Jump to content

CZ 75 SP-01 SHADOW 100 meter med anlegg.


quinky

Recommended Posts

Tok med meg "praktisk" pistolen på riflebanen her om dagen. Må si jeg er ganske imponert over resultatet jeg fikk.

Det kan umulig være veldig vanskelig (med litt trening) og skyte storviltprøven med et tilpasset håndvåpen.

Er det forresten noen som vet hvorfor det er ulovlig og bruke håndvåpen på jakt i Norge ?

 

 

24840448.jpg

Link to comment
Share on other sites

Er det forresten noen som vet hvorfor det er ulovlig og bruke håndvåpen på jakt i Norge ?

 

Er ingen ekspert, men tror du sliter med kravet til anslagsenergi på 100m og så er det noe med muligheten til å skyte 5-6 skudd på rappen etter vilt. Samt at en skjeldent har med seg benk i skogen ;)

 

Flame on :)

Link to comment
Share on other sites

problemet er vel stort nok med alle rifle og hagleskytterne som rusler rundt i skogen uten å ha nok kompetanse til å skyte på noe levende, om vi ikke skulle slippe til cowboyer med 44 magnum som klarer kravet på en elektronisk skive :lol:

 

 

fyyyyyyyyr er det heeeeeeeeeeeer!!!!

Link to comment
Share on other sites

Er det forresten noen som vet hvorfor det er ulovlig og bruke håndvåpen på jakt i Norge ?

 

Er ingen ekspert, men tror du sliter med kravet til anslagsenergi på 100m og så er det noe med muligheten til å skyte 5-6 skudd på rappen etter vilt. Samt at en skjeldent har med seg benk i skogen ;)

 

Flame on :)

 

 

Sett mange elgjegere som skyter elg liggende...?

Man MÅ ikke skyte ned hele skogen fordi om man har et våpen som tar mer en 3 skudd heller.

 

DN sin bestemmelse om at håndvåpen ikke er kosher i skogen er et meget godt eksempel på forbud som er tuftet på antagelser fra mennesker som mangler erfaring eller fakta om det man mener noe om.

Link to comment
Share on other sites

problemet er vel stort nok med alle rifle og hagleskytterne som rusler rundt i skogen uten å ha nok kompetanse til å skyte på noe levende, om vi ikke skulle slippe til cowboyer med 44 magnum som klarer kravet på en elektronisk skive :lol:

 

 

fyyyyyyyyr er det heeeeeeeeeeeer!!!!

 

Problemet er vel heller sånne som deg, som sier på et åpent nettforum at jegere generelt ikke har kompetanse nok til å skyte levende vilt :lol:

Link to comment
Share on other sites

For noen år siden var vi en liten gjeng revolverskyttere her lokalt, som drev å skjøt med div. magnum kalibre på den lokale riflebanen.

Sto en selvanvisere på 100 m, og etter relativt kort tid, så plinga det jevnt og trutt borte i lia.

En dag jeg var på banen var det en lokal jeger som skjøt ved sida av meg, på reinsfigur.

Trente til jakta sa han.

Vitset litt med meg, og mente det ville være umulig å treffe noe med revolveren.

Tror jeg tok motet fra han, da jeg satte 6 skudd, (bedre samling enn han) innenfor treff området på skiven.

Han pakket sammen og reiste :D

 

Ja, så det er fult mulig å skyte opp med revolver. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...