Jump to content

Savage 93R17.. fleire som har kjøpt?


offshoremann

Recommended Posts

  • 2 months later...

bare slenger inn er par spørsmal om Savage 93R17 i 17 hmr.

 

den e jo billig,under 3000kr og jeg syns den ser egentlig ganske kul ut :)

 

men jeg er et CZ fan,er det noe stor forskjell på si en CZ 455 American 17 HMR og en Savage 93R17 F 17 HMR?

tenker på presisjon,kvalitet ect :)

 

MvH

 

Ole V

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg er også nysgjerrig på denne. Hvilke utgaver er det folk her inne besitter?

Jeg vurderer en GV pga pris og at jeg kunne tenkt meg å prøve meg på å montere ny stokk for første gang.

Denne har jo også, som V'n forteller, tungt løp og egner seg nok godt til å bygge ei wannabe skarpskytterrifle på.

 

Snakket med Jaktdepotet i dag og de mener at denne er utgått, men samtidig så sier de at de skaffer alle versjoner som finnes på Savage sine sider og der er GV fortsatt listet så jeg ble litt rådvill her.

 

Dette hadde vært et flott "prosjekt" å ha i tillegg til en CZ 455.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Jaktdepotet...

 

Jeg har ei Savage 93R17f (blånert løp med syntetstokk) som samler på kronestykket på 100 meter.

En kompis har en ZC455 med .17HMR løp som samler likedan.

 

Hovedforskjellene ligger i pris og finish.

CZèn har særdeles bedre finish, med en bra trestokk.

Savagen er lettere (syntetstokk gjør vel gjerne saken slik :mrgreen: ), og man slipper å tenke på treffpunktsendring om man demonterer rifle for justering av avtrekket. Som forøvrig er superenkelt ogman kan justere dette mye lavere enn på hva man kan på en CZ originalt.

 

CZ: bra finish, mykere gange på bolt, jevnt over gir den et bedre inntrykk av kvalitet.

Savage: Billig, lettere, langt fra så bra finish som på CZ men gir heller ikke inntrykk av dårlig kvalitet av den grunn.

 

Jeg valgte savagen grunnet studentøkonomi. Jeg har ikke angret på kjøpet og tror denne rifla blir å overleve både meg og sønnen min når den tid kommer.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Burde man velge denne typen stokk http://www.bucksandjakes.com/savage-93r ... 17hmr.html" target="_blank i stede for denne http://personalsecurityzone.com/cgi-win ... ctID=25323" target="_blank

 

GV modellen er kanskje den beste, rimelig og høyden på stokken ser fin ut

Tenker på hva som er best for kikkert

 

Er nesten dobbel pris fra brj til f modellen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...