Jump to content

Browninga a-bolt, fabrikkgjenger og varm pipe?


anmoe

Recommended Posts

Har begynt å vurdere browning sin a-bolt, og ser den kommer fabrikkgjenget for lyd-demper.

Ser gjengedim er 1/2” x28 UNEF. Hvilllke dempere kommer med denne gjengedim? Eller er den så ugunstig at man må gjenge om for å få på en standard demper? Ser at mange er fornøyd med rifla, men lurer på hvordan den er med tanke på varmeutviklling i pipa? Blir den fort varm og sprer skudda etter noen skudd på bane?

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg har en Browning A-bolt SS i kal. 30-06 som var ferdig gjenget fra fabrikk. Jeg tror gjengene har dim m 14x1,5 eller m 14x1 husker ikke helt. Jeg har en hausken standard demper, den er laget slik at den kan tilpasses alle typer gjenger med en innsats som skrus inn i demperen, innsatsen passer de gjengene din rifle har. Hvis du velger Hausken (vet ikke hvordan de andre demperne fungerer) så har den en flens laget av vinyl som skal være tilpasset rifleløpet ditt, dette brukes å gjøres hos børsemaker, jeg fikk problem med dette fordi jeg bare bestilte demper med rett insatts uten å få tilpasset vinylflensen. Selv om rifla er ferdig gjenget bør du få tilpasset demper til rifla hos børsemaker. Pipa er tynn så den blir fort varm, men jeg har ikke merket treffpunkt forandring av den grunn. Jeg greier å skyte samlinger innefor en femkroning, med rifla, om amunisjonen er god.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...