Jump to content

Punkt sveise magasin mauser.


rypejegern

Recommended Posts

Du "trenger" en scan av en artikkelserie fra Våpen; "Frigevær på mauserkasse".

 

Kapp underbeslaget nesten helt nede, kapper du høyere finnes det en (sikkert minimal)mulighet for at "ting" henger fast i kanten.

 

Vet du om noen som kan ha denne artikkelserien liggende ?

Link to comment
Share on other sites

I praksis har jeg blindmagasin på min (magasinlokket ligger så langt oppe i stokken at det er omtrent håpløst å få det av og på; siste type mauser-stokk fra Kongsberg) så jeg har rett og slett tenkt å punkte mag.lokket fast i underbeslaget, men om en kutter såpass høyt at en beholder utløseren gjør det neppe noen skade; tilbringeren kommer vel neppe så langt ned i boksen selv med fullt magasin.

Link to comment
Share on other sites

Da har vi nok samme type stokk, men min er nå blitt kraftig slanket :D Resultatet syns jeg blir helt strålende. Hele forstokken er tatt av så mye at den flukter sånn ca med mag lokket. Har holdt på i dag med å sveise igjen hull etter div montasjer på låsekassen pluss filing sliping sliping sliping og sliping :) Fikk pm i dag om at jeg skulle få tilsendt artikkelen jeg ble anbefalt å se på. Skal komme tilbake med saken i løpet av morgen dagen.

Link to comment
Share on other sites

AHH!! da fikk jeg skrevet ut den artikkelen jeg har mast om.. Tusen så meget takk til "30Herrett". Da er det bare å koke seg en kopp kaffe, sette seg i go stolen og lese 7 sider med "standard gevær på mauserkasse" Dette gjør godt i et mauser hjerte :D

Hva skulle man ha gjort i en sådan knipe hadde det ikke vært for Kammeret og brukerne her :D Go helg alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

Har til nå sveiset igjen hull i låsekassen, Kappet pipa, kappet og sveist magasin i låsekasse. Jobbet en del med stokken som jeg syntes begynner å bli sånn som jeg hadde tenkt, gjennstår selfølgelig en god del pusse arbeid pluss pluss.. bedding, lakk osv :roll: Skulle gjerne lagt ut bilder med tekst.. men jeg er heeelt ræva på data. :oops: Å da mener jeg skikkelig ræva.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg er inne på "bildr.no" går jeg til "bla gjennom.." så velger jeg et bilde fra en av mappene mine. Går så på "last opp" Klipper det ut. Når jeg går tilbake til "skriv svar" på kammeret velger jeg Img, limer inn bilde mellom der det står img img så "ok".

 

Dette er vel barnehage lære for de fleste av dere :oops:

Men som dere ser har jeg ikke hatt EDB som valgfag i min ungdom :oops::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

829336.jpeg

 

Får nå til å legge ut bilder endelig, men får ikke den størrelsen jeg vil ha.

Her er det et bilde av stokken under "slanke" kuren :D Ble mye spon på gulvet for å si det sånn. Tar en del tid da man har stort sett enkelt verktøy, men men man tager va man haver. Resultatat blir ikke helt gærnt.

Når jeg får tid,i løpet av uken. Skal jeg prøve å få laget en mer utfyllende tråd med bilder. Er inne til lunsj nå, måtte bare innom å sjekke om det var no nytt på kammeret :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...