Jump to content

links?


liedholm

Recommended Posts

Er vel stokken som er litt forskjellig vridd?

 

Nei, det er helt mulig å skyte greit med høyrehagle. Selv skyter jeg links, men aldri skutt med en linkshagle. Men når du skal kjøpe ny, noe jeg skal snart, så er det vel egentlig bare lurt å kjøpe links. :wink:

Link to comment
Share on other sites

På automat og pumpehagler kan sikringen bli feil. Ikke noe problem på OU eller SS. Billige hagler er som regel rett som et kosteskaft dyrere hagler har som regel Castoff eller Caston der vil ei hagle til høyre skytter passe dårlig til en links skytter.

Link to comment
Share on other sites

jeg er selv links skytter og har ikke hatt noe links hagle, men de gangene jeg har lånt en links hagler på en leirduebane har treffprosenten gått veldig opp, så det har helt klart noe for seg at stokken passer. nå har jeg en remington 870 pumpehagle, og denne er rett i stokken, skal ikke si jeg treffer dårlig med denne hagla sammenlikenet med hvor lite jeg trener med den.

 

Ellers dersom du skal ha O/U ville sett på baikal, disse er relativt rette så passer ganske greit, men mener J&F tar 500 for å gjøre den om til links. ( de damper og vrir vel stokken)

Link to comment
Share on other sites

På automat og pumpehagler kan sikringen bli feil. Ikke noe problem på OU eller SS. Billige hagler er som regel rett som et kosteskaft dyrere hagler har som regel Castoff eller Caston der vil ei hagle til høyre skytter passe dårlig til en links skytter.

 

Når du sier billig, hva tenker du på da? Har tenkt meg en silma finnskogen O/U eller en lincoln premier. begge disse ligge på ca 10000. er dette viktig da?

Link to comment
Share on other sites

Det heter vel offisielt "cast on" og "cast off" for links og ikke links (husker ikke hvilken som er on og off). Jeg tror det er viktigere at haglen passer deg, enn at den har rett vridning. Selv har jeg opplevd å skyte 20 av 20 med høyre hagle selv om jeg er links skytter og har links hagle. (klarte kanskje maks 10 av 20 med min egne på det tidspunktet :oops: )

Link to comment
Share on other sites

Så kan du også kikke på Lanber Gyttorp, ligger vel i år som i fjor på 7.990,-

Ei av norges mest kjøpte hagler, ingen tillegg i prisen for links men sjekk at hagla passer deg....

 

Franchi Fast One ligger på 9990,-

fin halvauto som kan justeres mellom links og rechs + at du justerer høyden på kolben - denne får man til å passe de aller fleste :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...