Jump to content

Smith & Wesson mod 27-2 cal 357


Morten B

Recommended Posts

Jeg har fått tilbut om å kjøpe en S&W 357 fra et dødsbo for 3000 kr. Våpenet fremstår som lite brukt og overflaten (blåneringen) er pen. Er dette en akseptabel pris?

Jeg vurderer å bruke våpenet på revolverfelt og lurer på hva som bør gjøres med den av tuning og eventuelt hva jeg må regne med i børsemakerutgifter. Jeg går ut ifra at "the sky is the limit", men hva bør inngå i grunnpakka :?:

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som en fornuftig pris. Du kan justere ned slagfjæra ved å skru forsikt på en skrue som sitter plassert foran på skjefteramma. Du vil da få et lettere avtrekk på double action. Mange liker å få montert en avtrekksstopp bak avtrekkeren og selv har jeg noen ganger bare klippet returfjæra til avtrekkeren - men la en fagmann kikke på det.

Link to comment
Share on other sites

Prisen er det ingenting å si på. Du trenger egentlig ikke å gjøre noen ting med den revolveren, kanskje slakke litt på stillskruen til slagfjøra til å begynne med og en litt mykere returfjær fra avtrekker. Mulig SA avtrekket ditt blir for lett da, men det kan fikses enkelt med en gummistopper bak avtrekker. Regner med det blir mest DA skyting uansett om feltskyting er hovedformålet. Men det er en stor revolver, har du små hender kanskje en rammestørrelse mindre hadde vært bedre. Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Løpslengde? Ser etter en slik i 6" (men kan ikke handle før en klagesak er avgjort, så jeg er ingen konkurrent til denne :wink: ).

 

Tuning er rett frem med disse, om nødvendig noe polering av avtrekksdeler. Men først og fremst bytte av rebound fjær, og nedjustering av spennet på hanefjæra.

 

Å se opp for, hobby smeder. Allt annet fikser proffene greit. :wink:

 

P.s. Er sterkt imot praksisen med å kutte reboundfjæra, det er mye bedre med en slappere full lengde fjær. Som er i stand til å resette avtrekkeren hele veien, enn en kappet fjær som fordrer at man slipper avtrekkeren som man hadde brent seg for å være sikker å full reset.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...