Jump to content

Hundepark i Trondheim


IvoRei

Recommended Posts

Jeg flyttet til Trondheim i august med både kjærring og hund. Vi har etablert oss sånn smått i en leilighet på øya, like over Studentersamfundet. Nidelven er bare et steinkast unna, så det er ofte der turen med bikkja går om dagen.

 

På vår ferd møter vi utrolig mange hundeiere med hunden(e) deres. På begynnelsen av året begynte jeg å tenke litt: hvorfor er det ikke en hundepark i en by med såpass mange innbyggere? Hva må til for å "danne" en hundepark? Er det noen her inne som vet om forsøk på etablering av hundepark i Trondheim Kommune?

 

Hvordan er det forøvrig i resten av storbyene? Oslo, Bergen, Kristiansand, Stavanger, Tromsø?

Link to comment
Share on other sites

Nå vet jeg ikke helt hva du tenker med hundepark, men hvis du snakker om et inngjerdet område hvor man kan slippe hunden løs i båndtvangstid måtte nok dette blitt et eller annet sted på utsiden av byen med større plass, eksempelvis Jonsvatnet.

Om jeg ikke husker feil er det no sånt på Vassfjellet, hvor man har mulighet til å slippe bikkja løs fra sommern og utover mot et lite gebyr. Sikkert andre som vet mer om det.

 

Tenker du på et område hvor bikkja kan sosialiseres og leke med andre hunder kan du ta turen til festningen. Bor like i nærheten selv og området er stort sett fullt av hunder hele dagen (unngå formiddag da skoler og barnehager kan være der)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...