Jump to content

Test deg selv før jakta


Nymfejeger

Recommended Posts

Vel, vel... Fikk 27 av 30 riktige. Og jeg har ikke gått jegerprøvekurs. :lol:

Synes dessuten at spørsmålene er helt bak mål :roll:

 

Hvorfor skal vi vite hvilken hunderase det var bilde av? Jeg viste faktisk at det var en beagle, men jeg blir da for f** ikke noen bedre jeger av det!

Link to comment
Share on other sites

Det som er så bak mål, er at det i det heletatt er med på jegerprøven. Ville vært like idiotisk å måtte identifisere en pumpehagle. "Er det en Benelli? En Beretta, eller en Franchi?"

Eller hvilken stokk er dette? kkc? Tikka sporting? eller en Boyds?

Hvilken sekk? Bergans? Norrøna? Hærkila?

Link to comment
Share on other sites

Den er jeg enig i Vømmøl!

Mener også at jeg ikke trenger å vite hva en halsene hund er for å drive med jakt!

De tar vel mye av dette med for å integrere hundeloven.

Synes faktisk at spørsmål angående hundeloven skulle blitt fjernet fra eksamen!

Man trenger ikke hund for å jakte, og bestemmer man seg for å anskaffe hund til bruk på jakt, så regner jeg med man leser seg opp å har den kunnskapen man trenger, FØR man anskaffer seg en jakthund!

Link to comment
Share on other sites

Var på Jegerprøve eksamen idag! Og bare 1 feil!

Yesss, det hjelper å ta en av de mange tester før eksamen, og teste mange ganger!

http://www.jegereksamen.no/ den anbefale jeg hvis du vil betale rimelig pris, betal 50 kr, så ta så mange tester du vil!

Og en av spørsmål jeg fikk ble jeg overasket over å få, var om når det var bålforbuds tiden!

Og ved en av de mange tester jeg tok lærte jeg meg dette! Ellers var det lik om arter, og lov og regler,

Nå er jeg en jeger!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg synes nå det er viktig å kunne litt om hunder. en stor del av jaktutøvelsen består av det syns nå jeg. kanskje ikke alttid med støtende, halsende osv, men ihvertfall med sporing.

 

og hvis du f.eks er i skogen og jakter elg. plutselig dukker det opp en ukjent hund på terrenget ditt, tror det hadde vært litt fint å ha litt almenkunnskap om jakthunder da. i forhold til hvem du skal kontake osv for å få noen til å hente bikkja.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...