Jump to content

22 long innstikkspipe i 3006


måltrosten

Recommended Posts

Hei,

Er det noen som bruker innstikkpipe (i for eksempel 22 long) i storviltrifla til å trene?

Er det noen som har erfaringer med dette? Har noen bestilt fra http://www.mcace.com/" target="_blank?

Arvet en tikka 30-06 som jeg aldri blitt helt venn med, så jeg tenkte kanskje mengdetrening vil kurere det. Jeg synes ikke at 3006 er så godt enget til mye trening pga rekyl, varme og kostnad.

 

Skjøt noen ganger med 22 long montert i ag3 i forsvaret. 22 magasinet var satt inn i magsinet til ag3en. Hvis jeg husker riktig så fungerte dette bra .

Men hvordan blir det å montere dette i magasinet til storslegga?

 

Har dette noe for seg?

Link to comment
Share on other sites

Fra siden til leverandøren

". We machine 22 rimfire barrels to the outside dimension of a rifle cartridge, and fabricate a centerfire to rimfire plug which enables the centerfire rifle firing pin to fire the rimfire cartridge! These inserts are extremely useful for indoor practice and teaching beginners to shoot. They are useful for taking small game at reasonable ranges (Remember the insert barrel is only one to to two inches long).

"

 

Du skal altså legge inn en overgang fra senter til randtenning mellom .22 patron og bolt. Ser ikke at dette er forenlig med en magasin løsning. :wink:

Link to comment
Share on other sites

For et par år siden hadde en jaktbutikk her på berget slike små innstikkløp inne. Jeg ringte om det, men fikk til svar av selger at det var ubrukelige greier med elendig presisjon. Kunne nok brukes til å avlive dyr i felle, men knapt nok noe mer, sa han. Dette var innstikksløp fra Krieghoff.

 

Det kan jo hende disse er bedre...

Link to comment
Share on other sites

Innstikkspipe og adapter til 22LR høres ut til å ha dårlig presisjon.

Men samme firma som nevnt over har jo også kammeradapter.

Da benyttes en mindre patron, men samme kaliber i rifla. Du bruker da det orginale rifleløpet ditt for å stabilisere kula.

F-eks 32acp i en 3006.

 

Skal man bruke 22LR-patroner, bør man ha et kammeradapter i en rifle med løp i kal22. F.eks 223.

 

Kunne vært morsom å prøve dettte.

Link to comment
Share on other sites

Heisan, har 22 innstikk til min mauser i 308, er en fantastisk presis liten sak. Tar litt tid å ladde da man må legge 22 patronen i et adapter som der ut som en 308 patron, men har 10 slike så det går greit. Ligger i en flott tre kasse som er market med WJF Kuno Johnssen AB. 22 pipa er like lang som 308 pipa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...