Jump to content

Løpsprofil til S&W 27?


Fagerstad

Recommended Posts

Eg skal bytte løp på min S&W Modell 27 og er noko usikker på kva eg har lyst på. Eller om det finst fordelar/ulemper. Lengden blir nok 6-6.5", men om løpet skal vere rundt eller flatt på sidene veit eg ikkje. Er det nokon grunn til å velje f.eks. flatt kontra rundt? Ein rein smakssak?

Link to comment
Share on other sites

Runde "bull barrel" løp er det styggeste jeg ser, så om du skal opp på løpsprofilen hadde jeg vertfall frest sidene flate.

Og når du først skifter løp, legg på en tomme, 71/2" hadde kledd den revolveren godt. Vurderer selv løpsskifte i min 27, da blir det minst 10", viktig å ha lengre løp enn en viss herre fra Støren 8)

Link to comment
Share on other sites

Runde "bull barrel" løp er det styggeste jeg ser, så om du skal opp på løpsprofilen hadde jeg vertfall frest sidene flate.

Og når du først skifter løp, legg på en tomme, 71/2" hadde kledd den revolveren godt. Vurderer selv løpsskifte i min 27, da blir det minst 10", viktig å ha lengre løp enn en viss herre fra Støren 8)

Godt poeng, det blir flate sider! Hmm, løpsemnet er 12"....

Link to comment
Share on other sites

Hva er galt med det som står i?

 

M27 er laget for .357 magnum og har riflestigning 1/18 eller 1/20. Ikke sikkert at løpet egner seg like godt når man lader til lavere hastigheter og wadcuttere med lange bæreflater etc. Vanlig å installere løp med 1/14 stigning i feltrevolver. Hvis målet er magnumfelt, så kan vel neppe et nytt løp skade?

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...