Jump to content

Våpen i gave?


Ny-Jeger

Recommended Posts

Hei. Eg lurer på korleis det er med å gje eit våpen i gåve til nokon? Eg har ein god kamerat han er aktiv jegar og skyttar og eg har lyst til å gjera stas på med å gje han eit gever han har ønskt seg lenge, er det såleis at eg fyst må kjøpa våpenet i mitt navn og så skriva det over på han eller går det ant på anna måte, problemet er at eg allereide har ei rifle i samme kaliber frå før og eg har egentlig ingen "gyldig grunn" for å anskaffa meg eit gever til i samme kaliber, Grunnen til anskaffelsen blir jo å gje det vekk.

 

Ny-Jeger

Link to comment
Share on other sites

Litt av sjarmen er jo selvfølgelig å få selge børsa i nevene, men jeg vil tro et gavekort er det enkelste å løse papirmessig. Hvis ikke kaster du uansett 465 kr ut av vinduet med å måtte søke på den til eget erverv først...

 

Om du har børse i samme kaliber selv har ingen ting å si, om du har mindre enn seks jaktvåpen registrert på deg selv. Jaktvåpengarderoben tilsier at du skal kunne ha seks identiske våpen om du måtte ønske det.

Link to comment
Share on other sites

Ta en tlf til blålysetaten å fremmlegge ditt budskap,så får du vell et råd som skulle tillsi at ditt problem løser seg. Det går sikkert ant å søke for han slik at han signerer papirene i etterkant når politiet ser hvilken årsak du har for å gi han et våpen :idea:

Du trenger ikke flere venner :mrgreen: ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...