Jump to content

Noen av mine kniver


haretex

Recommended Posts

Guest graahund

Nydelige de to siste du la ut der haretex. Spesiell den med gran risknute, den tror jeg er sjelden. Valbjørk er jo og fint, men men, det er jo øyet som ser :D:D

 

Nb, syns du bør snakke med Kammerledelsen om og stå på Kammerstanden på Villmarksmessa med knivene dine. Da fikk vi virkelig sett og klådd :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Utrolig fine kniver!

 

Ønsker meg en steg for steg

beskrivelse jeg! :winke1:

 

Kjøpte meg det jeg trenger til en kniv på Vikingskip messa,men har ikke kommet i gang enda!

 

Flott arbeid ihvertfall!

 

Han har egen tråd hvor han tar det skritt for skritt da :!: Husker ikke trådtittelen, men tar for seg kniv med neverskaft.

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det du kjøper slike mosaikkpins?

 

Når feller du de inn (Når skaftet er helt ferdig eller før grovpussen er gjort)

 

Pins får du kjøpt de steder som selger knivmakersaker eks. Brisa, Nordell, J.Jensen etc.

 

Jeg bruker det ikke så mye lenger, men av og til. Grovformer skaftet, pusser kanskje K120 og 180 før jeg borer hull, har i litt lim, og presser den inn. Sliper den flush med overflaten på skaftet og pusser videre på vanlig måte.

OBS! det er vanligvis tommemål, noen kalles f.eks. 6mm, mer er gjerne 6,35mm(1/4") Hvis du presser de inn i et 6mm hull risikerer du at det sprekker rundt hullet.

Forhandlerne har gjerne bor som passer.

Finnes i en rekke dim. og mønster.

Link to comment
Share on other sites

Nydelige de to siste du la ut der haretex. Spesiell den med gran risknute, den tror jeg er sjelden. Valbjørk er jo og fint, men men, det er jo øyet som ser :D:D

 

:

 

Nei, risknute fra gran er ikke så ofte å se. Jeg har faktisk laget en kniv til med det:

77A.jpg

77B.jpg

77C.jpg

 

Den synes jeg ikke ble så vellykket så den henger i beltet når jeg jobber i hagen.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Enig med Jon Martin, disse trådene kan ikke bli for lange. Hyggelig med en tråd uten krangling da, til en forandring :wink::wink: . Nei hold på dere, haretex og Sako. Koselig for både kropp og sjel slike tråder. Jeg blir i godt humør vær gang jeg ser det er kommet noe nytt i disse trådene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ingen knivkjenner, men jeg syns svært mange av knivene dine er veldig pene!

 

Hvor lang tid bruker du på hver kniv i gjennomsnitt?

Er du knivmaker av yrke?

 

Uansett, de du har lagt ut her skjemmer ingen! :wink:

 

Keep up the good work! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...