Jump to content

Ett mulig aktivitetsproblem..


Hedmarkingen

Recommended Posts

Jeg har en søknad på rifle, kaliber 7mm-08 til behandling.

Det eneste jeg bekymrer meg for, er det faktum at jeg av diverse grunner ikke synes noe særlig om å kjøre 2 timer vær vei til Kongsberg som da er nærmeste MS bane, og at mitt lokale våpenkontor muligens ikke vil vise forståelse for dette. Jeg har iallefall i tilfelle en uførediagnose jeg muligens kan vise til..

Jeg er aktiv i HIL, og aktiviteten der er iallefall god nok.

Jeg har skrivi øvelse,blinkskyting,konkurranse som ervervgrunnlag på søknaden.

Jeg er også medlem i MS forbundet, via Eidsvoll.

Det er iallefall mer en nok av DFS baner heromkring, det hender at jeg er på Lisætra å prøver meg på blinkene der med en revolver jeg har.

 

Så, hva slags mening og erfaringer har folket her inne med denslags ?

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke problemstillingen din, Hveem.

 

Alle som skal skyte metallsilhuett kan jo ikke bo ved siden av en metallsilhuettbane, om det var kravet ville det bli vanskelig å utøve sporten i Norge.

Øvelsesskyting kan du jo bedrive på alle skytebaner som er godkjent for ditt våpen/kaliber. Tilgang til banen har du så fremt du er medlem i klubben/skytterlaget som eier banen, og følger deres treningstider.

 

Velkommen som grovrifleskytter i NMF, og lykke til med treningen. :D

 

Grey Wolf

 

Edit: Skrivefeil

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Et mulig aktivitetsproblem (dvs. for lite aktivitet) er det vel ikke så mye å gjøre med, annet enn å sørge for mer aktivitet :D

Hvor langt man orker eller gidder å kjøre for hobbyen sin er jo veldig forskjellig fra person til person. Noen kjører fra østlandet til Alta for å skyte et stevne, andre gidder så vidt å delta hvis de må kjøre mer enn 15min. Det har med motivasjon og en hel del andre faktorer å gjøre.

At man ikke gidder å kjøre 2-3timer hver vei for å trene flere ganger i uka tror jeg de fleste har forståelse for, men det hadde jo gått ann å ta en tur i løpet av året kanskje? Kan jo ta det som en ferietur :lol:

 

Det er forøvrig Eidsvoll som er den nærmeste MS banen for dem som bor i området rundt Mjøsa. Litt avhengig av hva man legger i MS bane selvfølgelig. Hvis man forventer et ferdig oppsett hvor man ikke trenger å gjøre spesielt mye selv så sliter man med å finne bane. Hvis man ser etter baner hvor det blir arrangert MS stevner, så finner du Eidsvoll i relativ nærhet.

 

Det arrangeres forresten MS luftpistol på Eidsvoll 20. februar 2011 fra 12:00 til 16:00, og jeg minner om at skyting med luftpistol også teller som aktivitet. I tillegg til at den typen skyting nok er den beste treningen du vil kunne få. Klubben har helt utmerkede luftpistoler til utlån.

 

edit; rettet dato

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Lurer på om jeg også kan kalle dette et aktivitetsproblem, bare med motsatt fortegn. Jeg har vist litt for mye å tenke på, så her har jeg surret litt (mer enn vanlig). :shock:

 

Det er altså jeg som arrangerer skytingen på Eidsvoll både 19. og 20. februar, samt generalforsamlingen 19. februar.

Når jan egil skrev at det skal være riflestevne på Eidsvoll 19/2 så tenkte jeg det værste og lurte på om noen av de andre gruppene i klubben hadde satt opp skyting selv om vi har booket banen :D

 

Når vi nå først snakker om "Vinterskytingen"; den er ikke lagt opp som et vanlig MS stevne. Det skytes på poengdelte pappfigurer, og det er kun 5 skudd pr. serie.

Som man ser av terminlisten og oppsummeringen som jan egil har gjort, så er det ikke kun fin rifle som skytes - det er flere forskjellige våpen som kan benyttes.

 

Det er imidlertid en form for aktivitet, og dere er velkommen til å delta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...