Jump to content

Skrytetråd, fiske.


Guest graahund

Recommended Posts

kanskje jeg skal prøve meg med litt mere sandeel framover da :) har den i 23g, som jeg bruker etter lyr, og har fungert utmerket, så kanskje handle inn 40,60 og 100g å da :)

 

men du som sitter pa fasitten, var jeg langt unna med vekt tippinga? :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Jæren viste seg fra en fin side, etter ett par timers fiske i regn og vind :) bildeserie

IMG_0574_zpsabe83d3e.jpg

IMG_0576_zps52e39281.jpg

IMG_0561_zps353a0644.jpg

kveldens første fisk, 700g

IMG_0571_zps4803ab60.jpg

mageinnholdet

IMG_0568_zpsce0169ea.jpg

SØ, skrubbe og piggvar

IMG_0578_zps789834bf.jpg

kveldens andre SØ, 1,2kg.

i tillegg mistet jeg utrolig mye fisk, mange SØ og noe uidentifiserte fisker :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

liker :)

 

var ute på den første turen med far etter kveita idag. prøvde oss på dorging med makrell fileter. hadde kontakt med noe vi antar var kveite ganske kjapt. den fulgte etter lenge, smånapte hele tiden i fileten. så ble far litt ivrig, tok stanga, og ga tilslag litt for raskt. full bøy på stanga, et rist på hode, then gone..... fikk iallefall mot til å fortsette :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var ute en tur på jæren idag på jakt etter piggvar med bunnmeite makrell og glidedupp. kun en 150 grams piggvar ble med opp, og fikk friheten tilbake. som bifangst ble den en 3 kilos lyr på glideduppen som også fikk svømme tilbake. fikk også to sjøørreter, en smellfeit en på et kilo som fikk være med hjem, og et slips av en ørret på halvkiloet som fikk friheten tilbake. alt i alt en fin dag :)

Link to comment
Share on other sites

Dæven, grattis Buster!! :D Har jaktet på samme selv de siste dagene. Har hatt flere kraftige napp, men ingen fisk i båten enda :(

 

Jeg kan derimot skilte med ørret. Ikke av de største, men helt perfekt for panna:

null_zps8a479381.jpg

Perfekt kveldsmat etter en våt fisketur i regnet!

Link to comment
Share on other sites

Hei..ser det er endel båtfiskere her og har da et spørsmål litt utenfor temaet..

Skal kjøpe ny båtmotor og har endel merker og velge imellom.

Honda

Yamaha

Mercury

Suzuki.

Blir en 15 hk motor som skal stå på 14,5 fot"s båt..

Vilken motor er best,og kva bør eg kjøpe?

Link to comment
Share on other sites

Hei..ser det er endel båtfiskere her og har da et spørsmål litt utenfor temaet..

Skal kjøpe ny båtmotor og har endel merker og velge imellom.

Honda

Yamaha

Mercury

Suzuki.

Blir en 15 hk motor som skal stå på 14,5 fot"s båt..

Vilken motor er best,og kva bør eg kjøpe?

 

da har du 2 alternativ....honda eller Yamaha.prisforskjellen er ikke så stor,så jeg ville valgt honda....for all del ikke kjøp Suzuki båtmotor,da har du skaffet deg et problem.suzuki kan mopeder og slikt,men båtmotorene er ikke noe særlig...

Link to comment
Share on other sites

da har du 2 alternativ....honda eller Yamaha.prisforskjellen er ikke så stor,så jeg ville valgt honda....for all del ikke kjøp Suzuki båtmotor,da har du skaffet deg et problem.suzuki kan mopeder og slikt,men båtmotorene er ikke noe særlig...

Øhhh...javel...?

Snodig at de gjør det så godt i tester da og at eierne pleier å være veldig fornøyde.

Link to comment
Share on other sites

I det valget hadde jeg nok selv valgt yamaha, da de produserer gode motorer som jeg vet mange har vært fornøyd med. men igjen, mercury er en driftsikker motor, har jeg hørt av de som har den, suzuki og honda er jo kvalitet det å.... lykke til med valget!

Link to comment
Share on other sites

da har du 2 alternativ....honda eller Yamaha.prisforskjellen er ikke så stor,så jeg ville valgt honda....for all del ikke kjøp Suzuki båtmotor,da har du skaffet deg et problem.suzuki kan mopeder og slikt,men båtmotorene er ikke noe særlig...

Øhhh...javel...?

Snodig at de gjør det så godt i tester da og at eierne pleier å være veldig fornøyde.

 

ikke dem jeg kjenner....toppakningene og bunnpakningene har en tendens til å ryke.den er ikke spesielt lettstartet heller.bråker gjør den også i forhold til Yamaha og honda.

er ikke i tvil.som sagt honda eller Yamaha da har du gode motorer i mange år framover.....

Link to comment
Share on other sites

20 min fiske fra Veslefrikk B ga 2 Langer, 12,2 og 19,9 kilo.. Kan skrive under på at man blir sånn passe sur i armene av å dra de 25 meter opp fra havoverflaten til dekket :roll:

 

 

Du har enda ikke tatt min rekord ;) den er på 23 kg og ble tatt på Kvitebjørn :=)

Link to comment
Share on other sites

Enradoo, er ikke noe som funker noe særlig slik nei, men esca fungerer bra i saltvann (en annen form for lys).

 

Har akkurat kommet hjem fra en 5 dager artsfiske tur på østlandet, som resulterte i 1600 kjørte km for noen nye arter :P ble 12 stk iallefall :) karpe, stam, etc... ble iallefall brun av 16-20 timer fiske hver dag i en maks temp på 27 grader i skyggen!

 

alt ialt en fin tur, med 12 nye arter på meg, så er oppe i 77 norske arter nå. mista også en 3+kg karpe, fikk harr, bekkerøye, gullbust, mort, sørv, ørekyte :)

 

Her kommer noen bilder :)

IMG_0937_zpsf2c3369b.jpg

Norges eneste malle sort, dvergmalle

IMG_0918_zps2eadc6bd.jpg

monster gjedde

IMG_0961_zps820cd1d8.jpg

Karuss 1120g

IMG_0936_zps9199aba6.jpg

Karuss jeg brukte 3 timer på å få :roll:

 

Ellers så har det vært litt fiske her på vestlandet å :)

IMG_0851_zps7f01c873.jpg

IMG_0850_zps5c802cbb.jpg

IMG_0841_zps4a2b137e.jpg

min første Paddetorsk

IMG_0827_zpsdc2816e1.jpg

Rødknurr

IMG_0770_zps38b2bf19.jpg

fjesing

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk graahund :) er noen av den yngre garden som er med, men kunne ha tenkt med å møte fler av de på min alder ute på tur... selv har jeg mellom 2-3 fisketurer i uken, og fiske er en veldig stor del av livet mitt. Bare denn uka har jeg vært ute mandag, tirsdag og kom akkurat hjem fra en fisketur nå :lol: kan ikke forestille meg en hverdagn uten fiskeutstyret... blir vell nesten en besettelse :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Guest graahund

Endelig kuldegrader !! 9,8 blå i dag morres. Høres vel rart ut fra en som sliter med kols :wink: . Men da blir det i alle fall is så vi får tatt en tur på fjorden igjen og fiska litt. Kan bli veldig bra og stå der når sola varmer litt. Skal og prøve et vann i nærområdet som det var mye stor abbor i, i gamledager. Mulig det er det nå og ? :D . Den som prøver får se.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke vært der, men i Hurdal og forholda i Nordmarka og Hurdal pleier å være ganske like. Vanna oppe på åsen her har god is, dvs vann på fra 4-500moh. Unntak er helt inne ved land der det kan være råk under snøen etter at vannstanden økte rundt jul. Samme rundt ospartier der økt vannføring i elver og bekker førte til råker. Vanna i lavlandet 2-300moh er usikre. De som ikke hadde god is før snøfallet nå begynte ville jeg vært veldig forsiktig på. Snøen isolerer slik at det fryser til veldig sakte.

Mer usikker is enn vanlig og vanskelig å se usikre partier pga all nysnøen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...