Jump to content

Lading .32 S&W Long


Trestokk

Recommended Posts

[søket gav ingen treff.]

 

Jeg skal begynne med lading i dette mikrokaliberet, og har alt av presser, dier, hylser, tennhetter, kuler og krutt.

Ladingen blir gjort på en enstasjonspresse (Evt 2 enstasjonspresser).

 

Spørsmålet er: Hvordan skal jeg måle opp kruttet? Jeg mener, finnes det en effektiv og nøyaktig måte å måle opp kruttmengder under 2grn?

Jeg vurdere å lage en "dipper" av en hylse selv, evt kjøpe en slik Lee Disk Powder Measure, bare med mikrodisk.

 

Eller finnes de en annen prismessig overkommelig løsning for oppmåling av mikromengder V-N310?

 

 

Tar gjerne i mot alt av tips og erfaringer på lading av .32 SW Long med både WC og RN kuler.

 

En god kilde til tomhylser er også savnet.

Link to comment
Share on other sites

Gjør deg selv den tjenesten at du kjøper det kruttmålet fra Lee som du nevner, det er billig,raskt i bruk og nøyaktig.Å bruke en dipper tror jeg du blir fort lei av. Om økonomien tillater det så kjøper du også en turret presse fra Lee, du lader bare ett og ett skudd om gangen men mye raskere enn ved bruk av enstasjonspresse.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei.

 

Har noen spørsmål angående lading av .32 S&W L til Walther GSP.

 

Hvilken diameter, har dere erfaring med, det er på GSPene. Eller kanskje det er bedre å spørre, hvilken diameter går best, .314" eller .315" :?:

Vet det beste er å slugge løpet, men har verken løp eller kuler for hånden for øyeblikket. Så litt kvalifisert synsing er greit :smile:

 

Har tenkt å gå for Mimek 78 grs WC, noen som bruker denne :?: Ser at de fleste ladninger er med tyngre kuler, 98 grs, noen grunn for det :?:

 

Var også tenkt å bruke N310 til denne ladingen, må vel da investere i en X-small kruttsleide til Dillon målet :?:

 

Til sist, hvor viktig er det å sortere hylser til 32 S&W :?: Er det noen begrensning på levetiden på hylsene når de brukes til moderate ladninger i pistol. Er det bare å bruke de til de sprekker eller forsvinner, eller... :?:

 

Mange spørsmål på en gang, men håper noen kan si noe klokt.

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Jeg har slugget min '90 GSP til 7,96 mm eller .3136 og bruker .314 98gr fra klette med 1,5 gr Norma R1, COL 24,6. Ser bra ut. Prøvde noen hjemmestøpte i 88 gr men fikk ikke målt D på dem før jeg skjøt meg tom, men noen av de kom sidelengs i blinken særlig hvis jeg satte dem jevnt med hylsa. Hvorfor er jeg ikke sikker på, noen som kan bidra her?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...