Jump to content

samme børse til .223 og .308


Busemann

Recommended Posts

både sauer og blaser går ja, men du må ha nytt sluttstykke/ sluttstykke hode. hadde selv sauer i 223, 6,5x55 og 35 wheelen, men som sakt, du må ha ekstra sluttsykke.

 

Dersom du går for sauer så kjøp i 223, og bestil ett ekstra sluttstykke til sauer 200, så får du en børsemaker til å frese det hullet som skal til for at sikkringen skal virke. å bestille ekstra sluttstykke til sauer 202 tok to år uten at jeg fikk noe. (men så skal det sies at det var links jeg hadde bestilt da)

Link to comment
Share on other sites

lurer på om du ikke må bytte sluttstykke da og, surrer noe for meg at 22-250 0g 243 bruker et litt annet sluttstykke med færre låseklakker og har en stopper så du ikke trenger å repetere så langt, men ta dette med en STOR klype salt.

 

Selv har jeg i dag en sauer med Heen muffe og da bruker jeg samme sluttstykke på alt fra 22-250 til 9,3x62

Link to comment
Share on other sites

22-250 0g 243 bruker et litt annet sluttstykke med færre låseklakker ... ta dette med en STOR klype salt.

Tenk på blodtrykket og dropp saltet :wink: Ole har helt rett, sluttstykkene for .223, .22-250 og .243 har tre låseklakker, de andre har seks. Men for .22-250 og .243 er det jo en mulighet å bruke en Heen-muffe og standardsluttstykket.

Forøvrig, et sluttstykkehode til Blaser R93 koster ~2.000,-, et sluttstykke til en Sauer koster ~6.000,- sist jeg hørte priser på dem... Men en Sauer bruker "normale" kikkertmontasjer mens en Blaser-montasje koster ~4.000,- Gode rifler begge to, men det koster å være kar :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...