Jump to content

løfte hi terrier......


stella

Recommended Posts

Vi var på ferie i sverige og vi trimmet våre hunder med svømming som vi pleier..... . Etter en liten stund kom en DIGER rottweiler. Jeg har ikke gode erfaringer med rasen og "Komanderte" min mann til å koble hundene for at de ikke skulle løpe opp til rottisen. Min mann gjorde det, men den siste hunden fikk han ikke tak i med en gang da hun ELSKER å svømme. Han tok henne til slutt i nakken og løftet henne rolig opp et kort øyeblikk, rolig både han og hunden. Dette dreier seg om en terrier. Hunden logret fortsatt og var happy, vi har løftet henne som dette mange ganger.....MEN en mann som snakket norsk så dette og gikk bananas.... Han skulle drepe oss og melde oss til dyrevernet osv osv. Kona hans måtte stoppe han fra å "slå oss i hel". Vi hadde med våre små barn og som sagt 4 hunder så vi gikk rolig vekk......

 

Hva synest dere om dette ?? Er vi dyremishandlere ???? Kan man ta hunden rolig i nakken mens man venter på at halsbåndet skal vere på plass??????

Link to comment
Share on other sites

Gjør jeg ofte når jeg jakter eller løfter terrierne inn i bilen. Venner hundene med dette fra dag 1 , mine terriere har aldri tatt dette som straff , det er bare slik vi gjør det. Når vi er ute og det regner , snør eller de har vært å svømt i havet etter en mink , eller trenger hjelp opp en bratt skrent ( noe vi har mye av her ) så er den beste måten å håntere hundene på å løfte de etter nakkskinnet.

 

" dyrevernere " finnes det mange av , men det er ikke alltid de vet allting best allikevel :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...