Jump to content

Pistol til militærfelt med lite grep?


PTHammer

Recommended Posts

HK P7M8. Tror ikke du finner slankere umodifisert grep:

hkp7.jpg

 

Må desverre på bruktmarkedet for å finne en. Greit avtrekk, og oppspenneren i grepet gjør den svært sikker. Var forholdsvis dyr i utgangspunktet. Omladningsprinsippet og den lave kjernelinjen gjør at rekyl oppfattes som svært sympatisk. Bør ikke bruke ammo uten mantel/belegg, da låsingen er basert på gass (Lite hull rett foran kammeret som påvirker et stempel under løpet og låser sluttstykket til kula er ute av våpenet og gasstrykket i pipa forsvinner.). Løpet sitter også fast i ramme, også gunstig for presisjon. Når man slipper grepet på pistolen, så spennes våpenet ned, og er så trygt som et våpen med skudd i kammeret kan være.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo tittet på Tanfoglio også, kurant våpen til banebruk.

Personlig ville jeg kanskje beholde den gamle. Med det man får igjen for den og hva man må legge imellom for en ny, kan man gå ganske bananas og pimpe opp den gamle til til det ugjenkjennelige.

En Springfield er ganske ettertraktet som utgangspunkt for bygging av "raceguns". Bare litt nysjerrig, er den sort eller rustfri? Helt std. og event. Fi Brasil? Siste har egetlig ingen betydning. Noen rynker litt på nesen over det, men de vet skjelden hva de snakker om. Kan sende mer utfyldende pm.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tilbakemeldinger.

 

Sig 210 i forskjellige modeller nytt og brukt, tror jeg kan være et godt valg

Da tror jeg de bør ringe fra Hamar, på lørdag :D

Den ligger nok utenfor vårt budsjett, om jeg har forstått ryktene rett.

 

 

Det kan hjelpe en del med slim grips istede.

Skal sjekke dette.

 

Bare sånn for å være på den sikre siden - hun har flatt fjærhus ??

Jepp :)

 

 

En Ed Brown beavertail og nettskjæring av frontstrap'en monner en del også.

Aner ikke hvor beavertail stammer fra, men den er der. Det er også nettskjæringen

 

 

HK P7M8.

Denne kjenner jeg ikke til, men skal vel ha flaks for å komme over en slik.

Skriver det bak øret, og så kan det jo hende det dukker opp ett slikt "dyr" en gang :)

 

 

Man kan jo tittet på Tanfoglio også, kurant våpen til banebruk

Mener en i klubben har en, så da er det nok mulighet for lån.

 

Kommer nok til å beholde våpenet. Er jo flere i familien som skyter + at yngstejenta på 15 år, syns den er stas å skyte med.

Fremtidig arv, tenker jeg :D

Link to comment
Share on other sites

Lite sidespor, alltid hatt et godt øye P7'en siden den kom. Innovativ, hi-teck. Sånn liker man. Helt til de dukket opp en adledning å prøve en. Så da lurer jeg på. Er det bare meg, eller kjennes den rekylfjæra som 18 - 20lb. Skal virkelig klyper å spenne opp. Med mindre fruen er norgesmester i håndbak eller av de gammeldagse, husmødrene med skurebøtte og langkost. Kunne vri vannet ut av granitt. :shock:

 

Det var dagens værbale fargeklatt. :moresarcasm:

Link to comment
Share on other sites

Sånn, på sporet igjen.

Har da faktisk noe som kan brukes. Bestilte et sett Slim Tech Grips for et prosjekt hvor det ikke ble brukt for en god stund siden. Faktisk ganske pene. Ser ut som det er laser nettskåret i Rosewood. eneste haken ved det hele er at det må byttes til flatere grepsbushinger.(følger med + store blanke skruer) De kan være ganske gjenstridige å få av. Fort gjort å f....e opp begge deler. Gjengene er hårfine og kryssskjærer bare man ser litt skrått på dem.

 

Høres jo ut som det meste er på plass, så da er det bare kronen på værket da. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...