Jump to content

Brukt walther gsp med tungt avtrekk


Tjommi

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har kjøpt en brukt walther gsp. Etter og ha sett litt nøyere på den og med hjelp av litt mere våpenkyndige personer, så viser det seg at avtrekket er ganske tungt. Det er montert et avtrekk for grovpistol og ikke 22 kal. på pistolen. Det jeg da lurer på er om noen vet om denne modellen kommer med slikt avtrekk, eller om det er ettermontert? ( iflg selger er den importert fra Tyskland og utifra rammenr er pistolen ca 25 år gammel), evt kan man justere avtrekket slik at det blir lettere?

 

Takk for oppmerksomheten.

Link to comment
Share on other sites

hei,

 

Jeg sjekket med stenvaag og det finnes to avtrekk et 1000 og et 1360. Jeg har 1360 avtrekket. I og med at jeg skal bruke den som finpistol så må jeg vel bytte hele avtrekket? regner med at jeg ikke får det så lett som 1000 uansett hvor mye jeg skrur. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har du inspisert avtrekkermodulen og sett om det kan være mulig å sette inn en svakere fjær?

En ny 1000 g avtrekksmodul 'kommer ikke billig', som amerikanerne sier.

 

1360 avtrekket, tiltenkt det internasjonale grovpistolprogrammet, er litt mindreaktuelt nå som minimum avtrekksvekt er satt til 1000 gram også i dette programmet.

 

1360 avtrekket hadde rom for vektjustering. Er det gammelt, og fjæren har satt seg litt, kan du antagelig komme godt under 1360 gram.

 

Gamle GSP-er? Stygge som arvesynden, framtunge som ei gammel megge, men de går og går og går... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Takk for respons.

Er veldig nybegynner og har ikke nok kunnskap om avtrekk og fjærer, men jeg snakket med Stenvaag og de kunne regulere avtekket slik at det ble lettere. Kan kanskje kontakte selger å høre om vedkommende har et 1000 avtrekk liggende og slenge :wink:

Link to comment
Share on other sites

@Tjommi: som det er sagt av Gamle Erik; det er kurant å justere avtrekket selv.

 

Du skrur på den ene umbrakoskruen i bakkant av selve avtrekket, husker aldri om det er den øverste eller nederste, men den ene justerer avtrekksvekten, den andre flytter avtrekkeren frem og tilbake i avtrekkerbøylen for å tilpasse den lange eller korte fingre....

 

Du får ikke ødelagt noe ved å justere noen av de to skruene, så dette er vel et ganske safe

sted å starte som hjemme-mekk-børsis :-)

 

Lykke til !!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...