Jump to content

rifleammo til beverjakt


vher

Recommended Posts

hei.

 

jeg har aldri hvert på beverjakt før, og jeg trenger litt hjelp til hvilken ammo jeg skal bruke til bever.

 

jeg bruker norma oryx til andre arter, men funker det bra til beverjakt?

 

hva bruker dere?

 

rifla er tikka t3, 30-06

 

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Kanskje jeg også kunne få be om tips til en god 6.5x55-patron til bever? Noe som tar best mulig vare på skinnet. Men kjøttet vil jeg vel gjerne bruke og :) Helt fersk på beverjakta, men har meldt meg opp på kurs med OJFF :)

 

 

Personlig ville jeg valgt 85 grains Sierra Varminter om jeg skulle jakta bever med 6,5'en. Med denne kula er det gode muligheter for at den ikke blir noe utgangshull, i tillegg til at ei slik lett og sprø kule i stor hastighet er effektiv til å slokke lyset momentant for slike dyr. En stor fordel når man skyter på bever i vannkanten.

 

Dette forutsetter selvfølgelig at du lader sjøl, eller får noen til å lade for deg. Synd at det ikke blir produsert fabrikkammo med slike kuler. Er såpass mange som jakter rev, bever og andre arter som slik ammo passer til, at det burde vært et marked for standardkalibre med varmintkuler.

Link to comment
Share on other sites

Oryx i 308 funker fint i alle. Ingen enorm testgruppe å basere standpunktet på, men 3 bevere på 15 -35 meters hold.

 

Forøvrig var det en interessant artikkel i et eller annet jaktblad en tid tilbake om varmint vs konvensjonelle kuler på bever. Mener å huske at konklusjonen var at forskjellen var minimal.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

kvar gong ein nyttar varmint-kule på bever, skal ein vere obs på eit par småting.

 

1. Det er ALLTID ei sjanse for at den går igjennom, og då vil du angre på at oryxen låg att heime, for einaste måten eit oryx-skot kan sjå styggare ut enn utgongsholet til ei varmint-kule, er om du skyt gjennom noko anna fyrst..

2. Det er stort sett .224-kalibra (.223 rem, .222 rem osv.) som ein kan rekne med at kula stoppar. Hugs: aldri lettare varmintkule enn 50grs. Beveren er ein solid plugg.

3. For all del IKKJE skyt i bogen med varmint-kule. Treff du bog-kula/skulderkula på beveren, risikerar du stygg skadeskyting. I det studiet som det vart referert til tidlegare (som er utført ved Høgskolen i Telemark) Fekk dei inn ein bever som hadde vorte skote med varmint-kule i kaliber .270win. Kula traff bogkula, og resultatet vart skadeskyting. Om du vil kula skal stoppe i beveren, så unngå og skot mot nakke/hovud. Studier frå Høgskolen i Telemark, viser og at bever skote med varmint-kule døydde momentant sjølv ved treff i magen utan at kula var nær ryggraden. Dette er fyrste gong det er påvist at dyret døyr av sjokket, og ikkje blødninga. Eg tør ikkje oppfordre folk til mageskot, men sett kula rett bak bogen. Varmint-kule lagar suppe inni stort sett heile beveren om ein treff sentralt.

4. Du kan sjå bort ifrå å nytte kjøtet om du treff bak bogen. Brystkassa på ein bever er særs lita, samanlikna med kroppens storleik.

5. ver forsiktig om dyret står med baken til. Har sjølv sett kor lite penetrering ein får med varmint-kule i .223rem.

 

For dei som skyt med .223, kan eg anbefale fabrikklada Remington Accutip 50 grs. Denne starta eg å bruke i fjor, og eg vil ikkje gå frå den med det fyrste.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...