Jump to content

BUKKEJAKTA 2011


prohunter15

Recommended Posts

Joakim, det er ikke så lurt å lokke på/over åker. Medmindre bukken allerede er ute på åkeren, da er det greit. Men det er vanskelig å få den utpå dersom den ikke er der. Det beste stedet å lokke er der du finner mange brunstgroper. Der er bukken myyye! På denne tiden av året er det flest rådyr i nærheten av kulturbeite, men de er i skogen også. Et tips til: Finn deg en pinne og skrap på noen småbusker, så det høres ut som feien. Pass på å knekke litt kvister, du kan godt sparke litt "brunstgrop" også.

EDIT: Her er en god video med de forskjellige lydene. http://www.youtube.com/user/wildundhundchannel

 

takker for tips det er og min erfaring. men hvor lenge lokkker dere? hører om enkelte som får inn bukk på mindre enn 10 minuttt andre opptil 2 timer. men da er mitt spm. lokker dere jevnt hele tiden eller tar dere mere intensiver perioder i 10-15 minutt får så og holde fred med fløyta 10 -15 minutt. eller holder dere ett jevnt kok med fløyta med lyder ca 2-3 gnger hvert 5 minutt??

 

 

på forhånd takk til alle som kan heve motivasjon og gi gode tips!:)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 442
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nå begynner jeg og bli frustrert! Har vert ute 4turer nå og to av med har vi sett bukk. Igår morgen kom bukken og geita som olja lyn på lokk men da de runnet bak oss fikk de lukten av oss og det var det. Ogi dag så vi bukken på avstand men den reagerte ikke på lokk i det hele tatt. :evil::cry:

Link to comment
Share on other sites

Krysset ble lagt i stikkerhullet og skuddet gikk

Hvordan blir slaktet da?

Jeg fikk min første bukk for året i går kveld, 20 meter, skrått forfra, inn igjennom bogblad, ut i svangen, mye gris. Bogen var bare å skære av med en gang.

Skulle vel kanskje holdt skuddet og venta på en ny sjangse, men når adrenalinet koker så er det vanskelig å holde igjen!!

Link to comment
Share on other sites

Endelig kan jeg skrive her og..

 

I dag kl 06.59 datt min aller første bukk

 

En pen 6 takker( synes jeg i hvertfall)

 

ca 22 cm lange hønn ..

 

13082011152.jpg

 

litt dårlig bilde, men kameramannen= Skyttern, og adrenalinet pumpet og pulsen var jæv.... høy..

 

Gratulerer til alle andre som har skutt bukk også.

Link to comment
Share on other sites

Takker alle for gratulasjonene. Sammenlignet bukken med en sølvbukk jeg har fra før og det var mer masse i hornoppsatsen på denne. Også kroppen var 3kg større enn sølvbukken jeg har, så vil tro kraniet følger kroppen. Krysser fingra for at den bikker over på gull. :) Nå er skinnet og hodet saltet og frosset ned for utstopping :)

 

Korset ble lagt i stikkerhullet og skuddet gikk

Hvordan blir slaktet da?

Jeg fikk min første bukk for året i går kveld, 20 meter, skrått forfra, inn igjennom bogblad, ut i svangen, mye gris. Bogen var bare å skære av med en gang.

Skulle vel kanskje holdt skuddet og venta på en ny sjangse, men når adrenalinet koker så er det vanskelig å holde igjen!!

Jeg skjøt på innsiden høyre bog, tilnærmet rett forfra. Det ble ikke veldig pent, men har sett værre. Det ble et hull på størrelse med en tennisball og en del blodutslag rundt på høyre bog. Renskjærte det meste og åpnet for mest mulig lufting rundt skuddstedet. Ellers ble det ikke noe annet søl. Skjøt med 140gr Swift A-frame i 6,5x55. En kule som er relativt tykk i mantelen og dermed har god dybdevirkning, siden den ikke sopper seg like raskt som f.eks Oryx kulene gjør.

Link to comment
Share on other sites

Etter 8år med mye milykket bukkejakt og null fangt i bukkejakta og generelt lite bukk som var villig til å komme med Buttolo kjøpte jeg igår Claus Demmel fløyta. Jeg har endel bukker som går på beite på jordene men ser ikke på det som jakt, de kan jeg jo bare gå inn på 60-100m uten at de gjør noe, de er vandt til folk. Så jeg trekker på skogen :)

Var ute tidlig på en plass jeg var om onsdag å å lokket med buttolo uten resultat, men nå hadde jeg troa med den nye fløyta.

Klokka gikk og gikk og null resultat, så flyttet med over en ås og på andre siden i ei tette før ei myr. Satt der i 25min og laget kontakt lyder, null respons. Så tenkte jeg å at det skader vel ikke å dra på noen serier med skikkelige hetslyder. Så plutselig hører jeg noe inni skogen, men tenkte at det ikke var noe, så kjørte jeg noen hetslyder til å da svarte bukken og var helt vill inni skogen. Sånn holdt jeg på noen min den kom ikke nærmere, plutselig hører jeg den kommer i ei drit fart å får se skimten av den ca 70m vekk på andre siden av den igjengrodde myra. Så tar den ei runde på myra i ett vanvittig tempo mens den bjeffer før den forsvinner igjen, fikk bare med meg at den hadde ett temmelig greit gevir. kjørte på med noen hetslyder til å da svarte den igjen og kom utpå myra igjen, fikk ei lita glipe og da smalt det :) Ned i smellen.. Var en rå opplevelse. Var ikke den store bukken jeg har sett der før men helt grei.. Den hadde sloss mye 3 knekte takker og endel sår på kroppen.

Grei 6 takker, ca 23,5cm høye.

DSC_0091.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Satt i posteringsteltet fra halv 4. Så på 3 elger, koselig det, men var liksom ikke det jeg var ute etter. Reiser hjem og 40m fra veikanten står bukk og geit og glaner på meg. Typisk kanskje ? Atpåtil i mitt tereng :roll: .

Link to comment
Share on other sites

nei bare mye tolmodighet har den først tok fra bua mi den var vel ikke klar over at jakta hadde starta akkurat får den gikk rett ut på marka å begynte å spise som ingen ting forgikk den andre var vel mere opptatt med geita som gikk rundt han skal snart ut igjend over helga engang å se vist det ikke blir flere bukker er det bare å vente til den 25/9 får det er nok dyr å ta av der jeg har jakt :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har link til hvordan man holder den tyske fløyta (Klaus Demmel)? Jeg har funnet lydene på nettet (link noen poster over), men det høres mest ut som kvekk når jeg forsøker å få det til. Vet det er en instruksjonsvideo, men jeg snakker ikke Tysk så da kjøpte jeg ikke den med. Bilder eller tegninger anyone? Jeg har hatt mest suksess med å bruke et gresstrå til å lokke med, men etter det jeg har lest funker denne fløyta kjempebra. Men de lydene jeg får til å lage med den høres mest ut som en fyllesyk and, og ikke som rådyr.

Link to comment
Share on other sites

Bare å legge presse på fløyta lengere ut mot munnstykket, jo nærmere munnstykket du har presset jo lysere blir lyden.

Hetslyd får jeg til ved å begynne litt lyst og skli litt innover på fløyta på sluten av lyden. ikke helt enkelt visst fløyta blir veldig våt, sleit litt med teknikken selv til å begynne med, men det kommer seg med litt prøving og feiling.

Link to comment
Share on other sites

Var ute en tur i går kveld og lokket. Så ikke snurten av rådyr, men det kom ei kolle smygende og passerte på ca 15 meters hold. Om den var nyskjerrig på lokkinga eller skulle uansett forbi der jeg satt sa den ingenting om. Noen andre som vet? er det vanlig å lokke inn hjort med kontaktlyder?

Link to comment
Share on other sites

Da var årets første bukk felt. Har fulgt med den en god stund nå og visste hvor den holdt til. Jeg og en kompis snek oss ned på en liten hogstflate rett i nærheten av der den var observert. Vi satt å speidet i ett kvarter før jeg prøvde ett par pip i fløyta. Peip kontaktlyd i ca ett minutt da jeg hører ett knekk og bukken kommer i full fart ut av skogen. Jeg slapp fløyta og hev opp bøsja. Bukken så ut til å løpe oss ned, så jeg måtte ta ett par kristoffer clausen brøl for å stoppe den. Da heiv den rundt og stoppet 15m unna bak en bjørk. Men dessverre for bukken så stakk bogen fram og jeg fikk plassert ett skudd litt lavt i bogen. Det ble hjerteskudd og bukken snublet seg 10m nedover før den kvitterte ut. Helt syk opplevelse!! :D Har bilder av den levende og ferdig kokt skalle. Er en skikkelig raring, men er grei størrelse på den.

 

DSC03085.jpg?t=1313266828

 

DSC03256.jpg?t=1313266705

 

Håper jeg har fått til å legge inn bildene. Skallen veide 642g etter koking og stengene er 24cm. Har trua på at det kan være medalje. Er det noen som veit om det ikke kan dømmes pga utseende av en eller annen grunn? Og eventuelt hvor mye trekk det vil få pga det litt mindre symetriske utseende? :winke1: Den skallen til venstre er skutt under en km unna der bukken min falt av en kompis. Den veide 628g etter koking.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med en fin bukk.. Om skallen nå veien 642 gram (antar vekta er uten underkjever) og trekker du fra tørk og for kapping bør du sitte igjen med ca 480-490gr og det alene gir en god sølvmedalje. legger du på ca 12poeng i hornlengde, noen poeng for vidda og noe for utseende vil jeg tro du er oppe på gullkravet. :)

 

kort om hvordan gevirbedømming foregår i Norge.

http://www.njff.no/portal/pls/portal/docs/1/98449.DOC" target="_blank

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har hatt en helt topp bukkejakt til nå, lokket inn en bukk første morgen, senere på dagen smøyg jeg fram til et jorde og fikk skutt en pen bukk der og :) Har etter denne premieren valgt å ikke jakte så mye, men i går måtte jeg ut igjen. Så først en liten 4 tagger på et jorde, ville ikke skyte den, håper den bli større til neste år :) Testa ut et terreng litt oppi høyden, var helt dødt, så et par elger bare (gleder meg enda mer til elgjakta nå), så vi valgte å reise ned derfra og var ute igjen i kveld, lokka inn et stor 6tagger på ca 2 meters hold, var egentli bare på en utkikkspost helt i grenseland til naboterrenget så følte det ble feil når den kom fra naboterrenget så valgte å slippe denne forbi. Prøvde et nytt terreng og her satt vi vel 20 min og lokka, var egentli på vei til å forlate posten da det plutseli kom geit å en liten 6 tagger ut på myra. De må ha stått rett under oss uten å ha brydd seg om lokken, de kom utpå myra, runda et par ganger før bukke slapp til å høvla over geita, så ble den skutt i lykkerus etterpå, helt rå situasjon :)

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer til alle som har lyktes med bukken til nå :) Selv har jeg hatt fem økter uten å se snurten av bukkefanten, men jeg har ihvertfall sett geit og tvillingkje og dessuten ganske bra med spor i skauen. Godt å se at vi har litt dyr i terrenget i hvert fall, det har vært ganske labert de siste åra. Blir nok en tur ut igjen i natt :D

Link to comment
Share on other sites

Blitt 2 bukker på meg så langt! Begge var 6-taggere også så jeg er storfornøyd!

Ene kom full fart inn med Klaus Demmel fløyta, og den andre kom for å sjekke reviret sitt ;)

 

Fantastisk morro å få til lokkinga, makan til adrenalinkick skal du lete lenge etter! :D

 

Den første:

 

2rr29o2.jpg

 

Den andre (dårlig bilde):

 

1jnlp4.jpg

 

Begge skutt med .243 Win, med Kahles 3-12x56 Kikkert.

Link to comment
Share on other sites

Hos oss er det blitt 3 bukker på 4 dager.

 

Den første falt 10/8 ca kl 17, for en gjeng fra Kvinnherad. En liten gaffelbukk.

Nr 2 falt 11/08 ca kl 22.00 for to karer fra oslo/lillehammer.

Nr 3 falt 13/08 ca kl 22.00 for en kar fra Bergen. En spissbukk som ble lokket inn med Buttolo.

 

Forøvrig er det sett godt med dyr. Vi har også laget et facebookgruppe der vi leghger ut bilder fra årets jakt, samt fra viltkamera vi har ute.

http://www.facebook.com/groups/193634690694588/

Link to comment
Share on other sites

På klaus d fløyta er det best og legge tennnene ned mot membranen når du blåser. Reguler tonen med å flytte tenna, hetslyden får du ved å slippe opp tennna mot slutten!

 

Kjøpte denne selv før jakta i år, har ikke hatt den store dreisen på lokking før men i år har jeg fått to av tre bukker på lokk!

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg lettere irritert! Jeg visste hvor bukken ville krysse ca kl 06.30. ( den har gjort det hver gang jeg har jaktet )

Men idag så kom den som planlagt, det som ikke var planlagt var at den skulle legge på sprang når den hørte lokken, men den har vel lært at den lyden betyr fare. Den har kommet 3 ganger tidlegere, men ikke nærme nok.

Så nå har jeg lagt en ny "slagplan". Funnet en plass jeg kan poste og jeg kan komme meg dit uten for mye styr.

Ellers så har det vært en opplevelserik dag. Første som skjedde da jeg tusset åt på mopeden i søvne var at en mår hoppet fremfor mopeden midt i sentrum :shock::shock: . Så den tok kvelden. Det var en liten hunnmår, sannsynligvis en unge.

Så fant jeg en død elgokse som så ut som har dødd naturlig. 11 tagger som så ut som den var på retur.

Eller så fikk jeg et fint møte med beveren.

Så en del interessante fugler. Jeg satt sikkert en time ved løken og bare speidet på dyrelivet. Beveren var vel 5m på det nærmeste.

En musvåk landet på andre siden av løken med en fugl i munnen, den satte seg der og spiste. Rundt 10-15m unna meg.

Fikk også et nærmøte med en piggokse.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Etter at bukken har lurt meg i tre år på samme plassen, ble det endelig klaff på onsdagsmorgenen.

Jeg hadde med meg dattera mi på fire år på smygjakt (noe som i seg selv kan være en utfordring), men et ufyselig regnvær gjorde at vi på klarte å snike oss innpå bukken på finfint hold. Stående skudd på vel 50 m, på en bukk litt på skrå forfra resulterte i at kula traff litt langt bak og flerra vommen. Men skitt la gå, vi fikk da bukken :smile:

 

Gleder meg til fortsettelsen av bukkejakta, som er en flott måte å starte årets jakt på. Og så er det jo under en måned til hjortejakta begynner! Vi har jammen meg mye å se frem til..

 

IMG_0460.jpg

 

mvh

olafen

Link to comment
Share on other sites

nå har jeg prøvd litt forskjellig metoder av lokking.

fikk et tips av en kamerat om å gå rett på angstlåt.

prøvde det på onsdags morgen.

klemte buttoloen i bånn fire ganger, å da kom bukken ut fra et skogholt 200m unna rett mot meg. da ble det fall gitt :D

tror vel denne taktikken fungerer best på revirbukken, mulig de mindre bukkene blir skremt.

Link to comment
Share on other sites

Det spørres etter tips, her er mine erfaringer:

:arrow: Lokkingen. En gang i verden kjpte jeg en kassett (!) med Gunnar Sundh om rådyrlokking. Det meste der er rett og slett feil. Han sier at man skal være veldig forsiktig, angir lokkeskjema, og sier at dersom man har benyttet angstskrik og det ikke funker så må man flytte seg noen kilometer, for alle rådyr i nærheten er skremt... Det er bullshit! Senest å går lokket jeg med angskrik på ei geit med kalv. Jeg ville ha henne i aktivitet for å se om hun kunne dra frem bukken. Hun tok en runde rundt meg uten å få vær av meg, og så la hun seg ned midt på jordet... så gyv på!

:arrow: Hetslyd er effektivt! Jeg har lokket mest med strå, og jeg bruker gjerne leeeeeeeeeenger hetslyder ennd et jeg har hørt på youtube at andre bruker. Det er etter å ha observert bukk hetse gjeit... Satan så hun remja og skreik!

:arrow: Buttolo er effektivt, brukt rett. Tape igjen to av hullene foran, dra frem bobla, og klem til. Forsiktig puslinng med denne holder ikke. Men, buttoloen er for entonig. Det er ikke sånn at rådyrgjeita kommer med den samme lyden hele tiden når hun blir hetset... blir litt som å sjekke damer på bar med en data-animert monoton stemme.... Jeg har tro på Demmel fløyta, men har ikke lært meg å bruke den enda.

:arrow: Senest i går lokket jeg på en bukk som jeg så på ca 150 meters hold. Den spisset ørene og kikket veldig når jeg lagde hetslyd med buttoloen, snudde seg mot meg da jeg kom med angstlyden, men sto helt stille. Så sparket jeg i den tørre mosen med foten, forsøkte å leke rådyr som sparker bruntsgrop og sørget for å knekke noen kvister. Da kom den som men kule! Guttungen og jeg hadde den inne på 5 meters hold på det nærmeste. Den stakk ut igjen brølte. Jeg brølte tilbake, og da snudde den og kom tibake igjen. Vi holdt på sånn en god stund, inntil vi ble enig om at den var stor nok til at vi ville ta den. Altså, skraping med pinner i busker (feier hornene), og sparke opp grop (knekk kvister) er effektivt! kombinert med lokk er det veldig effektivt. Dersom noen har sett en bukk som hetser ei geit uten at det er et svare rabalder av kvistknekk og greier så vil jeg gjerne høre det. Det er helt fint å svare på brøling! Ikke spesielt vanskelig, og det er stor variasjon i hvordan rådyrene brøler, så det gjør neppe så mye om man ikke høres helt troverdig ut. Jeg lager en slags Bøøøøøhhhrrr lyd som tydeligvis er nærme nok.

:arrow: Dersom du skremmer bukken på vei til post og han løper brølende tilbake så kan man godt svare. En annen mulighet er å sette seg rolig rett ned. Jeg har skutt bukk som har kommet tilbake etter 15 min for å sjekke hva det var som skremte ham. Dersom du tror han vil runde deg for å få ferten av deg så kan det være lurt å smyge seg ut til siden. Dette gjør jeg sjelden. Dersom jeg hører ham brøle, og vet hvor han runder, så kan jeg prøve. Men et rådyr som er oppmerksom på at det er fare på ferde er ekstremt var! Det skal være veldig fuktig og tyst i skogen før jeg tar sjansen på å røre meg i en slik situasjon. Vil heller sette meg rett ned og avvente.

:arrow: Det går helt greit å lokke ut over åpne felt, åkre og sånt, så lenge bukken er utpå. Man kan godt prøve dersom det går ei singel gjeit utpå, bukken er gjerne utpå også uten at man ser den. Og da kan han komme fort! Dersom gjeita har killing med har jeg mindre tro på det, hun legger den fra seg når hun skal ha seg.. Jeg har ikke fått til å trekke en bukk ut fra skogen og ut på et jorde ved lokk, det har jeg liten tro på. Men, dersom geita begynner å brøle og svare deg så kan hun godt trekke utpå en bukk.

:arrow: Sted. Man må lokke der bukken er… Etter min erfaring er det to helt forskjellige ting å lokke på en bukk man ser, og å blindlokke. Bukkene beveger seg rundt, og det skal litt til at den er der du prøver… Dersom du kan finne bukken så har du myyye større mulighet for å komme til skudd ved lokking enn ved ren smyging. Dersom du ikke kan finne bukken må du blindlokke. Midt i reviret er en fordel da, det finner du ved å lete etter steder der det er myyyye sparkegroper. Det skrives en del om å ha jorder og skrenter i ryggen for å passe på vitringen. Jeg mener at det stort sett er tull. Dersom man kan finne et kjernerevir hvor man kan få det til så er det jo fint, det har jeg enda til gode å gjøre. Man må lokke der bukken er, og ikke der man kan passe vitringen. Jeg tror det er tilnærmet umulig å dra bukken langt av gårde med lokking, han er jo i reviret sitt! Altså, lokk i reviret, så gunstig som mulig i forhold til vind. Dersom han blir hissig så kommer han, dersom han er forsiktig og runder deg så får du ham ikke. Thats life. Men det er bedre å lokke der bukken er, enn å finne seg et sted der det er godt å lokke og der det ikke er bukk… Hvor finner man så slike steder? Vel, min erfaring er at det ofte er ganske tett der. Det er gjerne noen tette graner som han kan ligge under når det regner, det er ofte blandingsskog (her på Sørlandet i alle fall), og det er undervegetasjon. Bukkene markerer gjerne på toppen av åsen også, men det er markering av reviret. Han lager flest sparkegroper der han er mest, så finner du et sted der gropene står tett som hagl, og er ivaretatt, så er det et godt sted. Men, dersom han er med ei brunstig gjeit behøver han ikke være hjemme. Rådyrbukken jager ikke med seg damene hjem slik hjorten gjør, så da er han i hennes hjemmeområde og passer på.

:arrow: Tidspunkt. Det står noen steder at man kan lokke hele dagen. Det er ikke min erfaring. Morgen og kveld, når dyra er aktive, det er gull. Jeg liker morgenen best, både fordi det liksom er dyra sin tid da. De har vært aktive hele natten, og det har ikke vært folk rundt. Og fordi det er vannvittig vakkert med grålysning i skogen. Ja og så går det mot lys da, dersom noe går galt, og ikke mot mørket. Men jeg jakter begge tidspunkt. Jeg tror at blindlokking er best et stykke ut på morgenen når bukken har gått hjem for å legge seg. Det er ingen vits i å sitte midt i kjernen av reviret og lokke når bukken farter rundt og markerer grensene!

:arrow: Det er veldig vanskelig å lokke bukk som går med ei gjeit i brunst. En gang satt jeg et stykke unna, og en bukk gikk med gjeit i tetta. Jeg så begge dann og vann, men det var ikke nubbesjans å skyte. Jeg lokket og lokket, hets og angstlyd og greier. Gjeita så opp av og til, bukken var totalt uinteressert. Det var tørt og bråkete, men jeg så ingen annen mulighet enn å forsøke å smyge meg nærmere. Det ble en del kvistknekk, og når man går på tørre eikeblad høres det ut som om man går på potetgull… Jeg hadde vel beveget meg 2-3 meter (10 sekund) når bukken sto foran meg på 10 meters hold. Bråket vekket interessen hans! Han så hva jeg var før jeg oppfattet situasjonen, så det ble stang ut. Men det var da jeg skjønte dette med å knekke kvister under lokkingen… Jeg tror at det er to forskjellige instinkter man spiller på: Lokkingen viser brunstaktivitet, og hetslyden at det er en annen bukk som leker med dama hans. Det driter han i så lenge han har den søteste berta brunstig foran seg. Sparking og kvistknekk viser at det er en annen bukk som markerer i hans territorium, og territorialatferd er noe annet enn ren brunstaktivitet.

Link to comment
Share on other sites

Tre bukker og to rever så langt.

En småpen 5-tagger første morgen, en normal voksen sekstagger andre morgen, og en mindre sekstagger i går efta! Duble på revehvalper i går morges.

Merker allerede at det verste "jaktsuget" er i ferd med å roe seg litt, og at jeg gleder meg veldig til å slippe DREVERE :wink:

Link to comment
Share on other sites

:arrow: Det går helt greit å lokke ut over åpne felt, åkre og sånt, så lenge bukken er utpå. Man kan godt prøve dersom det går ei singel gjeit utpå, bukken er gjerne utpå også uten at man ser den. Og da kan han komme fort! Dersom gjeita har killing med har jeg mindre tro på det, hun legger den fra seg når hun skal ha seg.. Jeg har ikke fått til å trekke en bukk ut fra skogen og ut på et jorde ved lokk, det har jeg liten tro på. Men, dersom geita begynner å brøle og svare deg så kan hun godt trekke utpå en bukk. .

 

Har en annen erfaring enn dette, jeg er ingen erfaren jeger på dette med lokking, men seinest på torsdagskvelden lokka jeg inn en 6 takker fra ei myr og inn på det jordet hvor jeg har posten min, brukte kontaktlyd med ei "nordic roe" fløyte, og igår mårrest fikk jeg lokka, noe jeg mener er den samme bukken, ut fra skogen med en buttolo, den kom ut på jordet, gikk litt i retning fra meg, og gikk ned i skogen igjen.. 3 lette trykk på buttoloen og bukken kom ut på jordet og stilte seg opp med sida til, 1-0 =)

på fredagskvelden var denne bukken utpå jordet da jeg prøvde lokken, båte kontakt og hets, sparka i mosen og skrapte i buskene, null reaksjon, prøvde å brøle, men da gikk han løs på ei lita bjørk så løvet flaksa =) morro situasjon!

Link to comment
Share on other sites

Virkelig en kanonbukk kameraten din har skutt Geiranders.

Gratulerer til alle som har skutt seg en eller flere bukker.

Og til dem som begynner å bli frustrerte, trøtte, osv. Ikke gi opp.

Tålmodighet er virkelig et must under bukkejakta. i alle fall hvis det er en spesiell bukk man er ute etter.

 

Ble en bukk på meg også i går. Skal skrive litt om hva som skjedde senere. Må bare gjøre klar bilder osv først.

Link to comment
Share on other sites

Her er det helt tørke, har ikke sett noe. Men det ser ut til at det er full brunst her nå, så revir bukkene er vel opptatt noen dager til. Det kan virke som brunsten er forsinket i år muligens pga den harde vinteren. Så håper på bedre tider utover i uka

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...