Jump to content

Hvordan legge fra seg/henge honning i mårfeller.


Moosehunter

Recommended Posts

Lurer veldig på om noen har andre gode ideer om hvordan man legger eller hvordan man fester honningen i mårfeller??

Hva bruker dere å legge honningen i??

Har lest endel om såkalte honningtamponger???

Er det vanlige tamponger dyppet i honning?

Bruker mest kasser med Belisle,og noen Syningfeller.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kommer litt an på hva slags felle det er snakk om, er det åtekammer kliner jeg bare inn en god klump med en skje. I eks. haugenfelle kan du lage en pose av vedsekk eller ett rent stoff som du knyter fast.

Ett annet alterativ er å varme honningen litt å legge bandasje oppi, så tar du bare den honningtrekte bandasjen å surrer rundt utløseren til du har en passelig klump.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker lyse nylonstrømper (damestrømper). Trer strømpa over hånda, tar en god neve honning og vrenger strømpa av hånda. Knyter deretter knute, kapper av strømpa og henger "honningeplet" i fella. Fungerer i mine øyne utmerket og jeg slipper å varme honning og dyppe tamponger o.l.

Link to comment
Share on other sites

Kan bare et gammelt tips som jeg modifiserte litt.

Hvis man bruker gjæret honning så lukter den selv om det blir beinkaldt i været. :wink:

 

Ofte er den da såpass tynnflytende at det er null problem å dyppe vanlige tamponger i honningen.

 

Og for de som lurer, honning gjærer ikke med mindre du tynner den ut litt med vann.

Enda bedre funker det med en skvett vørterøl, da starter gjæringen kjappere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...