Jump to content

Satser for lønn på kommunalt skadefellingslag


Snoalta

Recommended Posts

Hei.

Er det noen som vet hvor jeg kan finn ut hva som dekkes av den 1000 kr som jegere får for å være med på ett kommunalt skadefellingslag?

Har hørt at de får 1000 kr dagen, men er det andre utgifter du får kompensasjon for?

Skulle gjerne sett den forskriften.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Er det noen som vet hvor jeg kan finn ut hva som dekkes av den 1000 kr som jegere får for å være med på ett kommunalt skadefellingslag?

Har hørt at de får 1000 kr dagen, men er det andre utgifter du får kompensasjon for?

Skulle gjerne sett den forskriften.

 

Hva menes med "Kommunalt skadefellingslag" da?

Viltnemda, eller et lag som ev. må stables på beina hvis det blir skadeskutt eller påkjørt rovvilt?

Visst ikke at det var egne satser for dette. Er det likt for alle kommuner,eller settes dette individuelt i hver kommune?

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner med at du mener rovviltfellingslag? i såfall gjelder følgende:

 

Skulle gjerne sett den forskriften

 

Det eneste du finner om dette er i roviltforskriftens § 9 siste ledd.

 

Måten en løser det på i praksis er at kommunen sender inn antall timer og km kjørt i forbindelse med felling, eller fellings forsøk. Fylkesmannen gir så en liten "pott" med penger til kommunen som kommunen igjen deler broderlig på de som har deltatt.

Link to comment
Share on other sites

Det har vært ute på høring med forslag til kompensasjon for skadefellingsforsøk.

Der var bl.a. den 1000,- lappen nevnt.

Mange instanser har uttalt seg, og tror ingen har vært enige i kr 1000,-

De fleste henviser til fylkesmannen i Troms og Sør Varanger kommune. Der har de timesats så vidt jeg har forstått.

Timesats med natt og helgetillegg er det eneste fornuftige.

Har selv sittet ute begge nettene i helg, samt hele lørdagen attpå. Blir litt forskjellsbehandling mot de som evt var ute en tur på torsdag ettermiddag, hvis det var "flat" tusenlapp som gjaldt.....

 

Kompensasjon ut over den lønnen det evt blir er diett og kjøring, og dokumenterte kostnader selvfølgelig (bompenger etc)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...