Jump to content

220 swift?


langskalle

Recommended Posts

Hei, jeg har fått den gamle 220 swiften til farfar. Jeg prøveskjøt den med de 3 eneste kulene som var igjenn. Den er helt drøyt presis! :P

 

Men da kommer problemet, ammoen er litt i dyreste lager for en 17 åring. Så jeg lurer på å starte å lade selv. Jeg har 50 hylser som ser hele og fine ut. Farfar mente vell å lade disse selv, men når han ikke er med oss lengre så må jeg nok gjøre det selv. det ligger noen dunker med forskjellig krutt, tennhetter og kuler her også. Det eneste som mangler er verktøyet, jeg tror det er gått til en onkel av meg. Kanskje jeg kan få lånt ladesett av noen jeg kjenner.

 

1) Er hjemmelading for vanskelig for en 17 åring?

2) Noen som har tips til eventuelt en bok som er kjekk å ha ang lading av 220 swift?

3) Kanskje jeg også kan starte med hjemmelading for 308. min også?

4) Sparer man mye på lading av 220 swift og 308.?

5) Hvor mye koster det mest nødvendige utstyret man trenger?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ser oppe på den øverste menyen så står det noe som heter "søk". Der vil du bla. finne ut at:

 

Ladeboken er det du trenger. Der står alt du trenger å vite. Hvis ikke så finner du resten på søk knappen.

 

Finn ut hva slags krutt det er din farfar hadde. Hvis det er umerkede bokser så hiv de.

Link to comment
Share on other sites

3) Kanskje jeg også kan starte med hjemmelading for 308. min også?

 

ladeboken har de vel på de fleste bibliotek. Lån den og les den fra perm til perm. Og kjøp din egen.

 

220 Swift er en patron med stort hylsevolum ift. kulestørrelse, det gjør at den kan være litt mer kresen/krevende å lade for en nybegynner. Ville derfor startet kanskje med 308'en dersom du er helt fersk på dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...