Jump to content

hullbilde på montasje til mauser


Hammers

Recommended Posts

Det er vell en standard plasering av hulla på mauser uansett vell?

 

Har 3 forsjellige mausere som eg har fått gjenget av 3 forsjellige børssemakere og alle 3 har samme plasering av hullene.

 

Har og byttet forsjellige baser som eg har bestilt og alle passer rett på.

Om du ikke borer på rette plassen så blir det litt ildt å bestille ferdige baser.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

vist det fins jigger så er det vel en standar på det...?

 

 

ja thomas, kanskje det er like lett...:P

får ta en tur ned i kjellern te fatters... han trudde kanskje han hadde noen liggende...

 

Men da koker det ned til att jeg bare kan legge basene oppå kassa butt i butt frem/bak, merke opp/ måle for så og borre ivei...?

Link to comment
Share on other sites

Jigg eller ikke, på den fremre basen bør du passe på å få det bakre hullet i "tomrommet" mellom annleggsflata for låseklakken og brystningen for løpet. En B-square jigg vil muligens ta høyde for dette. Posisjonerer du bare basene for å borre bør det bakre hullet ligge minst 12mm foran bakre del av låsekassehalsen. Deler av et gjenget hull gjennom låseflata ser ikke pent ut.

Link to comment
Share on other sites

Det er vell en standard plasering av hulla på mauser uansett vell?

 

Espen

 

Er nok desverre ikke så enkelt.. Mange børsemakere borer etter jigger fra f.eks. B-Square og lignende, mange etter egne jigger og noen retter opp basene og borer etter dem..

 

 

Kan hende det, men eg har iallefall 3 mausere som er borret av 3 forsjellige børsemakere og alle er likt borret, så det tyder iallefall på at noen gjør det likt. Ser ganske bra ut og.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...