Jump to content

noen som har løsning på problem med for for lite tilt


sselg 1971

Recommended Posts

har akkurat fått skutt inn min shultz og larsen. ha fått montert en picatinny skinne og era ringer på leopolden og zeiss.omstendighetene sier at ragnar hansen ikke hadde noe data på 15 moa skinne så han satte på 10 moa skinne å mente det skulle holde. leopolden er så vidt jeg rekker etter tabell å komme ut til 1000 meter og zeiss 3-12x56 med bdc. rekker jeg så vidt ut til 600 meter.brukt opp mestparten for å komme opp på 100 meter.lure på at nermere 15 moa skulle blitt nok tilt for å nå ut til 1000 meter + på leopolden. som det er nå har jeg ca 45 moa opp og 45 moa ned på leopolden.foresten en vx 6.5-20x50 LR.har 6.5x55 løp i nå. blir nok litt bedre med 300wm løpet. leste noe om et stykke her på kammeret om noen som hadde skims under skinna.og eventuelt hvor mye.er det stabilt nok.er det noen der ute som har vore bortig dette problemet.eventuelt annet forslag?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

...har laget shims av følerblad mellom ring og base (bakre) på min Tikka T3 super varmint 300 win mag...brukt børsa tilnærmet daglig siden i sommer, og den har humpet på snescooter og firehjuling...ikke bevegelse på noe som helst så det funker ihvertfall på min børse...tilsvarer omtrent i overkant av 20 moa. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...