Jump to content

Demper i Sverige


308w

Recommended Posts

Jeg har idag fått et helt klart svar på dette.

Det er overhode ikke lov for oss i Norge å ta med oss demper inn i Sverige, samme hva som evt står på våpenkort eller i våpenpass.

Politidirektoratet har fått klar beskjed av Rikspolisstyrelsen om dette nå, og de har formidlet dette til alle våpenkontor i landet.

 

Det må komme endringer av regler/lover for at det skal bli mulig for oss å ta med demper inn i Sverige.

 

Man kan selvsagt ta sjansen, men treffer man på en polis eller toller som kan det svenske regelverket, går det garantert ikke bra.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 150
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg vet at noen bruker lyddemper lovlig i Sverige . De har den registrert i EVP og gjelder som våpendel til tilsvarende løp . Lyddemper må ha egen nummer eller nummer av løpet som passer til den . Så langt har jeg ikke funnet noen paragrafer som forby registrering av lyddemper i EVP, men har tenkt folk inne her vet mer eller sitte på bedre informasjion .

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare skrevet demper inn i våpendeklarasjonen som blir fylt ut på nettet. Sist vi var i Sverige (2mnd. siden) ble vi stoppet av både norske og svenske tollere. Ingen sa noen ting. Heller ikke politiet sa noe når vi ble stoppet med våpen på vei ut på vakjakt om natta. Det var bare å vise frem papirene. Mulig det bare var flaks. Men vi fikk ikke noe pepper for det i hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har idag fått et helt klart svar på dette.

Det er overhode ikke lov for oss i Norge å ta med oss demper inn i Sverige, samme hva som evt står på våpenkort eller i våpenpass.

Politidirektoratet har fått klar beskjed av Rikspolisstyrelsen om dette nå, og de har formidlet dette til alle våpenkontor i landet.

 

Det må komme endringer av regler/lover for at det skal bli mulig for oss å ta med demper inn i Sverige.

 

Man kan selvsagt ta sjansen, men treffer man på en polis eller toller som kan det svenske regelverket, går det garantert ikke bra.

 

 

Jeg gjentar igjen det jeg skrev her.

 

Man kan selvsagt ta sjansen, og mulighetene er selvsagt store for at den svenske polisen du møter på ikke kjenner til regelverket/loven fra Rikspolisstyrelsen angående dempere tatt inn av nordmenn for bruk på jakt.

Men regelverket/loven er helt klart, og treffer du på en polis som faktisk har fått det med seg, så får du sikkert ikke bare pepper for det.

 

Jeg lurer på hva evt politiet gjør her i Norge om du evt blir dømt for brudd på våpenloven i Sverige.

Jeg gidder ikke engang ta sjansen. Så viktig er det ikke for meg å bruke lyddemper.

Jeg har flere udempa våpen jeg kan bruke på jakt i Sverige.

 

Jeg vet ikke om det evt er mulig for oss nordmenn å bruke demper lovlig i Sverige om vi evt får en svensk legeattest på at vi trenger det, og så søker om tillatelse til å bruke demper på jakt der.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Mulig jeg spørr veldig dumt nå, men har det skjedd noe med i den saken her eller?

 

- er det håp om å få tatt med seg en demper over grensa?

 

Nettopp vært å henta meg en remington 700 med hausken demper å har jaktterreng i sverige :) hadde tenkt til å dra nedover ettervært å få prøvd den :)

 

Takker for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Orker ikke ta hele historien, eller diskusjonen på nytt, men ja du kan ha med deg demper til Sverige helt problemfritt.

 

Jeg jakter litt i Sverige og bruker alltid demper på vakjakt.

Alle svensker får også nå demper uten problem dersom de ønsker det, god tur med ny børse og demper

 

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Loven i Sverige er klar; du må ha lisens for å ha demper. Skal du ha det med deg dit må du ha lisens i hjemlandet.

 

I Norge har vi ikke registreringsplikt på demper, og følgelig heller ikke lov å ta den med til Sverige.

 

At noen har vært i Sverige med demper og ikke blitt tatt endrer ikke dette faktum.

 

Enkelt og greit.

 

EDIT: Mer om temaet kan bl. a. lese her.

Link to comment
Share on other sites

Våpenkontoret i Stockholm sier iallfall at det bare er å notere det på skjutvapenlisensen og ta den med. Vi er mange som jakter i Sverige med demper. Alle normenn har demper alle svensker har demper og dette blir aldrig nevt. Forrige helg spurte jeg grunneieren om nettopp dette da det er en evig diskusjon har på kammeret. Da lo han og sa dette er i gamle dager, finnes ikke lenger svensker som bedriver vakjakt uten demper, og en politimann ville aldrig brydd seg om du har demper på riflen. Mitt råd er å gi F.. I alle gode råde du får i her putte demperen i bagen og reise over, for ingen bryr seg :wink: (men skriv notat på deklarasjonen)

Ta gjerne en telefon til polisen i Sverige, tullvesenet og liknende dersom du føler behov for det de vil stille seg som store spørsmålstegn.

Dette er den samme diskusjonen om du må fortolle børsa di inn og ut av Norge dersom du ikke har europeisk våpenpass. Vi stoppa forrige uke på tollen, Svinesund for å tolle inn kjøtt til landet. 1. Dette kunne de ikke noe om, men fant ut etterhvert at vi måtte betale noen kroner pr. Kilo kjøtt inn i landet tok ca. 1 time med leting i regelverket. Våpnene brøy de seg svært lite om

 

Forde om det er et regid regelverk er ikke personene som sitter på tollovergangene komplette idioter. Uvesentlige regler kan de ikke og sjekker ikke før du ber de om det :roll:

 

 

 

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Tja, nå er det jo ingen som har påstått at svensker ikke har lov til å ha dempere, at det er vanskelige å få lisens hvis du er bosatt i sverige eller at det ikke er vanlig å jakte med demper i sverige...

 

At svensker ikke tenker så mye over om det er lov eller ikke for nordmenn å ta med demper til sverige forbauser meg jo heller ikke så mye.

Link to comment
Share on other sites

Våpenkontoret i Stockholm sier iallfall at det bare er å notere det på skjutvapenlisensen
Da høre det jo ut som om de ikke vet at det ikke er mulig å få lyddemper på skjutvapenlisensen (våpenkortet) i Norge.

 

Forde om det er et regid regelverk er ikke personene som sitter på tollovergangene komplette idioter. Uvesentlige regler kan de ikke og sjekker ikke før du ber de om det :roll:
Ja, råd om hva loven er bør absolutt baseres på om du syntes loven er fornuftig eller ikke... :roll:
Link to comment
Share on other sites

Våpenkontoret i Stockholm sier iallfall at det bare er å notere det på skjutvapenlisensen
Da høre det jo ut som om de ikke vet at det ikke er mulig å få lyddemper på skjutvapenlisensen (våpenkortet) i Norge.

 

HÆHH!

 

Forde om det er et regid regelverk er ikke personene som sitter på tollovergangene komplette idioter. Uvesentlige regler kan de ikke og sjekker ikke før du ber de om det :roll:
Ja, råd om hva loven er bør absolutt baseres på om du syntes loven er fornuftig eller ikke... :roll:

 

 

HÆHH!

 

Bli politiker

 

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Så når er kammeret blitt en plass der en oppfordrer til lovbrudd?

 

At en selv velger å drite i lover og regler siden det mest sannsynlig går bra (og det gjør det nok også), vil en da stå til ansvar den dagen en person blir tatt av en regelrytter med kjennskap til loven?

 

1. Demper er ikke lov for nordmenn i Sverige.

2. En må ha våpenpass eller stoppe på betjent norsk tollstasjon inn/ut og deklarere våpen, samt den svenske tolldeklarationen på nett.

3. Blyammo til hagle er ikke lov å føre over grensen.

 

Dette er rimelig enkelt og jeg driter egentlig i om folk velger å gi faen men vennligst ikke oppfordre til lovbrudd, det får være opp til hver enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Neida, vi oppfordrer naturligvis ikke til lovbrudd, derfor skriver jeg til han som la ut spørsmålet at han kan ta kontakt med svensk politi om han ønsker det, det gjorde jeg første gang vi dro nettopp for ikke å begå lovbrudd.

Det er overhodet ingen problem å ta med demper til Sverige dersom man har behov for det, politiet i Sverige er oppdaterte de også :wink:

For å dra en parallell til lovteksten og faktisk håndheving hadde vi en diskusjon i et familieselskap for noen år tilbake der svigermutter som jobbet i juridisk seksjon i Oslo kommune fortalte rundt langbordet at dersom moren i et forhold døde ville foreldreretten tilfalle jentas foreldre, noe jeg(kverulanten, som dere skjønner) diskuterte noe veldig rundt.

(Svigermutter ville vi skulle gifte oss, jeg sa nei, derfor denne diskusjonen)Som jeg husker var vel mine ord, at dersom dattera di skulle havne utfor en ulykke og dø vil foreldreretten til barna tilfalle noen fossiler? Ja var svaret jeg fikk. Mandag ringte jeg selvfølgelig et advokatkontor og spurte etter en advokat som var spesialisert innenfor dette feltet. Når jeg la frem saken var svaret, ja det er faktisk det som står i lovteksten. Så kom det et MEN, det er naturligvis ikke en dommer i dette landet som ville fulgt denne lovteksten i et normalt forhold, da dette er veldig avleggs og ikke forenlig med den tiden vi lever i.

 

Poenget her er at vi må la vær å forvanskeligjøre(er dette et ord?) alt sammen slik at folk blir motløse. Jeg er helt sikker på at det er mange av gutta her inne som jakter med demper i sverige 10 av dem jaktet jeg med forrige uke i sydsverige og alle hadde demper:wink:

 

Forøvrig har jeg et inntrykk av at de som er de største regelrytterne på kammeret.no er de med minst erfaring, og i dette tilfellet har vært minst i utlandet.

 

Dette var mitt siste innlegg i denne tråden, skitt jakt fremover :wink:

 

Mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Hva vi gjør og ikke gjør når vi reiser over, er sikkert ulikt. En forespørsel til Svenska Rikspolisstyrelsen ga dette svaret etter at jeg hadde informert om at mine dempere hadde egne våpenkort og i tillegg er innført i det europeiske Våpenpasset:

Hej,

 

Angående din frågan rörande norska jägarens möjlighet att använda ljuddämpare då de jagar i Sverige har Rikspolisstyrelsen följande inställning:

Skjutvapen är licenspliktigt i Sverige enligt 2 kap 1 § vapenlagen (SFS 1996:67). Vad som sägs om skjutvapen i vapenlagen gäller även ljuddämpare enligt 1 kap 3 § f. Enskilda personer, som har permanent tillstånd från behörig myndighet i Norge att där inneha jakt- eller tävlingsskjutvapen för eget bruk, får medföra dessa vapen med tillhörande ammunition vid vistelse i Sverige för tillfällig användning vid jakt eller tävling här och/eller vid resa genom Sverige till Danmark, Finland eller Norge i anslutning till tillfällig användning vid jakt eller tävling i något av dessa länder, enligt vapenlagen 2 kap 13 §. Den som har fört in vapen och ammunition för sådan jakt eller tävling får utan tillstånd inneha vapnen och ammunitionen i Sverige under högst tre månader från dagen för införandet. Om sådant permanent tillstånd inte går att få för ljuddämpare från behörig myndighet i Norge får ljuddämpare inte innehas licensfritt då jakt bedrivs enligt vapenlagen 2 kap 13 § i Sverige.

Med andra ord: norska jägare får inte ta med sina ljuddämpare då de jagar i Sverige.

 

Med vänlig hälsning

Maria Thulin

________________________________________

Maria Thulin

Kommissarie /

Verksamhetsansvarig vapen

 

Rikspolisstyrelsen

Rättsavdelningen, polisrättssektionen

Box 122 56, 102 26 Stockholm

Besök: Polhemsgatan 30

Mobil: 0725 - 16 50 58

Tel: 010 - 563 91 81

E-mail: maria.thulin@polisen.se

________________________________________

Det å føre dem på våpendeklarasjonen, ta dem med, jakte og reise hjem uten at noe skjer er jo greit, men det er ikke det samme som at det er lovlig. Har kjørt over fartsgrensa mange ganger uten å bli stoppa også jeg. Gjør det ikke mer lovlig for det.

Så får vi heller håpe at de kan bli litt mer jaktturismevennlige i sitt lovverk etter hvert som tiden går.

Link to comment
Share on other sites

Sist tur til Sverige på grisejakt var det to av fire som ikke hadde våpenpass,så vi valgte å stoppe på grensa(Ørje)for å fortolle våpnene ut av Norge i den Norske tollen.Dette var i desember i fjor.

 

Tolleren så ut som ett spørsmåltegn og mente dette ikke var nødvendig så vi reiste bare videre.Passet selvfølgelig på å få personalia på toller med lovnad om å henvise til vedkommende hvis dette beit oss i reva på ett seinere tidspunkt.

 

Det er tydelig at ikke alle kan/bryr seg om å håndheve alle regler likt.

 

Problemet med å ta med demper er vel den gangen du møter på riktig toller eller polis på Svensk side som kan reglene og mener de skal følges til punkt og prikke.Da har du innført våpendel ulovlig!

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig har jeg et inntrykk av at de som er de største regelrytterne på kammeret.no er de med minst erfaring, og i dette tilfellet har vært minst i utlandet.
Nei, vi er bare litt mer reflektert over de lovene som regulerer omgang med våpen i det norske samfunnet. Ikke minst de prosesser som fører til at de strammes inn...
Link to comment
Share on other sites

Her diskuterer vi Sverige, ikke Norge.

Hadde dette med demper i Sverige vært en absolutt regel hadde vi selvfølgelig respektert denne 100% men den har blitt lempet på de senere årene og da følger jeg beskjeder som blir gitt av våpenkontoret til hovedpolitisrasjonen i Stockholm, og svenske jegere forøvrig.

Følger selvfølgelig alle lover og regler til punkt og prikke i Norge og eventuelt andre land som blir besøkt :wink:

 

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

men den har blitt lempet på de senere årene og da følger jeg beskjeder som blir gitt
Siden du "vet" dette har du selvfølgelig lovendrigen lett tilgjenngelig?

 

våpenkontoret til hovedpolitisrasjonen i Stockholm, og svenske jegere forøvrig.
I posten du har gitt vedrørende dette tyder på at du har blandet sammen begrepene våpenlisens og tolldeklararsjon i din kommunikasjon med disse. Be temaet om det er regplikt på demper i Norge diskutert i det hele tatt?

 

Følger selvfølgelig alle lover og regler til punkt og prikke i Norge og eventuelt andre land som blir besøkt :wink:
Ved å innrømme at du tar med deg demper til Sverige har du da allerede bevist det motsatte.

 

Jeg er ikke i tvil om at dette er en, fra svensk side, uttilsiktet effekt og at det ikke var meningen å forby nordmenn å ta med demper. For alt jeg vet kom regelen mens demprer var reg. pliktige i Norge. Imidlertid er dette nå ikke lenger tilfelle og vi får dermed dagens situasjon, som ingen har prioritert å rydde opp i.

 

At svensk politi- og tollmyndighet skjønner dette og derfor prioriterer dette nokså lavt tviler jeg ikke på. Skjønner også derfor at dette ikke er informasjon tjenestemenn på lavt nivå sitter med i hodet i det daglige, som så mange andre regler de i prinsippet skal håndheve.

 

Men det er like fullt, utilsiktet eller ikke, svensk lov. Og de som spør om demper bør derfor få vite dette, og dermed kunne gjøre seg opp en mening selv om de vil løpe denne (lille) riskoen eller ikke, og ikke bare "det er greit, kjør på!" og "Jeg har aldri blitt tatt, derfor er det lov".

Link to comment
Share on other sites

Her er hva som står på svenske tollens hjemmesider

 

Ljuddämpare. Om du medför en ljuddämpare till ett skjutvapen behöver du ha ett permanent tillstånd för ljuddämparen från behörig myndighet i Danmark, Finland eller Norge. Har du inte ett sådant tillstånd krävs ett införseltillstånd utfärdat av den svenska polisen.

Link to comment
Share on other sites

Første (og siste) gang jeg sjekket dette var for 2 år siden, etter å ha lest om emnet nettopp her inne. Først ringte jeg svenske tullen på Svinesund, der fikk jeg beskjed om at dette ikke var noe de hadde noe med og at jeg måtte ringe polisen. Deretter ringte jeg polisen i Strømstad der jeg har hytte. De viste ikke, men ga meg nummeret til hovedpolitistasjonen i Stockholm.

Når jeg ringte dit ble jeg satt til avdelingen som omhandler våpen. Det var der jeg fikk denne beskjeden, og har levd etter den på de tre turene som har vært etter den gang.

Dersom dette var ulovlig skulle man jo tro at de ville tatt kontakt fra tollvesenet da jeg alltid skriver det inn, de er jo flinke til å minne på at man skal avregistrere våpenet når man har kommet hjem via Mail dersom man glemmer det :D

 

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ringte dit ble jeg satt til avdelingen som omhandler våpen. Det var der jeg fikk denne beskjeden, og har levd etter den på de tre turene som har vært etter den gang.
Jeg ser du fremdeles ungår å svare på hvorvidt du er sikker på at vedkommende var klar over at dempere ikke er registreringspliktige i Norge (hadde de vært det ville det vært fullt lovlig å ta de med).

 

Dersom dette var ulovlig skulle man jo tro at de ville tatt kontakt fra tollvesenet da jeg alltid skriver det inn, de er jo flinke til å minne på at man skal avregistrere våpenet når man har kommet hjem via Mail dersom man glemmer det :D
Tror ikke du skal regne med at den deklarasjonen leses av noe menneske, med mindre det dukker opp noen ekstraordinært, varselet er nok også automatisk.

 

Det er vel helt tydelig at dette ikke fører noen vei i retning av å bli enige; folk får bare lese tråden og gjøre seg sin egen mening, det er nok av referanser i begge retninger fra flere kilder.

Link to comment
Share on other sites

Konklusjonen så langt i tråden er at den svenske Tullen aksepterer at du deklarer inn en lyddemper, mens den svenske Polisen ikke gjør det.

Med andre ord er alt i orden så lenge lyddemperen blir oppbevart i en lukket boks plombert av tollvesenet eller svenske Tullen.

Det er først hvis du bryter forseglingen og tar den ut av boksen at du blir en terrorist med forbryterske hensikter i Sverige... :roll:

 

Løsningen på problemet måtte være at man anskaffet en heldempet rifle da. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg sendt en Mail til polisen og forklart "problemet" vi normenn står ovenfor og som blir debattert opp og ned i mente. Videre har jeg bedt om en uttredelse på hva som faktisk gjelder og hvordan ting blir håndhevet ang. Demper på jakt i Sverige, også med normenn som ønsker å benytte dette til feks vakjakt.

Fikk svar at mailen vil bli besvart først mandag. Legger ut svaret når det kommer.

 

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Inførselstilstånd=importtillatelse.

Altså noe annet en deklarationen.

Importtillatelse søket man polititet om og koster noen hundrelapper.

 

Jeg har ikke demperen med til Sverige, men håper seff på muligheten for å kunne gjøre det uten å måtte søke om import.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjørte "innom" Torsbohandels en gang og oppdaget at prisen på sluttstykke til 202 var hyggelig. Fikk ikke kjøpt, sjøl om han visste at sluttstykket ikke var registreringspliktig i Norge. Jeg måtte evt da få et skriv fra norsk politi hvor dette ble bekreftet, og så måtte jeg ha søkt svensk politi om eksporttillatelse. Regner med at det blir tilsvarende for demper.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det er jo ikke værre en å ta en tur på våpenkontoret. Få ut et våpenkort som inneholder serienummeret på demperen. :-) dette bør gå som en våpen del, på lik linje som ett ekstra løp el. Men som sauerhansen skriver her, politiet, tollvesnet eller andre bryr seg ikke om det. Det er også fremmet ett lovforslag i Sverige nå, som omfatter fri omsettning av dempere. Var fin tur vi var på sist, sauerhansen!!! Hilsen han du akte med nedover... :-)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke værre en å ta en tur på våpenkontoret. Få ut et våpenkort som inneholder serienummeret på demperen. :-) dette bør gå som en våpen del, på lik linje som ett ekstra løp el.
Bortsett fra at i motsettning til demper er løp registreringspliktig våpendel da... Tviler sterkt på at de utsteder våpenkort på ikke-registreringspliktig våpendel.

 

Har forresten dempere vanligvis serienummerer i det hele tatt? A-tec har ikke det.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke værre en å ta en tur på våpenkontoret. Få ut et våpenkort som inneholder serienummeret på demperen. :-) dette bør gå som en våpen del, på lik linje som ett ekstra løp el.
Bortsett fra at i motsettning til demper er løp registreringspliktig våpendel da... Tviler sterkt på at de utsteder våpenkort på ikke-registreringspliktig våpendel.

 

Har forresten dempere vanligvis serienummerer i det hele tatt? A-tec har ikke det.

 

Tja, mulig. Men det er lov å spørre. :-) TMD har serinummer på sine i alle fall. :-)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Klart der er mulig å spørre, og med det velvillig våpenkontor er det til og med mulig at du får det.

 

Men i utgangpunktet ville jeg tippe at svaret er "Vi har alt for mye å gjøre til påta oss en slik, i Norge, unødvendig oppgave (Husk det ikke bare er ET kort det da eventuelt ville vært snakk om)."

 

Serienummer på demper er sikkert bl.a. avhengig av lovene i produksjonslandet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei.

Jag har Norsk våpenlisens, norske våpen og jeg jakter på begge sider av Norge/Sverige grensa.

 

 

 

I Norge så är det ju som bekannt helt fritt med kjöp og salg av lyddempere. Det betyr ikke att det ikke går an å få den norske motsvarigheten till svenskernes "Permanent tillstånd" utstedt i Norge, på norsk demper, av norsk politi!

 

Tag kontakt med våpenkontoret på din politistasjon å be de om å föra in lyddemperen som våpendel i våpenregisteret. Man trenger ikke å gjöre det i Norge nei, men man kan gjöre det! Man får da ett eget våpenkort til demperen å man kan föra in den i våpenpasset om man vil.

 

På demperens våpenkort står navn på demperens tillverkare, modellnavn og et våpendelsnummer. Dette er ett "Permanent tillstånd" som det heter på svensk! (Hvis du ikke har et unikt nummer på demperen så er dette et problem)

Husk å deklarere alle våpen/deler og ammo som du reser med over grensa.

 

 

Dette fölger av svensk Vapenlag:

 

Vapenlag (1996:67) 2 kap. 13 § "Skjutvapen eller ammunition får föras in till Sverige utan särskilt tillstånd i följande fall:

b) Enskilda personer, som har permanent tillstånd från behörig myndighet i Danmark, Finland eller Norge att där inneha jakt- eller tävlingsskjutvapen för eget bruk, får medföra dessa vapen med tillhörande ammunition

- vid vistelse i Sverige för tillfällig användning vid jakt eller tävling här".

 

Det som i svensk Vapenlag sies om skjutvapen gjelder også lyddempere!

 

Vapenlag 1 kap. 3 § "Vad som sägs om skjutvapen gäller också

f) slutstycken, ljuddämpare, eldrör, pipor, stommar, lådor, trummor och mantlar till skjutvapen, eller armborststommar med avfyrningsanordningar".

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

På siden til svenske tollverket skal man fylle ut bla serie nr og type våpen. Nå har jeg en lyddemper med serie nr ( ASE Utra). Kan jeg ikke da først bare oppgi våpen og serie nr og så oppgi lyddemper type og serie nr? beklager om dette er diskutert, men utskriften etter registreringen blir jo et våpenkort og serie nr er jo da registrert på meg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...