Jump to content

Valet och kvalet


300grains

Recommended Posts

Jag har tänkt skaffa ett lågförstorande sikte till min lätta 375:a. Tänkte först att, eftersom införskaffningen styrs av vikten, så blir det Leupold 1-4 eller 1,5-5. Men, har läst lite här och överallt att märket inte är vad det brukade vara. Dvs den håller inte kvalitetsmässigt, sen att servicen är riktigt bra räcker inte. Jag vill ha siktet för användning inte på verkstad. Vad tror ni? Törs Leupold införskaffas? Andra lätta alternativ?

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du trenger å tvile på Leupold. Jeg har hatt mange av de, bare fra VX III serien. God optikk(Dagslys), nøyaktige, repeterbare og solide. De er forsatt kjent som noe av det mest pålitelige som finns. Ville valgt VX III serien eller høyere hvis du går for Leupold. Jeg foretrekker medforstørrende retikkel og cm. klikk nå for tiden. De beste modellene fra Zeiss m.fl. har bedre optikk, og betydelig større synsfelt. Tyskerene har også god nok øyeavstand syns jeg, f.eks. Victory har 90mm. Smak og behag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt min Leupold Vari XIII 1,5-5x20 montert i Leupold QR montasjer på min .375 H&H i 11 år nå UTEN problemer overhode :D . Min kikkert har tysk retikkel...nr 4 er det vel..? Veldig fornøyd, og kunne ikke tenke meg noe annet. Pen er den også. Men nå tildags, blir man jo ofte sett på som en idiot, om man ikke har Zeiss... med lys, større jo bedre :? Dem om det, kjøp Leupold du :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...