Jump to content

Må ha Olympus mju til kamerahus


Egil

Recommended Posts

Hei dere som har greie på foto, her har jeg fått et spruthus til et olympus mju 700 og 710.

Jeg finner ikke sånne kameraer på nettet som selges, skulle gjerne hatt hjelp til det.

Hadde vert veldig praktisk å fått brukt huset m kamera inni, til fisking, padling og regnvær.

Lurer på om noen vet om det er flere olympus mju modeller som passer i dette huset.

Vi har 2 sånne hus men ikkeno kamera som passer, er taknemlig for tips :)

Her er et bilde av huset som heter Olympus CWPC-02

 

Kamerahus.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mulig mju 1010 og 760 passer. Ser de er 3mm større, men finner forkjellig størrelser på forskjellige internettsider. Anbefaler deg å ta en tur innom en butikk for å prøve om det passer.

 

Noen linker:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=41597745

http://www.deal.no/produkt.cfm?id=104965

http://www.digit.no/wip4/mju-modeller_lansert_olympus/d.epl?id=153867

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Heisan, hvorfor ikke bare kjøpe et Olympus 850 SW som er vannsikkert ned til 3 meter og støtsikkertfra 1,5 meters høyde. Blir mye bedre a ta med seg en et kamera i et slikt sort hus som det der! Nå kommer også den nye modellen straks 1030 SW vanntett til 10 meter.

Link to comment
Share on other sites

Skal du kjøpe vanntett Olympus vil jeg fraråde deg 730 og 850! Altfor dårlig billedkvalitet! Hadde 730 selv, men den druknet heldigvis på et badeland. Fikk nytt på garantien og byttet til den nye 1030 som er vannvittig mye bedre!

1030 har ny optikk og er et glimrende lite kamera! Tåler det aller meste, og er lite nok til å passe fint lomma... og siden det er vanntett trenger du ikke bekymre deg, samme om du er på jakttur i møkkavær eller i en fuktig fest! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at jeg tenkte på olympus er jo at jeg har spruthus til dette, men skal jeg ikke bruke det er det jo det samme hva slags kamera jeg velger.

Har et canon ixus som jeg kjøpte i 2000, dette har virka bra og er jo gammelt nå, men solid har det vert.

Det tar jo ikke all verdens gode bilder, men størrelsen og at det har holdt så bra er avgjørende, men vann har jeg vert nødt til å unngå. Det blir bilder, men ikke mer enn det, men når det er så lett og robust så har det blitt med på tur, det er hovedsaken.

 

Tar å lager en ny tråd om emnet da tenker jeg, kan kalle den "Trenger allværskamera tips"

Link to comment
Share on other sites

Har et mju700 jeg også! Er to år gammelt fungert veldig bra med unntak av at blitzen gikk til streik for ei stund sia. Men det ble fikset på garantien, i tillegg hadde de skiftet skjermen bak uten oppfordring da den hadde fått noen stygge riper. Fin service!

Tar bra bilder i forhold til størrelsen, bruker det endel til å dokumentere skader på rovdyrdrepte dyr, og da er det viktig med god makro og brukbar blitz. Det har mju'en. Og en veldig fordel at det er så lite at det kan bo permanent i GT-jakken/skjortelommen.

Savner dog en god, gammeldags søker som det var på de gamle mju'ene. Virker mer ustødig å måtte se på skjermen/ holde det ut fra kroppen når man knipser. Jævla skjermene stjæler mye strøm, spesiellt under kalde forhold vinterstid. Lurt å invistere i ei godt polstret/isolert veske, LowePro f.eks. Og ha et ekstra kroppstemperert batteri tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

jeh har et slikt Mjau kamera. tar gjerne i mot et deksel jeg...

Du bor jo i bergen, så du trenger vel et :lol:

Betaler du for frakta skal du få et av meg, det er et hus, ikke et deksel. Vanntett til 3-4 meter.

Bare send en pm da med navn og adr.

Men du blir skyldig en kopp kaffe hvis jeg skulle dukke opp i Bergen en gang da :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Takk for tilbudet! Men vet ikke helt om jeg trenger et sånt. Kunne blitt noen spennende fiskebilder kanskje?

Men det burde vel være mulig å finne et brukt kamera som ellers bare ligger og støver ned? Kjøpte mitt, som sagt, for to år siden. Preus-kjeden solgte dem da ganske billig (husker ikke prisen) da de antagelig var "på tur ut". Men litt dumt å betale for mye, blir det noe feil og mangler så blir det fort uforholdsmessig dyrt å få det reparert.

Ellers, vannskade har jeg ikke hatt på de 3 mju'ene jeg har hatt. Så lenge pakningene er uskadd og på plass er de rimelig tette.

Vil ikke nøle med å anbefale en av mju-modellene, imponerende spesifikasjoner på mange av de nye modellene: http://www.olympus.no/consumer/29_digit ... _18625.htm

Pentax har vel også endel? Er det Optio W serien heter? Litt annen form og meny, men det er smak og behag...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...