Jump to content

Våpensøknaden borte i posten. Hva gjør jeg?


Mas-36

Recommended Posts

Jaja folkens er det noen som har opplevd det samme og hvordan fikk dere nye søknad?

 

Saken er som følger for over 1 uke siden sendte jeg en våpensøknad til en butikk i landet...De har ikke motatt søknaden så da må den ha blitt borte i posten. Må jeg søke på nytt( og betale) eller holder det å fylle ut en ny og den invilges gratis? Eller hva skjer?

Link to comment
Share on other sites

Nei tante blå og deres arbeidstider passer ikke med mine og da jeg har pause på jobben og kan ringe så har de pause og er ikke tilgjengelige. Får ikke snakket med de før på fredag da jeg slutter tidlig.

 

Derfor jeg lurer på om noen har opplevd det samme og hva som ble gjordt i deres sak.

Link to comment
Share on other sites

Opplevd det samme, men det var en søknad som ble sendt med som vedlegg på noe annet jeg sendte til onkel politi. Posten er til tider ubrukelig, vurderer heretter å sende våpensøknader rekomandert (da er det sporing på de).

 

Uansett så var tante blå grei, og aksepterte tingenes tilstand (eller så dukket orginal brevet opp til slutt, jeg vet ikke annett en at tingene ble innvilget).

 

Men nå leverer jeg brev og søknader til tante blå hos Lennsmannen (som tar kopi av alt han får mellom fingrene), eller jeg leverer de direkte i skranken på politihuset i Ålesund (ting som ikke involverer vandel).

 

 

Det er visst tilfeller der onkelpoliti har vært greie, og en har fått lov til å fylle ut og levere inn en søknad som de så har påført samme søknadsnummer. Og stemplet duplikat.

 

Uansett er det kun ditt lokale våpenkontor som kan svare deg på dette, da de ikke er forpliktet til å gjøre noe som helst i en slik situasjon. De kan faktisk nekte å innvilge noe som helst på omsøkt bruksområde (i tilfelle pistol o.l.) før det har gått en god stund over utløpsfristen på den bortkomne søknaden. Så husk å være høffelig, og omgjengelig. En har alt å tape på å gå hardt ut i en slik situasjon.

 

Forklar hvordan ting har seg, så ordner det seg nok om en ikke stresser for mye. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tja, du får vel først vente nokre dagar. Med mi erfaring med Posten i det siste så er ei veke ikkje nok.. Du får vel først sjå det an nokre dagar til før du kontaktar politiet. Dei skriv nok ut ein duplikat etterkvart som "Vingemutteren" skriv. Trur ikkje politiet er vanskelege slik (heller ikkje på Sunnmøre), men det bør nok gå lenger tid enn ei veke...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Har et lignende dilemma, jeg sendte avgårde utfylt søknad i forbindelse med salg av en jaktrifle. Snart et år senere så havner den i retur hos mine foreldre da jeg stod uten adresse pga flytting. Hva gjør vi nå? Fyller ut ny sammen med kjøper eller forklarer onkel saken?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...