963 m/s (!!)) 

18°C, 964 hpa. 

Kan det tenkes Kronografen min er litt optimistisk? 

Hadde ikke hold på mer enn 300m til rådighet, så fikk ikke testa kulebane i praksis. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...