Jump to content

Skryt til lensmannkontoret


ThomasS

Recommended Posts

Jeg synes de fortjener skryt også, når prestasjonene tilsier det. Lensmannskontoret i Midtre Gauldal fortjener skryt for sin effektivitet når det gjelder behandling av våpensøknader.

 

Leverte inn våpensøknad på pipe og halvauto 22LR på en fredag etter 12. Begge søknadene lå ferdig godkjente i postkassa mi på lørdag. Da er det vel lov å si at mer enn en offentlig institusjon har hatt klaff.

 

Er dette norsk uoffisiell rekord i søknadsbehandling?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes de fortjener skryt også, når prestasjonene tilsier det. Lensmannskontoret i Midtre Gauldal fortjener skryt for sin effektivitet når det gjelder behandling av våpensøknader.

 

Leverte inn våpensøknad på pipe og halvauto 22LR på en fredag etter 12. Begge søknadene lå ferdig godkjente i postkassa mi på lørdag. Da er det vel lov å si at mer enn en offentlig institusjon har hatt klaff.

 

Er dette norsk uoffisiell rekord i søknadsbehandling?

 

Det jeg har levert av søknader der,har hun behandlet mens jeg venta.

Så de fortjener skryt der oppe ja,mange som har noe og lære der.

Link to comment
Share on other sites

Pøh, det er vel ingen ting vel! Jeg vet om et sted de ikke behøver å søke i det hele tatt.

Det er bare å møte opp på utsiden så politistasjonen å vente på at noen glemmer igjen våpenet sitt på taket av politibilen.

 

Jeg er ganske sikker på at de navngitte raske våpenkontorene setter pris på å bli navngitt her på kammeret. Er ikke sikkert det går like raskt neste gang...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes de fortjener skryt også, når prestasjonene tilsier det. Lensmannskontoret i Midtre Gauldal fortjener skryt for sin effektivitet når det gjelder behandling av våpensøknader.

 

Leverte inn våpensøknad på pipe og halvauto 22LR på en fredag etter 12. Begge søknadene lå ferdig godkjente i postkassa mi på lørdag. Da er det vel lov å si at mer enn en offentlig institusjon har hatt klaff.

 

Er dette norsk uoffisiell rekord i søknadsbehandling?

 

Jeg og en venn leverte inn en søknad hver på rifle til våpenkontoret på Melhus, en halv time etter, ringte telefonen, og de sa at søknadede kunne hentes ;) 30 minutter er bra det :D

Link to comment
Share on other sites

Pøh, det er vel ingen ting vel! Jeg vet om et sted de ikke behøver å søke i det hele tatt.

Det er bare å møte opp på utsiden så politistasjonen å vente på at noen glemmer igjen våpenet sitt på taket av politibilen.

 

Dette må jo være ganske genialt egentlig da, du slipper unna kostnaden med både gebyret og selve våpnet.

Det negative er jo at dette er skjedent dei leverer ut på denne måten og utvalget er vel rimelig begrensa..

 

:lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg for min del ønsker å dele ut litt ris til Kvinnherad Lensmannskontor de bruker som oftest 5-7 uker på søknaden i eit tilfelle klarte de å rote bort den blå lappen,eit annet tilfelle påsto dama bak disken at jeg måtte betale 860 kr for søknaden min (dette var ikke første søknaden) . Kjenner jeg blir grønn av misunnelse når jeg leser hva noen skriver om minutter når jeg må bokstavilg talt vente i måneder :lol:

Link to comment
Share on other sites

På mitt forrige vaffenamt vanket det våpenteknisk fagprat, kaffe, tips og råd, formaninger med glimt i øyet og søknader behandlet on the fly, jeg savner det kontoret fælt - og håper å få det tilbake igjen. Når jeg da skulle sende inn et par ark til her forleden gikk de til et for meg ukjent kontor - denne gangen i Narvik. Det hele endte opp med telefonisk kontakt om uklarheter vedrørende betalt gebyr - og et lite knippe "innvilget" i posten dagen derpå. Uttrykket "fungerende våpenkontor" fikk brått dobbel betydning ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan slenge meg på her og skryte av Alta`s avdeling for lovens lange. som regel dagen etter(om lite å gjøre-senere på dagen) eller to dager om de velger å bruke posten. Damene på sivilen kan jobben sin :D

 

dette gjelder ikke bare meg men flere jeg kjenner i klubben også.( i fall noen tror jeg skryter av dem fordi jeg er behjelpelig med salg av dødsbo-våpen.)

 

men ferdig behandlet før kaffekoppen er tom er jo særs effektivt!! misunner dere.....

tesla32

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ganske sikker på at de navngitte raske våpenkontorene setter pris på å bli navngitt her på kammeret. Er ikke sikkert det går like raskt neste gang...

 

Hva mener du? Tror du egentlig at de blir forbanna fordi noen skryter, eller at kontorene kommer til å få kjeft for å gjøre jobben sin raskt og effektivt? Vil tro at effektivitet er populært i politiet også?

 

Jeg fikk alle søknadene stemplet mens jeg slo koden i kortterminalen når jeg bodde på jørpeland, når jeg flyttet til bryne gikk det litt lenger tid, tror de brukte 4 dager på behandlingen men pga at jeg hadde postboks istedet for kasse så havnet søknadene i retur til kammeret. Men da ringte de og sa at jeg kunne hente dem eller de kunne sende på ny. 30 min senere hadde jeg hentet søknadene :D Kan ikke klage på den servicen der, rask behandling og oppfølging når posten ikke kom fram!

Link to comment
Share on other sites

Levanger l.k. får skryt fra meg. 2 dager på siste 2 søknader.Hyggelig dame,som har satt seg noenlunde inn i regelverket(uten å være paragrafrytter)

Tiltredes :!:

Levanger lensmannskontor er bra oppegående når det gjelder regler og er raske med behandlingen. Hvis de lurer på noe når det gjelder søknaden, er de raske til å ringe for å få dette oppklart. De fremstår som en serviceetat :clap::clap:

Ser ut som mange kunne lært mye av de :wink:

terningkast_6.gif

Link to comment
Share on other sites

Husker at jeg søkte på en 9 mm for noen år siden. Fylte ut søknaden, stakk innom den personen på politikammeret som hadde med våpensøknader å gjøre (i en middels stor by dette her), tok en prat på kontoret hans, fikk stempel og underskrift, og gikk ut igjen. Tok ikke mange minuttene. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Her er det jamnt over i overkant av 2 måneders behandlingstid, feil i saksbehandling er vanlig. Kontakt for å få klargjort ting de er usikkre på skjer ikke etc. Ei heller brev med beskjed om behandlingstid i henhold til forvaltningslovens tre uker. Men ellers hyggelige personer (tror jeg). :?

 

P.s. Det er ikke ønskelig hos alle politimestre, at våpenkontorene er effektive (tvert i mot). Og det har hendt at de vi kaller flinke og kunskapsrike forvaltere, har fått skarpe påpakkninger om at de innvilger for mye av sine politimestre. :(

 

Kansje noe å tenke på når man navngir sekunder og minutter hos de enkelte som tydeligvis vet hva de styrer med. :?:

Link to comment
Share on other sites

Der er jo veldig synd vist vi ikke kan gi ros til de som fortjener det. Kan vel si at Sandnes i rogaland han 0-3 dagers behandlings tid. Å det som tar mest tid er posten.

Men det hender du kan vente i sofaen men alt blir gjort ferdig.

Link to comment
Share on other sites

har selv følt meg ganske forskjellbehandlet i oslo.

 

lengste ventetid: 9 uker

korteste: 3 uker

 

 

samboeren min leverte inn sin første her før jul i oslo... hun fikk den i posten 2 dager etterpå. :evil: og det var mens jeg ventet på svar på en selv, som jeg ventet 5 uker på...

Link to comment
Share on other sites

har selv følt meg ganske forskjellbehandlet i oslo.

 

lengste ventetid: 9 uker

korteste: 3 uker

 

 

samboeren min leverte inn sin første her før jul i oslo... hun fikk den i posten 2 dager etterpå. :evil: og det var mens jeg ventet på svar på en selv, som jeg ventet 5 uker på...

"hmm, søknad fra Ola Normann? Meh, legger'n på vent"

Hadde vært intressant å fått innsyn i rutinene til de forskjellige kontorene

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Vil bare skryte litt av den nye dama på kontoret i Bodø.

 

Jeg var innom for å levere søknad til EU våpenpass på kombien jeg nettopp hadde kjøpt.

Forklarte damen at jeg skulle til sverige om 2 dager, og spurte om midlertidlig våpenkort var gyldig der. Hun sa at det trodde hun ikke, men hun skulle printe ut våpenkort med en gang, og EU passet var klart til i morgen. Herregud så bra tenkte jeg, men så fant hun ikke den godkjente søknaden min som selger hadde levert inn på møre (ikke så rart, jeg fikk kombien samme dag) og da fikk hun ikke printa våpenkort eller godkjent pass søknaden.

 

"Men jeg ringer deg i morgen hvis den kommer da, så får du kombien og våpenpasset med deg til sverige på onsdag"

 

Og dagen etter ringte hun og hadde fått hvitlappen med posten. Da lå våpenkort og våpenpass og ventet på meg.

 

Hurra!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
har selv følt meg ganske forskjellbehandlet i oslo.

 

lengste ventetid: 9 uker

korteste: 3 uker

 

 

samboeren min leverte inn sin første her før jul i oslo... hun fikk den i posten 2 dager etterpå. :evil: og det var mens jeg ventet på svar på en selv, som jeg ventet 5 uker på...

 

 

Første søknaden min brukte dem 7 uker på. Leverte inn en haug med søknader på pistol, revolver, hagle og rifler for ikke så lenge siden, hagle og riflene fikk jeg etter 3 dager mens håndvåpnene brukte dem 3 uker på.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Vil bare skryte litt av den nye dama på kontoret i Bodø.

 

Jeg var innom for å levere søknad til EU våpenpass på kombien jeg nettopp hadde kjøpt.

Forklarte damen at jeg skulle til sverige om 2 dager, og spurte om midlertidlig våpenkort var gyldig der. Hun sa at det trodde hun ikke, men hun skulle printe ut våpenkort med en gang, og EU passet var klart til i morgen. Herregud så bra tenkte jeg, men så fant hun ikke den godkjente søknaden min som selger hadde levert inn på møre (ikke så rart, jeg fikk kombien samme dag) og da fikk hun ikke printa våpenkort eller godkjent pass søknaden.

 

"Men jeg ringer deg i morgen hvis den kommer da, så får du kombien og våpenpasset med deg til sverige på onsdag"

 

Og dagen etter ringte hun og hadde fått hvitlappen med posten. Da lå våpenkort og våpenpass og ventet på meg.

 

Hurra!

 

 

Bra det går fort for noen hvertfall...

Har ventet over 6mnd på mitt våpenkort nå :)

Link to comment
Share on other sites

Min bror ventet i 3 år. Skal sies at han ikke akkurat tok noe initiativ, og at han knapt nok brukte våpenet, men det skjedde ikke noe som helst før han kontaktet dem og ba dem sende et kort. Hadde heldigvis ikke rotet bort sin del av tillatelsen, for det hadde nok de gjort med sin del.

 

Det er bare mennesker som jobber i politiet også. Shit happens.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
På 30.3.2011 den 12.44, ThomasS skrev:

Jeg synes de fortjener skryt også, når prestasjonene tilsier det. Lensmannskontoret i Midtre Gauldal fortjener skryt for sin effektivitet når det gjelder behandling av våpensøknader.

 

Leverte inn våpensøknad på pipe og halvauto 22LR på en fredag etter 12. Begge søknadene lå ferdig godkjente i postkassa mi på lørdag. Da er det vel lov å si at mer enn en offentlig institusjon har hatt klaff.

 

Er dette norsk uoffisiell rekord i søknadsbehandling?

Tidene har visst forandret seg. 13. mai leverte jeg inn søknad på Heimdal som da blir sendt til Midtre Gauldal. Jeg har purret og purret, i dag fikk jeg vite at hun som behandler er sykemeldt, det var visst ingen prosedyre for fordeling av arbeidsoppgaver, så jeg får visst ikke hentet ut søknaden min for å sende den et annet sted i stedet. Ventet 6 uker og har ingen formening om hor lenge det er igjen.

Edited by Leo_
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...