Jump to content

Problemer med fjærer til sp01 shadow.


Børge

Recommended Posts

Jeg har fått litt problemer med min sp01. jeg får ikke tatt avrekk. Børsemakeren mener dette skyldes en fjør som legger press på to armer som skyves bar til avtrekker utløseren.

Jeg vet ikke hva denne fjæren heter eller hva armen som den skyves mot heter men fjæren har nr 34. Noen som vet noe om dette?

Eller vet om hvor man får bestilt ny fjær + trimmfjærer til denne pistolen?

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Er det en liten, Y-formet fjær som er skrudd fast nede i ramma over avtrekkeren ca? Jeg har skiftet den fjæra i min CZ75B, de har vel så å si identisk mekanisme. Sjekk først om den er skikkelig skrudd fast, hvis den er skjeivt eller svakt skrudd fast, får du problemer. Selve fjæra mi var skjeiv og svak, og når det kom litt møkk i mekanismen, mellom de to "armene" og innsiden av ramma, ble den av og til sittende fast, noe som førte til at jeg ikke fikk tatt avtrekk. De to armene kalte børsemakeren min for "avtrekkerbroa" om jeg husker rett, fjæra het "returfjær for avtrekkerbro." Jeg fikk bestilt ny via børsemaker, byttet og problemet har ikke vist seg siden. Alle norske forhandlere av CZ bør kunne skaffe deg en slik fjær. Det kan hende at det vil lønne seg å polere anleggsflaten mellom avtrekkerbroa og ramma i tillegg. Bare husk på de strenge reglene om du skyter praktisk i Production-divisjonen. Her bør du også passe på å holde rent og ha en liten oljedråpe.

 

Edit: Denne fjæra her? http://czcustom.com/cztriggerbarlifterspring.aspx 10$ + brevporto fra Angus er også en mulighet...

Link to comment
Share on other sites

@Børge

Opplevde det samme med min SP-01 Shadow som jeg nå har solgt. På den var det skruen som fungerer som avtrekkstopp i avtrekkeren, som hadde løsnet og derfor låste avtrekkeren fra å gå langt nok til at avtrekket kunne gå. Sjekk dette først om du har tilsvarende løsning på avtrekkstopp på din pistol. Dette var orginal på min Shadow. Etter å ha låst denne skruen med Locktite var problemet løst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...