Jump to content

antibac på spritbrenner


Vuldr

Recommended Posts

Raudsprit er etter mitt syn noko drit å ha på fingrane. Måtte bruka det til å avfeitta hylser ei stund, og angra på dårleg logistikk. Brukar elles alkohol av obskurt opphav, luktar mykje betre. Viss folk klarar å fyra med antibac så vil eg gjerne høyra meir om erfaringane.

Link to comment
Share on other sites

Rødsprit som daglig vask er ikke å anbefale.

Det tørker ut hendene veldig fort hvis du ikke smører dem med noe fett etterpå.

 

Feltfingre er ett kjent ord for de fleste som har gjort sin plikt for landet.

Neglebånd og fingre tørker inn og sprekker. Meget ubehagelig.

 

Antibac er som regel tilsatt noen form for olje eller fett for å hindre dette.

Ofte glyserol eller lignende.

Link to comment
Share on other sites

OT: Antibac i skogen? tja.. hver sin lyst, sier nå jeg. God gammeldags håndsåpe har funket så langt i livet, og satser på at det kommer til å fortsette å holde i noen år til. :lol:

Men til topic: Har aldri hatt noe behov for noe slik, ei heller hatt med antibac ut i skogen. Har derfor ikke prøvd, men kan godt være det funker selv om spritprosenten kanskje er litt lav til å få noe særlig effekt ut av det.

 

Kan du ikke bare prøve å koke en liter vann med antibac på rødspritbrenner, da? Og rapportere tilbake hit, selvsagt. Helst med koketider med både rødsprit og antibac. Kanskje det blir en hit, eller havner i kategorien Ikke prøv dette hjemme.

Link to comment
Share on other sites

rødsprit fordamper så fort, at det tørker inn mens du gnir det inn. ulempen er tørre og sprukkene hender, ved bruk over lengre tid.

 

ingen form for antibac her i gård'n gitt! her legges snusen inn uansett om jeg har blod oppover hele armen etter vomminga!

 

mener selv at vi har godt av litt bakterier om vi skal få holdt imunforsvaret vedlike, syns det er litt overkant med bakterie hysteri rundt om nå, men for all del, er enig i at hygiene da man slakter i skauen er viktig!

 

 

 

 

 

 

General12

Link to comment
Share on other sites

hva slags stoffer er tilsatt i Antibac for å øke de bakteriedrepende egenskapene mest mulig
Beror på produkt. Gå til http://www.antibac.no, så kan du lese til øyet blir stort&vått.

 

70% sprit er faktisk meget effektivt alene, så jeg tviler på privatserien er tilsatt noe annet enn litt glyserol for hudens skyld og noe polymergreier for å gi litt konsistens.

I proffserien deres har du Antibac kirurgisk med klorheksidin (som finnes i vanlig sårvann) og Antibac Desisoft som er vannbasert, med PHMG (polyhexametylenguanidin) som virkestoff. Klorheksidin inneholder klor, PHMG inneholder endel nitrogen.

 

og hva skjer evt med disse når de brenner.... :?:
Kommer an på forbrenningen. Ufullstendig forbrenning med soting :arrow: Mye svineri du nok ikke vil ha i deg. Fullstendig forbrenning :arrow: Ørsmå mengder klorid (relativt harmløst) eller nitrogenoksider (som man uansett får rikelig av når man sitter i bilkø på vei hjem fra jobb, eller når man står og venter på bussen ved veikanten med biler kjørende forbi). Konsistensgiveren ender nok opp omtrent som spritgelé for stormkjøkkenet.
Link to comment
Share on other sites

og hva skjer evt med disse når de brenner.... :?:
Kommer an på forbrenningen. Ufullstendig forbrenning med soting :arrow: Mye svineri du nok ikke vil ha i deg.

var det jeg mistenkte, bare vanlig sjøvann som blir utsatt for forbrenning kan utvikle ekle stoffer såvidt jeg har skjønt (dioksinforbindelser...)

 

Må du virkelig ha med antibac på tur? :shock:

Hygiene, skal hjem en gang også. :wink:

Hvor er det du skal på tur... et eller annet kolera-rammet sted?

Ser for meg antibac o.l har mest for seg det det er mange mennesker og man ønsker å beskytte seg selv og andre mot smittsomme sykdommer. For vanlig tur-hygiene vil jeg tro såpe og vann er bedre egnet... :?:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...