Jump to content

Portugal, noe info?


vegard_dino

Recommended Posts

Ta det med en klype salt, da jeg ikke har inngående kjennskap, men jeg har fått forståelse for at det kun er småviltjakt (ender, duer, vaktler, kanin o.l) som er jaktbart..

Her er et par linker jeg har hatt liggende:

- http://hunting-portugal.blogspot.com/

- http://www.travelnet.co.il/portugal/12- ... ishing.htm

 

Lykke til! Og hvis du tar turen, må du skrive rapport :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Lager litt liv i denne tråden igjen jeg...

 

Skal til Portugal på torsdag 7/2-2013. En skikkelig drivjakt på gris og hjort! Så langt ser det ut til at papirer og tilatelser kommer i orden. Organiserer turen uten turoperatør og kunne godt tenkt oss å arrengere tur dit for flere senere, hvis det blir vellykket!

 

Rapport fra jakta kommer, muligens i egen tråd :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan opplyse at alle papirer er i orden for jakt i Portugal den 7. februar 2013. Jeg reiser sammen med Proffen og vi gleder oss veldig. Nå gjennstår det bare å pakke sekken med litt varmt tøy. Rifla og patroner har vært klargjort en god stund allerede. Må bare hentes ut av våpenskapet og ned i kofferten på torsdag.

 

Turen vil bli behørlig dokumentert og resultat av jakten vil komme.

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan opplyse at alle papirer er i orden for jakt i Portugal den 7. februar 2013. Jeg reiser sammen med Proffen og vi gleder oss veldig. Nå gjennstår det bare å pakke sekken med litt varmt tøy. Rifla og patroner har vært klargjort en god stund allerede. Må bare hentes ut av våpenskapet og ned i kofferten på torsdag.

 

Turen vil bli behørlig dokumentert og resultat av jakten vil komme.

 

:D

 

Ta det jævlig forsiktig med den heimelaga portvinen... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk reise til Portugal :D

 

Det mest fantastiske var kanskje å få delta på de lokales jakt og jakrkultur. Utrolig artig. Opplegg rundt jakt, sikkerhets perspektiv og etterleving av dette var helt topp, mer nøye enn her på berget. Sosialt og utrolig hyggelig.

 

Mye vilt, og mer vilt jo mer du er villig til å betale.

 

image-6_zpse60d3978.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tenker på reiseoperatør, så arrangerte vi turen selv. Deler av turfølget, som ikke er jegere selv, eier et flott sted der nede. De fikk etter litt jobbing kontakt med en jeger der nede som har hjulpet oss. Han var gull verd!!

 

Vi tenker å arrangere flere turer og tar gjerne med andre på tur :D

 

Har noe film og flere bilder som jeg legger ut etterhvert :)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Hei!

 

Som jeg skrev tidligere så var jeg og noen kamerater til Portugal og jaktet villsvin og hjort. Jakten ble arrangert son drivjakt med mange hunder og et varierende antall jeger. Oppmøte og betaling på morgenen med sosial frokost.

 

image_zps16c484bb.jpg

 

Vi hadde med oss en jaktguide og en tolk fra Valo gård. En gård som er eiet av en kompis av meg. Vi jaktet tre dager. Den billigste kostet 60 Euro, den dyreste 110. Man får det man betaler for og det er absolutt å anbefale å legge minst 150 Euro i jakten. Betaler man 2-250 får man fantastisk jakt med masse vilt. Bare presisere litt...det er kun jaktkortet altså. Reise, opphold, gebyrer osv er selvsagt ikke med i den prisen.

 

image_zpsa733ce71.jpg

 

image_zpsc5e36fd7.jpg

 

Her er noen fine bilder fra en vellykket drivjakt. Masse dyr, muligheten for å få noe er stor.

 

Det sosiale var helt spesielt. Det fantes ikke utenlandske jegere der, bortsett fra oss. Vi var med de lokale på deres lokale jakt. Veldig flott og veldig hyggelig folk. Språket er dog en utfordring.

 

Det er også mulighet for smygjakt, det har jeg ikke prøvd. Men det frister stort. Med såpass mye dyr tror jeg det er ganske heftig opplevelse.

 

 

image_zps573b6d77.jpg

 

image_zpse366d993.jpg

 

Her snakkes det portonorskelsk :mrgreen:

 

image_zps67a64c4e.jpg

 

image_zps4cd68bae.jpg

 

For de som vil ta en titt tilbys denne jakten her, kan anbefales:

 

http://valo.pt/jakt.php

 

Det er drivjakt til ut februar og jeg tar meg en tur snart ihvertfall :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...