Jump to content

samme dier til 45 acp og 45 win mag?


Ole_Netland

Recommended Posts

sitter og kikker litt på diesett, og da med tanke på 45acp og 45 win mag. ser at patronene har de helt samme målene alle veier bortsett fra lengden, vil det si at enn kan kjøpe ett 45 acp diesett og bruke det på begge deler? får jo ikke helpresset 45 win mag helt ned, men vil dette være noe stort hinder? det er jo vel slikt det gjøres på 38 og 357?

 

se denne siden for å finne målene på de to kaliberene. http://stevespages.com/page8d.htm

Link to comment
Share on other sites

...vil det si at enn kan kjøpe ett 45 acp diesett og bruke det på begge deler? får jo ikke helpresset 45 win mag helt ned

 

Det er ikke rifle-dier Herr Netland, det er god plass i dia til lengere hylser. Derimot er det helt nødvendig å justere både halsutvider-dia og kuleisetter-dia når du skifter kaliber. Hvis du ikke bruker halsutvideren, men har utvider i kruttmålet så må det justeres.

Link to comment
Share on other sites

okay, men da fikk jeg svar på det,

 

 

men ett annet tema som kom opp her nå er at 45 win mag ikke bruker samme hylseholder som 45 acp pga noe tykkere i godset. noen som kan bekrefte det?

 

Og, dersom noen av dere har en 45 win mag patron, og ei stander jaktrifle i kaliber 308win med familie/6,5x55, kan dere da se om den patronen går greit i sluttstykket og at utdrageren får tak? aller helst i en sauer men alt er av interesse.

 

Årsaken til at jeg spør om alt dette er at jeg går med tanker om å sette ett 45 win mag løp i saueren, vil nok ikke mate fra magasinet i det hele, men det gjør ikke noe. må være en fin patron til sub.

 

Ja, jeg vet der finnes riflepatroner som er egnet til dette, men jeg vil ikke ha 458, jeg vil ha pistol kaliber i 45 pga der finnes kuler jeg liker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...